Rovex Varona?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rovex Varona??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rovex Varona??

Försökt att hitta info om denna rullen, är det nåt att ha what so ever?!?
    Fattar ju att det inte är nån "grymme rulle" men har bara tänkt att köra den till ismetet.
    Någon som har haft en själv eller har nåt att säga om Rovex??

Har bara kört angeldon innan (2ggr) men känner att jag vill ha spö nu för att få fram lite mer "fiskekänsla" i isfisket, letar efter billig rulle att sätta på wiggler spön men vill inte ha högervevat som alla multirullar för vettig peng är....

Köpte denna rulle oxå som ska testas med 0.38 nylon

Cheers!!!!
    Senast ändrad av Mangemann; 2013-02-03, 11:56.

Wigglerspöna funkar ju ok med haspel eftersom spöringen närmast rullen är ganska stor. Många andra ismetespön är mer eller mindre enbart för multi.

Rovexrullen är nog helt OK. Till det priset får du den inte ens på Ebay.
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Jag har Varonan i 1000-storlek och bättre rulle lär du inte hitta för 135kr

Kommentera

Har ett gäng Rovex rullar som utlåningsrullar gick andra året i år och de funkar bättre än väntat för de pengarna faktiskt, det är visserligen en annan serie och bakbroms men ser ingen orsak att denna inte ska vara i samma kvalitet då priset var likvärdigt, och Du behöver inte ha dåligt smvete för att Du inte servar och sköter dem utan kan lungt byta ut dem om några år en klar fördel med billiga rullar ;-)

Får säga att bromsen funkar klart bättre än jag trodde riktigt mjuk faktiskt, men visst livslängden på dem är ju inte som en 1500 kr Shimano, men det väntar man sig ju inte heller för den pengen.

Kommentera

Sv: Rovex Varona??

Har en sån 4000 för trolling och mete, mest slit och släng rulle så att säga. Den hänger med fortfarande, över min förväntan helt klart. Säkerligen inte bättre än liknande shimano/abu osv. Men den gör sitt jobb iaf.

Kommentera

Ursprungligen postat av Niklas82 Visa inlägg
            Har en sån 4000 för trolling och mete, mest slit och släng rulle så att säga. Den hänger med fortfarande, över min förväntan helt klart. Säkerligen inte bättre än liknande shimano/abu osv. Men den gör sitt jobb iaf.
            Nja det vill jag inte skriva under på, jag hade ett gäng av billigaste ABU för samma syfte innan och allihopa gick sönder inom 2 sommrars användning, de flesta gick sönder vid lintrissan så att linana skars av vid kast med förlorade beten som följd men även att hela bygeln föll bort och bromsen var hemsk på dem, så ABU haspel i lågpris köper jag inte mera :-(

Kommentera

Tack göbbar!!!!

Låter ju kanon, väntar mig ju som sagt ingen mirakelrulle för det priset men vill ju att den ska vara med ett tag iaf och det verkar den ju kunna
              Får bli att beställa 2-3st till isfisket och testa!!

Som sagt tack för alla svar!!!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 355 svar
              271 310 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist