Tips på spinnspö till HÖ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på spinnspö till HÖ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på spinnspö till HÖ?

Köpte precis en ambassadeur 5501c som jag trimmade med UT seatrout performance, jag måste visa min polare som alltid fiskat med haspel att spinn is the shit!

Nu söker jag ett spö till denna rulle. Det dka vara ett spö till Gotland, gärna på 10-11 fot.
    Beten jag ska fiska med kommer ligga mellan 15-30g. Målet är att ha ett spö som ska kasta som ett as!

Jag har även en record 61 som jag trimmat. Till denna vill jag ha ett lite längre spö (12') till duppfiske med fluga och jigg, men även kunna sätta på en vicke 40g och dänga satans långt.

Jag har ett ssgs 12' 15-65 som jag inte hunnit prova ännu. Det borde vara perfekt som duppspö.
    Sedan har jag även ett ssgs 9,6' 5-20g. Det känns lite klent, skulle vilja ha ett upp till 32g. Men det måste vara sjukt kul att drilla på och säkert bra som båtspö i Sthlm.

Jag har läst gott om ironfeather och guideline lpxe.
    Flyfishingmaster skal även bygga spinnspön av CTS-klingor till HÖ, någon som har erfarenheter?
    Jag har kollat igenom kataloger idag och det känns rätt tomt på marknaden när det gäller långa spinnspön med lätt kastvikt. Bara vi nordbor som fiskar med dessa?

Vad kör ni andra med när ni vill kasta till månen?

OT hur gillar du ditt ssgs 5-20gr? Håller själv på att leta ihjäl mig efter en kast kanon till HÖ fiske här i Sthlm.
    http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

om du vill ha fler ssgs spö så kan jag rekomendera 11,6 fot 8-32 gram.
      bft har även kommit med ett spö som heter bombard. blev vissad det i lokala affären verkar lovande till havsöringen. han var lite rädd att det skulle uppfattas som det var ett rent bombard spö men det är det inte. har för mig det var 12 fot. kommer inte ihåg kastvikterna på det.
      Senast ändrad av Krokodiljägaren; 2012-09-03, 19:51.

Kommentera

Shimano Technium är även ett trevligt spö i denna klass. Jag har den äldre modellen i 10 fot 20-50 gram, men har för mig att det även finns i en lättare variant.

Kommentera

Ssgs 11,6 vore perfekt, men det går inte att få tag på verkar det som:/
          9,6 är nog perfekt till Sthlm om du inte kastar över 30g. Kolla på beoutdoor valhalla, dom hade bra pris(2st kvar).

Bombarda finns väl bara i haspel? Annars hade det varit riktigt bra!
          Shimano har jag kollat efter, inte hittat något riktigt skönt i rätt längd.

Kommentera

Berkley muscle flex 11" erfarenheter?

Kommentera

Köpte ett Ironfeather 10" 8-32g tidigare i år. Ett underbart kustspö för HÖ, fungerar även bra med bombarda. Rekommenderas skarpt!

Kommentera

En ok 9,6:a är Savagear parabellum trigger.En tusing på Piscari,prisvärt!

Kommentera

Efter lite läsning så lutar det åt två Fenwick quadrant. Ett till 10' till beten med 5501c och 11' till bombarda med record 61.
                  Behåller då ssgs 9'6 som båtspö.

Kommentera

Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
                    En ok 9,6:a är Savagear parabellum trigger.En tusing på Piscari,prisvärt!

Även jag använder detta spinnspö och tycker att det är väldigt prisvärt. Kastar bra, lätt spänstig klinga och småsilver känns bra vid drillning. Använder en amba i 5000 storlek som jag tycker balanserar spöt bra. Tredelat ger enkel transport och jag upplever inte att det vrider sig i holkarna. Rekommenderas.
                    /H

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 764 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S