Lågprofil (eller mindre multirulle) till jerk? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lågprofil (eller mindre multirulle) till jerk?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
    Toro och curado 300 är stora klumpar, tycker jag. Det finns många bra bassrullar som klarar 20-80g galant och som är mkt skönare att fiska med än toro och curado 300.
    Men vill man fiska sina beten mellan 40g och 80g med en abu 6500 cs rocket, då är det bara och göra det.

//T
    ..6500CS Rocket..nu snackar vi = ) Tog för övrigt årets första spinngädda med en sådan idag...eller för att vara petig 6500C Heritage...same shit different...

Kommentera

Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
      ..6500CS Rocket..nu snackar vi = ) Tog för övrigt årets första spinngädda med en sådan idag...eller för att vara petig 6500C Heritage...same shit different...
      Jag visste att du skulle gilla det! Du har det bra du, Hippo. "Gratinerar"!
      Själv var jag på en skidanläggning tillsammans med halva Sverige och som grädde på moset gick den stora sittliften sönder!
      //T
      Senast ändrad av tonyex; 2013-01-04, 20:44.

Kommentera

..6500CS Rocket..nu snackar vi = )
        Till beten över 40 gr är dom mitt första val (6500 CS Rocket)

Personligen tycker jag en liten LP i 200 storlek blir jobbig efter någon timmes vevande med 40 gr drag, men med en raket kör jag 10 timmar utan problem....

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg

Personligen tycker jag en liten LP i 200 storlek blir jobbig efter någon timmes vevande med 40 gr drag, men med en raket kör jag 10 timmar utan problem....
          ..ja de är i princip självvevande..Raketerna alltså!!

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
            Skillnaderna mellan curadorna d, e och g är ganska stora. De är i stort sätt olika rullar. Är du ute efter en curado nu eller?

Jag vet inte riktig om skillnaderna mellan vissa g2 och g3 rullar är så stora. Visst, det finns lite skillnader, men vi pratar inte om "revolution" här.

//T
            Nä inte ute efter en curado, fick en till rocket av frun igår på födelsedagen och då behöver man inga japanrullar . Ville bara veta vad skillnaden var mellan tex e och g då jag såg en 201g på youfish för typ 800 och tänkte fan va billigt men sen när jag kollade curadosar hittade jag både d, e och g och undrade vad det var som skiljde?

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg

Det finns något som heter PT! hahaha

Curado 200 huvuddrev är ganska stor, större än amba 6500 huvuddrev.
              Det ska inte vara några problem att fiska beten upp till 80g med en shimano 200. Det har jag gjort i snart 8 år nu!

//T
              Senast ändrad av tonyex; 2013-01-05, 21:29.

Kommentera

B, D, E och G är olika generationer..precis som konstaterat. B är nog kanske den mest sålda LP-rullen någonsin..plastig, rätt ful, men förbannat bra! D var skitfint byggd men lite tung och bulkig enligt "marknaden"..helt enkelt, rätt stor! E var Shimanos mottdrag mot lättare och mindre rullar från konkurrenterna och riktigt fin den också. G är en "försämring" (som Tony påpekade). Det man gjort är att ta en enkare rulltyp och döpa den till "Curado"..samtidigt som man tog gamla Curadon och döpte om till "Chronarch"...Chronarch var tidigare en rulle som låg klassen över Curado-serien..

Tony får rätta ev. fel = )

Kommentera

Curado 201 D eller E verkar vara tipset men vad har dom då som chronarchen inte har? Är det bara så enkelt att curadon är en äldre modell som fler har hunnit äga/testa?
                  Prismässigt verkar curado E och chronarch ligga ganska nära varandra trots att curadon är på utgående. Curado D verkar vara lite svårare att hitta.

Kommentera

Ursprungligen postat av Chrisse Visa inlägg
                    Nä inte ute efter en curado, fick en till rocket av frun igår på födelsedagen och då behöver man inga japanrullar . Ville bara veta vad skillnaden var mellan tex e och g då jag såg en 201g på youfish för typ 800 och tänkte fan va billigt men sen när jag kollade curadosar hittade jag både d, e och g och undrade vad det var som skiljde?
                    Jag misstänkte det. I vilket fall, en Curado 200G är ingen riktig curado. Den är en caenan , dvs en lite sämre rulle. //T
                    PS: F4n! jag ligger efter idag! Bra jobbat Hippo!

Kommentera

Ursprungligen postat av Gobben Visa inlägg
                      Curado 201 D eller E verkar vara tipset men vad har dom då som chronarchen inte har? Är det bara så enkelt att curadon är en äldre modell som fler har hunnit äga/testa?
                      Prismässigt verkar curado E och chronarch ligga ganska nära varandra trots att curadon är på utgående. Curado D verkar vara lite svårare att hitta.
                      D modeller är gedigna rullar. De är svåra att hitta. Jag har två st och inga till salu! Nuförtiden har alla rullar massa c6, grafit, plast , zaion, osv. Jag tycker att alu rullar rockar fett och det känns när man fiskar med dom oavsett tillverkare. Curado E och Chronarch E är samma rullar.

Den finns andra rullar som kan vara värda att titta på: citica E och D. Revo Inshore gen2 bör vara intressant oxå.
                      //T
                      Senast ändrad av tonyex; 2013-01-04, 21:20.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 915 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13