Ambassadeur 1500 & 2500 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur 1500 & 2500

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

HenkeW: Det är väl trevlig om det gillas

KeBa: Kanske inte kung men "1500/2500 Galning"
    Jag ska ta en annan bild nån gång på alla småttingarna tillsammans, dom är några till

Kommentera

Vad händer i Sollentuna??! :-D

Kommentera

Ursprungligen postat av bik Visa inlägg
        HenkeW: Det är väl trevlig om det gillas

KeBa: Kanske inte kung men "1500/2500 Galning"
        Jag ska ta en annan bild nån gång på alla småttingarna tillsammans, dom är några till
        Det ser jag fram emot!
        Jag har inga 1500, bäst jag låter bli at titta för nära på dom....de andra här hemma vill att pengarna även räcker till mat, konstigt

Kommentera

Vet inte riktigt vad det kan vara i Sollentuna men det det verkar smittsamt ;o)

KeBa du måste ju ha grejor så du kan fixa maten på bordet :o) känner igen det, den övriga familjen ingen förståelse för det
          Men akta dej för 1500.orna det är åxå beroendeframkallande
          Senast ändrad av bik; 2013-02-15, 18:29.

Kommentera

Ursprungligen postat av bik Visa inlägg
            Tackar för komplimangen KeBa, men jag gissar att du åxå har en hög med fina rullar av det jag har sett.

Hehe dom här 3 ska ja nog ta med den i graven så man har nåt annat å pyssla med istället för att spela harpa. Men skulle jag få hjärnsläpp någon gång ska jag tänka på dej

Rullen i mitten är ett rent hembygge, en "Amba 2500 Chrom nästan CDL BK Edition". Veven hjälpte UT mej att plocka ihop.
            En kullagrad kromad vev med guldknopp, och spolen är en guldfärgad spole, sen är det CDL prylar från ABU, samt lite nya kullager och lättat linspridarhjul.

Skickar med en bild till på några fler 15/25.or

[ATTACH=CONFIG]50553[/ATTACH]

Å så vart de lite mer "offtopic", och som Krokodiljägarn skrev tidigare så spårar det lätt ur
            ....och jag som snyftade över att ha missat EN.. ynka rulle......
            [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
            [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Har efter lite funderande bestämt mig för att köra rullarna otrimmade under 2013. Då man är en kontorsråtta med tummen mitt i näven känns det onödigt att ge sig på renovering, riskerar sluta med två rullar i delar...

Lycka till under säsongen, är sugen på att testa rullarna och hoppas på en ny förälskelse.

Kommentera

Har efter lite funderande bestämt mig för att köra rullarna otrimmade under 2013. Då man är en kontorsråtta med tummen mitt i näven känns det onödigt att ge sig på renovering, riskerar sluta med två rullar i delar...

Lycka till under säsongen, är sugen på att testa rullarna och hoppas på en ny förälskelse.

Kommentera

Ursprungligen postat av geddfish Visa inlägg

Hörru, hallå....klart du ska ta isär, göra rent och smörja upp dom i alla fall!
                  Det är inte svårt alls och det gör stor skillnad.
                  ...sedan blir det kärlek...jag lovar

Kommentera

Tips på lämplig lina för en amb? Som sagt bara fiskat med haspel sedan jag började med morfars gamla inkapslade rulle på 80-talet...

Kommentera

Ursprungligen postat av geddfish Visa inlägg
                      Tips på lämplig lina för en amb? Som sagt bara fiskat med haspel sedan jag började med morfars gamla inkapslade rulle på 80-talet...
                      Det ska vara lina med ganska rund profil för att inte linan ska skära ner i underliggande lager (=trassel)
                      Vanlig fireline är alltså inte bra.
                      Använd t.ex. Power Pro eller Strike Wire Extreme.....jag hade valt Power Pro.
                      På 25'an går det på ca 100-110m 0,23....lagom grovlek i mitt tycke.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 716 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04