Vad hade du fiskat med detta sett ? Abu- garcia stealth combo :) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad hade du fiskat med detta sett ? Abu- garcia stealth combo :)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vad hade du fiskat med detta sett ? Abu- garcia stealth combo :)

tjenixen ! som det står i rubriken så undrar jag till vilken sorts fisk hade du använt detta sett till ? och med vilket sorts bete ? vilken lina ? osv.... min combo är en abu- garcia stealth combo, rullen heter stealth st 2000 ( abu garcia ) och kastvilkten på spöt är 5-25 g, jag tycker själv att spöt är ganska rappt ..... det är en rejäl ryggrad i spöt ( i sin vikt klass ) jag använder det till gäddfiske ( snipjakt ) då brukar jag köra baby buster och det är då inga problem att kasta med den :P linan jag kör med är en flätlina 0.15 fireline exceed ... har bara haft combon i 2 veckor så har inte hunnit prova den vid abborrfiske ..... funderar på att spola på pp 0.10 och ha combon vid jiggfiske ? exceed låter som en rasp i spöringarna ! men jag är hyfsat nöjd med den endå skitfiske på er och berätta om hur du hade gjort om du hade haft samma combo ( vilken lina,drag och allt ) ..
    abborrgalning.... det är roligare att fiska med klen utrustning ! Så tjata på med era torskspön och 10 +are , jag håller mig till abborre och snipor ...

Hur långt är spöet?

Kommentera

det är 7 f =)
      abborrgalning.... det är roligare att fiska med klen utrustning ! Så tjata på med era torskspön och 10 +are , jag håller mig till abborre och snipor ...

Kommentera

snälla vill bara veta !

Kommentera

abborre, P&T-fiske och liknande.

Kommentera

Du behöver inte byta lina om du vill jigga, funkar att köra på din 0,15 också

Kommentera

Tycker jag inte, onödigt att utsätta gäddan för den stressen det blir att drillas för lång tid på ett bräckligt abuspö gjort för lättare fisk. Visst, gädda upp till 4 kilo går nog, men det är nog inget man ska ut och satsa på gädda med, med risk för att det kliver på en stor madame som inte går att återutsätta pga för lång drillning.

Kommentera

Det kan ju vara spöringarna som gör ljudet och inte linan, det kanske inte försvinner bara för att du ev byter lina. Så skit i det mao!
                Snipjakt, abborre eller P/T Regnbåge bör det funka till.
                Kom nu ihåg att det är inte utrustningen som gör fiskaren utan erfarenhet är "the shit"!!!

Tänk om fler kunde leva efter den devisen :-)

Kommentera

Ursprungligen postat av karbo001
                  Mycket ska man höra innan öronen trillar av..
                  Så du tror inte att en fisk kan dö av överansträngning? Varför inte anpassa utrustningen till vad man fiskar?

Kommentera

Allt funkar till allt, sen om det är optimalt eller inte är en annan fråga!
                    You can't buy happiness but you can buy fishing gear and that's kind of the same thing

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 718 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04