Daiwa Lexa vs Toro 51 HS - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Lexa vs Toro 51 HS

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Daiwa Lexa vs Toro 51 HS

Någon som provat dessa rullar Daiwa Lexa 300HL och Revo Toro 51HS ?

Ska köpa ny rulle som kommer användas till stora jiggar (30cm shaddar, XXL-Tailar), Jeff Boggs och div tailbete.

Vilken av dessa rullar lämpar sig bäst för detta ?

Tack på förhand
    Oskar

Jag har inte ägt HS modellen av toron men väl den vanliga, jag sålde min toro till förmån för en lexa 300. Nu har jag inte ägt lexan speciellt länge (den har ju inte funnits så länge heller) så det är ju lite svårt att utvärdera den till fullo. Men den känns gedigen och har lite bättre kastegenskaper, tycker jag. Skönare att hålla, smaksak såklart.

Men toron är definitivt ingen dålig rulle och går ju att köpa till riktigt bra pris!
    http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

- - - Uppdaterad - - -

Hur funkar det med den höga utväxlingen toron har att veva stora bete typ Boggs , feta shaddar ?

Ursprungligen postat av MLF
      Har haft båda nämda rullarna. Tycker Lexa knäpper toron på fingrarna i det mesta förutom priset (i dagsläget).
      Båda är dock riktigt bra rullar till just den sortens beten. Smaksak...Lexan är snyggare och mer ergonomisk till det estetiska. Har du stora händer är den vilket som.

/M

Kommentera

HS funkar ypperligt till stora boggs å shadar, inget motstånd osv. HS är bara tungvevad på gigantiska Inline spinnare.

Edit: Kastar Magnum bullar med ena min 51HS, så är inga probs att fiska 200gr+ beten med den.
        Senast ändrad av jerk apan; 2012-11-21, 00:28.
        Fiske äventyr på:

http://brotherhoodofpikes.wordpress.com/

Kommentera

Toron är en grym rulle i alla fall, har fiskat det mesta med den och är supernöjd!

Jag har även en Curado 301E och ska köpa en Lexa i vår troligtvis men till sånt fiske som du beskriver tycker jag Toron är klockren!

Kommentera

Är inte alls tungt att veva in tunga gummibeten osv med toron. Men när det kommer till stora spinnare så är det ju inte så kul med utväxlingen. Den typen av beten blir ju mer eller mindre viktlösa ( gummin asså ) då det inte är en vobbler med sked som föser en massa vatten. Har iofs bara fiskat med Alien Eel 100 gram som tyngst. Tycker inte det var tungt att veva in alls. Tyngsta vobblerna jag brukar fiska med är 4play 19 cm. Inte specielt tungt det heller. Kanske första gånger man tycker det är lite tungt, men efter nångång så är man van, värre är det med stora spinnare.

Om du inte tillhör skaran som tycker att toron bara är asiatiskt skit så tvivlar jag som den nybörjare jag är att du kommer att bli missnöjd.

Kommentera

Hög utväxling tycker jag är mycket skönare till spinnare, man slipper veva så snabbt och dom relativt små spinnarna man fiskar gädda med är inte så tungvevade ändå.

Om jag klarade fem veckor med att turboveva Double Cowgirls med en Toro i Kanada så klarar nog dom flesta det för jag är inte speciellt stor...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
              6 svar
              1 804 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Benjamin S  
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04