Flode, har fått ett antal vänner och mer eller mindre bekant som inte haft ett påvisat fiskeintresse att byta upp sig. Många har väl fått göra det succesivt alltmer plånboken tillåter (familjefäder får lätt höga blöjkostnader mm) och sgs alla har utökat sitt intresse och en del blivit, på väldigt kort tid, minst lika "drivna" sportfiskare som du & jag. Det borde vara legio i redskapsaffären att säljaren rekommenderar sina kunder till köp, istället för den regelrätta påpackningen av "sneak" som försiggår så fort kunden inte ser ut som Matt Hayes eller Jörgen Larsson. Hur många "svenssons" klagar inte över att fisket är svårt med trassel, brutna toppar, bygelfjädrar som aldrig varit värt att kallas fjädrar...
Företagen tjänar absolut på att uppmuntra funktionell och hållbar utrustning. Kan man lita på butik/företag så kan man ju lita på upplevelsen och det borde vara det viktiga. Värdeskillnaden " bra / billig " blir ju inte så stor om man slår ut det på några år. Visst, kunden kanske inte köper så många fler liknande rullar på ett bra tag men förhoppningsvis ökar intresset när utrustningen funkar tillfredsställande.
Usch vilket långt och tjötigt inlägg det här blev...
Företagen tjänar absolut på att uppmuntra funktionell och hållbar utrustning. Kan man lita på butik/företag så kan man ju lita på upplevelsen och det borde vara det viktiga. Värdeskillnaden " bra / billig " blir ju inte så stor om man slår ut det på några år. Visst, kunden kanske inte köper så många fler liknande rullar på ett bra tag men förhoppningsvis ökar intresset när utrustningen funkar tillfredsställande.
Usch vilket långt och tjötigt inlägg det här blev...
Kommentera