5601c vs 5601JB - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

5601c vs 5601JB

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 5601c vs 5601JB

Tänkte höra med Er vad ni tycker om mitt kommande köp..

Jerkar mest och älskar det verkligen, har idag en revo toro 51hs och vill gärna ha en annan "classic" rulle för jag tycker de är skönare att ha i handen.

5601c Predator vs 5601JB(svarta)

Vad jag kan läsa är Predator Rullen 5601c den starkaste av de alla och ska tåla det mesta, är den bättre till jerkbait än vad den svarta 5601jb rullen är?

Tror inte att det är någon skillnad på tåligheten. En i mitt tycke viktigare skillnad är att det går att pimpa en 5601 C JB med diverse trimkit vilket inte vad jag vet finns till Predatorn. Men smaken är som baken, delad, välj den du gillar bäst.
    Senast ändrad av Jester Burk II; 2012-11-12, 11:39.

Kommentera

Okej, är det svårt att trimma en rulle och vad kostar det ?

Kommentera

Ursprungligen postat av perque Visa inlägg
        Tänkte höra med Er vad ni tycker om mitt kommande köp..

Jerkar mest och älskar det verkligen, har idag en revo toro 51hs och vill gärna ha en annan "classic" rulle för jag tycker de är skönare att ha i handen.

5601c Predator vs 5601JB(svarta)

Vad jag kan läsa är Predator Rullen 5601c den starkaste av de alla och ska tåla det mesta, är den bättre till jerkbait än vad den svarta 5601jb rullen är?
        Nu har du läst Napp & Nytt ser jag
        Sök på "Predator" och läs de första tio trådarna som kommer fram om den.
        Sök sedan på "5601JB" och läs de första tio trådarna om den.

Du kommer då ha fått svar på alla (!) frågor som finns ang dessa rullar.
        Frågan har behandlats exakt hur många ggr som helst !

Ang att trimma en rulle, gör likadant där "trimma" i sökrutan och du kommer få massvis med svar !

Lycka till !

En personlig åsikt, du ska givetvis köpa en 5601JB ! Mycket billigare än Predator och den är grymt hållbar samt att den går att trimma om man nu vill göra det !

Kommentera

Har både en Predator och en JB, fina rullar båda två. Jag tycker att predatorn hanterar lättare beten lite bättre än vad JB:n gör.
          Predatorn har högre utväxling, om det är en fördel eller nackdel är en smaksak.

Tror inte att du blir missnöjd vilken du än väljer, båda fungerar ypperligt till jerkbaitfiske.
          Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

varför står det på alla sidor och överallt att predatorn är den starkaste då?

Kommentera

Förmodligen något konstigt försäljningsargument...
              Självklart är JB´n minst lika stark!
              Och framför allt så fungerar den, efter allt man läst/hört om predatorn så skulle jag aldrig köpa en.
              Min åsikt är att JB och Pro Rocket är de enda Ambassadeur rullarna man behöver.

Ursprungligen postat av perque Visa inlägg
              varför står det på alla sidor och överallt att predatorn är den starkaste då?

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
                Förmodligen något konstigt försäljningsargument...
                Självklart är JB´n minst lika stark!
                Och framför allt så fungerar den, efter allt man läst/hört om predatorn så skulle jag aldrig köpa en.
                Min åsikt är att JB och Pro Rocket är de enda Ambassadeur rullarna man behöver.
                Jag var på jakt efter en jerkrulle och när jag sökte, vilket var för bara några månader sen, så var predatorn bästa valet. Konstigt att det ändrats nu helt plötsligt? Jag kör högervev och då faller ju JB bort som inte finns som höger.

Polaren köpte JB och den strular med väldigt varierande kastlängder och slirbroms som verkar funka lite som den vill. Nu är han rookie på multi men faktum kvarstår.

Jag är iaf hur nöjd som helst med predatorn. Allt du läst/hört försökte jag söka efter och hittade inget mer än att kastlängden i något fall hade varit sämre än väntat.

Kommentera

Det har inte jag skrivit, det har heller inte "ändrats" Predatorn har varit dålig hela tiden.
                  Hade jag behövt en högervevad rulle så hade jag köpt en Pro Rocket.

Ursprungligen postat av Thomas.L Visa inlägg
                  Jag var på jakt efter en jerkrulle och när jag sökte, vilket var för bara några månader sen, så var predatorn bästa valet. Konstigt att det ändrats nu helt plötsligt? Jag kör högervev och då faller ju JB bort som inte finns som höger.
                  Be din kompis kolla in Mookis trådar om rullservice och sen är det bara att träna, träna, träna, tillslut kommer har vara jätteduktig på att kasta med en multirulle!

Kom ihåg att om man inte sköter sin rulle så kvittar det om det står Predator, JB eller Pro Rocket på den.

http://www.fiskesnack.com/forum/show...ll-terminologi

Polaren köpte JB och den strular med väldigt varierande kastlängder och slirbroms som verkar funka lite som den vill. Nu är han rookie på multi men faktum kvarstår.
                  Jättebra att du är nöjd!
                  Men hade du sökt så hade du hittat...
                  Jag vet även om några irl.

Jag är iaf hur nöjd som helst med predatorn. Allt du läst/hört försökte jag söka efter och hittade inget mer än att kastlängden i något fall hade varit sämre än väntat.

Kommentera

Värkar som det är problem med alla rullar som inte har den gamla hederliga konstruktionen, vilket lämnar C3,C4 Pro-Rocket,CS Rocket och JB rullarna att välja från, ok visst kan man köpa dom andra också men då får man va beredd att kanske reklamera eller skruva själv för att få ordning på rullen..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 734 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04