Ett vanligt spinnspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ett vanligt spinnspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
    Du får sluta drömma nu!
    Häls //T
    PS: Tänkt om hon är en inbiten flugfiske oxå?
    Usch vilken hemsk tanke
    Tänk om man råkar nämna att man gillar att fiska och hon börjar prata om Loomis, Greys, Sage, Guideline mm mm... Snacka om avtändande

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
      Usch vilken hemsk tanke
      Tänk om man råkar nämna att man gillar att fiska och hon börjar prata om Loomis, Greys, Sage, Guideline mm mm... Snacka om avtändande
      Ja, usch och framför allt det blir inget bridgespel. Det är ju synd!

Dessutom Loomis, Sage och liknande flugfiske grejer är inte gratis (snacka om priset per gram då) , så vilken tur att vi håller på med spinnfiske istället.

//T
      Senast ändrad av tonyex; 2012-12-18, 19:57.

Kommentera

Man kanske skulle ta och lägga undan sin ord. Utrustning och plocka fram ett abumaticspö ur gömmorna, antingen med abumaticrulle eller multirulle, "back to the roots" så att säga :-D tror till och med att jag har kvar min 10år gamla flätlina på en abumatic, första flätlinan jag köpte, en gul powerpro om jag inte missminner mig.

Kommentera

//T
          Precis
          Synd på ett sådant fint gammalt klassiskt kortspel

För att återgå till tråden:
          Jag tycker man ska kolla lite extra på så rulle/spö verkligen lirar tillsammans. Är dessa smäckra spön gjorda för LP rullar då ska man köra det åxå. Känslan blir så mycket bättre med en väl avvägd utrustning !

Btw Lausvik. Du har på 1 månad hunnit med över 300 inlägg om allt mellan himmel och jord?
          Det måste vara något av ett rekord?
          Har sett det tidigare på forumet av några användare men det har visat sig att de har bara skrivit på forumet för att jävlas, ett så kallat "forumtroll" !
          Hoppas inte du är det för man vill inte lägga energi på någon som är oseriös..
          Är du det ?

Kommentera

Precis
            Synd på ett sådant fint gammalt klassiskt kortspel

För att återgå till tråden:
            Jag tycker man ska kolla lite extra på så rulle/spö verkligen lirar tillsammans. Är dessa smäckra spön gjorda för LP rullar då ska man köra det åxå. Känslan blir så mycket bättre med en väl avvägd utrustning !

Btw Lausvik. Du har på 1 månad hunnit med över 300 inlägg om allt mellan himmel och jord?
            Det måste vara något av ett rekord?
            Har sett det tidigare på forumet av några användare men det har visat sig att de har bara skrivit på forumet för att jävlas, ett så kallat "forumtroll" !
            Hoppas inte du är det för man vill inte lägga energi på någon som är oseriös..
            Är du det ?
            Håller med om att man bör hitta kit som lirar ihop och att det då är spö, rulle, lina och bete som skall matchas till den typ av fiske som skall utövas.....som tur e ger det ju utrymme för fler än ett kit om man inte skall hålla sig till en och samma typ av fiske hela tiden

Även om jag håller med om att utvecklingen inom sportfisket har gått fram och att det kanske finns viss anledning att ha ett lite öppnare förhållningssätt till detta än den gode Lausvik så kan jag ändå se viss tjusning i att vurma för gamla kvalitetsprylar som faktiskt håller än idag trots att de har närmare 40 år på nacken.....inspirerad av Herman kommer jag definitivt att köra några rena retropass i sommar.....om inte annat så för att av nostalgiska skäl glädjas åt att de investeringar i fiskeprylar man gjorde i tonåren forfarande kan leverera...

Har också imponerats av den frenesi i inläggsskörden som Herman uppvisat....inte en chans att hänga med där....tror dock inte att vi har med ett troll av ovan nämnt slag att göra......utan en energisk 55-åring (fyller i slutet av augusti tror jag bestämt), med ett visst temperament och en stor portion envishet som gjort comeback till ett kärt gammalt intresse....
            [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
            [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Dessutom Loomis, Sage och liknande flugfiske grejer är inte gratis (snacka om priset per gram då) , så vilken tur att vi håller på med spinnfiske istället.

//T
              Oops.....kanske inte skall nämna då att man förutom haspelrullar emllanåt även missbrukar flugfiske.......
              [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
              [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Bra skrivet.
                Jag själv har några uppsättningar Atom, Utö, Reflex mm som används i vissa vatten där jag vet att det finns mest snipor och Abborre. Har även en förkärlek till vissa äldre (omoderna) vobbler som används flitigt vid tex trolling men även till spinnfiske.
                Jag väljer till dessa beten utrustningar som är gjorda för ändamålet för det blir så mycket roligare då.

Att välja rätt utrustning från Bete, tafs, lina, rulle & spö är liksom hela grejjen! Allt ska lira klockrent tillsammans! (då har man även en ursäkt att handla "shitloads" med prylar)

Jag har inte fiskat med Nylonlina på någon rulle på ett antal år men jag gjorde det på sista passet på öppet vatten nu i höst och det är ingen höjdare ö.h.t.
                Enda anledningen som jag ser det i mitt fiske, att köra med nylon, är för att det är riktigt kallt ute.. Annars kommer det aldrig bli en nylonlina på någon av mina rullar.

Den som kom på idén med dagens flätlina ska f-n ha medalj !!

Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
                Håller med om att man bör hitta kit som lirar ihop och att det då är spö, rulle, lina och bete som skall matchas till den typ av fiske som skall utövas.....som tur e ger det ju utrymme för fler än ett kit om man inte skall hålla sig till en och samma typ av fiske hela tiden

Även om jag håller med om att utvecklingen inom sportfisket har gått fram och att det kanske finns viss anledning att ha ett lite öppnare förhållningssätt till detta än den gode Lausvik så kan jag ändå se viss tjusning i att vurma för gamla kvalitetsprylar som faktiskt håller än idag trots att de har närmare 40 år på nacken.....inspirerad av Herman kommer jag definitivt att köra några rena retropass i sommar.....om inte annat så för att av nostalgiska skäl glädjas åt att de investeringar i fiskeprylar man gjorde i tonåren forfarande kan leverera...

Har också imponerats av den frenesi i inläggsskörden som Herman uppvisat....inte en chans att hänga med där....tror dock inte att vi har med ett troll av ovan nämnt slag att göra......utan en energisk 55-åring (fyller i slutet av augusti tror jag bestämt), med ett visst temperament och en stor portion envishet som gjort comeback till ett kärt gammalt intresse....
                Senast ändrad av HenkeW; 2012-12-18, 21:42.

Kommentera

MES!!
                  Jag äger inte ens ett Jerkspö

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
                    MES!!
                    Jag kan köpa ett Jerkspö när som helst men du är fortfarande ful som stryk
                    (går inte att fixa lika lätt)

Tur man är snygg själv... Jag går under namnet "monchichi" på jobbet

För er som inte vet vad det är så kolla bilden !
                    Click image for larger version

Name:	monchichi.jpg
Views:	1
Size:	47,5 KB
ID:	1765481

Kommentera

Hahaha!!

Jag kan köpa ett Jerkspö när som helst men du är fortfarande ful som stryk
                      (går inte att fixa lika lätt)

Tur man är snygg själv... Jag går under namnet "monchichi" på jobbet

För er som inte vet vad det är så kolla bilden !
                      [ATTACH=CONFIG]48780[/ATTACH]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 790 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist