Ursprungligen postat av Cannonball
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ett vanligt spinnspö
Collapse
X
-
Roligt att läsa hur upprörda ni blir över över att han vill ha sina klassiska rullar. Vad är problemet? Tycker han det funkar så gör det väl. Testade för skojs skull en 5000 rulle på både mitt LF spö och mina bassspön.
På LF spöt satt det riktigt bra men på bassspöna tyckte jag den var lite klumpig men visst funkar det....
Och angående drillnings egenskaper så tycker jag tunga jerkpåkar med ett vedträ i munnen på fisken inte är speciellt roligt.
Testa ett rappt bass spö med en shad jigg så kommer du lägga påken på hyllan....
Ursprungligen postat av HenkeW Visa inläggEftersom du Lausvik verkar vara en man som lever på gamla meriter så tycker jag du även ska leta fram din gamla Vic 64 eller Amiga 500 och regga dig på första bästa IT Forum.
Du kommer bli så "förvånad" vad utvecklingen har gått framåt sen 70-80 talet !
De du talar med på detta forum är Sportfiskare av den nya skolan som har koll på närapå allt som rör modernt fiske.
Visst, vill du hålla kvar vid äldre metoder så är det helt och hållet upp till dig men att köpa "dyra" St.Croix spön och sedan använda en "gammal" rulle är som att spela upp en 3D film på en svart/vit TV...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av HenkeW Visa inläggEftersom du Lausvik verkar vara en man som lever på gamla meriter så tycker jag du även ska leta fram din gamla Vic 64 eller Amiga 500 och regga dig på första bästa IT Forum.
Du kommer bli så "förvånad" vad utvecklingen har gått framåt sen 70-80 talet !Senast ändrad av lausvik; 2012-12-18, 18:57.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggDu, gå tillbaka till dina hasplar.
//T
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Cannonball Visa inläggHåller helt klart med om att det är roligare på lite kraftigare utrustning och flätlina.
Använder man mjukt spö och nylonlina så absorberar det helt klart gäddans kraft och den känns inte så tuff som den egentligen är.
Styvy spö+ stum lina= Superkänsla.
Att ta en rejäl blekingegädda på ett 100-150grams spö med flätlina är grymt kul!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av engqvist Visa inläggRoligt att läsa hur upprörda ni blir över över att han vill ha sina klassiska rullar. Vad är problemet? Tycker han det funkar så gör det väl. Testade för skojs skull en 5000 rulle på både mitt LF spö och mina bassspön.
På LF spöt satt det riktigt bra men på bassspöna tyckte jag den var lite klumpig men visst funkar det....
Och angående drillnings egenskaper så tycker jag tunga jerkpåkar med ett vedträ i munnen på fisken inte är speciellt roligt.
Testa ett rappt bass spö med en shad jigg så kommer du lägga påken på hyllan....
Jag gjorde en liknelse tidigare med 3D/Svartvit TV och jag vidhåller fortfarande att det är "slöseri" med ett så fint spö med en äldre rulle.
Ja menar, träffar man världens Bystiga blondin på krogen så inte f-n tar man hem henne för att spela Bridge ?
Allt handlar om att ha en bra sammansatt kombination och i Lausviks fall så är den inte optimal.
Kommentera
-
Ett vanligt spinnspö (och billigt oxå)
Så, nu kan du sälja ditt st croix triumph till mig för halva priset.
Jag lovar att jag kommer att ta väl hand om det!
//TSenast ändrad av tonyex; 2012-12-18, 19:17.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av HenkeW Visa inläggJa menar, träffar man världens Bystiga blondin på krogen så inte f-n tar man hem henne för att spela Bridge ?
Häls //T
PS: Tänkt om hon är en inbiten flugfiskare oxå?Senast ändrad av tonyex; 2012-12-18, 19:42.
Kommentera
-
Vad har det med saken att göra?
För det första är jag gift och för det andra med en kvinna, det finns nog andra forum om du är intresserad av sådant...
Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggHär skulle man ju kunna fråga hur du är som älskare men det är nog bäst att låta bli...
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 718 visningar
0 gillar