Ursprungligen postat av tonyex
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lågprofil (eller mindre multirulle) till jerk?
Collapse
X
-
Jag visste att du skulle gilla det!Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg..6500CS Rocket..nu snackar vi = ) Tog för övrigt årets första spinngädda med en sådan idag...eller för att vara petig 6500C Heritage...same shit different...
Du har det bra du, Hippo. "Gratinerar"!
Själv var jag på en skidanläggning tillsammans med halva Sverige
och som grädde på moset gick den stora sittliften sönder!
//TSenast ändrad av tonyex; 2013-01-04, 20:44.
Kommentera
-
..ja de är i princip självvevande..Raketerna alltså!!Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggTill beten över 40 gr är dom mitt första val (6500 CS Rocket)
Personligen tycker jag en liten LP i 200 storlek blir jobbig efter någon timmes vevande med 40 gr drag, men med en raket kör jag 10 timmar utan problem....
Kommentera
-
Nä inte ute efter en curado, fick en till rocket av frun igår på födelsedagen och då behöver man inga japanrullarUrsprungligen postat av tonyex Visa inläggSkillnaderna mellan curadorna d, e och g är ganska stora. De är i stort sätt olika rullar. Är du ute efter en curado nu eller?
Jag vet inte riktig om skillnaderna mellan vissa g2 och g3 rullar är så stora. Visst, det finns lite skillnader, men vi pratar inte om "revolution" här.
//T
. Ville bara veta vad skillnaden var mellan tex e och g då jag såg en 201g på youfish för typ 800 och tänkte fan va billigt men sen när jag kollade curadosar hittade jag både d, e och g och undrade vad det var som skiljde?

Kommentera
-
Det finns något som heter PT! hahahaUrsprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggTill beten över 40 gr är dom mitt första val (6500 CS Rocket)
Personligen tycker jag en liten LP i 200 storlek blir jobbig efter någon timmes vevande med 40 gr drag, men med en raket kör jag 10 timmar utan problem....
Curado 200 huvuddrev är ganska stor, större än amba 6500 huvuddrev.
Det ska inte vara några problem att fiska beten upp till 80g med en shimano 200. Det har jag gjort i snart 8 år nu!
//TSenast ändrad av tonyex; 2013-01-05, 21:29.
Kommentera
-
B, D, E och G är olika generationer..precis som konstaterat. B är nog kanske den mest sålda LP-rullen någonsin..plastig, rätt ful, men förbannat bra! D var skitfint byggd men lite tung och bulkig enligt "marknaden"..helt enkelt, rätt stor! E var Shimanos mottdrag mot lättare och mindre rullar från konkurrenterna och riktigt fin den också. G är en "försämring" (som Tony påpekade). Det man gjort är att ta en enkare rulltyp och döpa den till "Curado"..samtidigt som man tog gamla Curadon och döpte om till "Chronarch"...Chronarch var tidigare en rulle som låg klassen över Curado-serien..
Tony får rätta ev. fel = )
Kommentera
-
Curado 201 D eller E verkar vara tipset men vad har dom då som chronarchen inte har? Är det bara så enkelt att curadon är en äldre modell som fler har hunnit äga/testa?
Prismässigt verkar curado E och chronarch ligga ganska nära varandra trots att curadon är på utgående. Curado D verkar vara lite svårare att hitta.
Kommentera
-
Jag misstänkte det. I vilket fall, en Curado 200G är ingen riktig curado. Den är en caenan , dvs en lite sämre rulle. //TUrsprungligen postat av Chrisse Visa inläggNä inte ute efter en curado, fick en till rocket av frun igår på födelsedagen och då behöver man inga japanrullar
. Ville bara veta vad skillnaden var mellan tex e och g då jag såg en 201g på youfish för typ 800 och tänkte fan va billigt men sen när jag kollade curadosar hittade jag både d, e och g och undrade vad det var som skiljde?
PS: F4n! jag ligger efter idag! Bra jobbat Hippo!
Kommentera
-
D modeller är gedigna rullar. De är svåra att hitta. Jag har två st och inga till salu! Nuförtiden har alla rullar massa c6, grafit, plast , zaion, osv. Jag tycker att alu rullar rockar fett och det känns när man fiskar med dom oavsett tillverkare. Curado E och Chronarch E är samma rullar.Ursprungligen postat av Gobben Visa inläggCurado 201 D eller E verkar vara tipset men vad har dom då som chronarchen inte har? Är det bara så enkelt att curadon är en äldre modell som fler har hunnit äga/testa?
Prismässigt verkar curado E och chronarch ligga ganska nära varandra trots att curadon är på utgående. Curado D verkar vara lite svårare att hitta.
Den finns andra rullar som kan vara värda att titta på: citica E och D. Revo Inshore gen2 bör vara intressant oxå.
//TSenast ändrad av tonyex; 2013-01-04, 21:20.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
271 915 visningar