Edge 3776 Jerkbait 6,6" XXH 40-130g - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Edge 3776 Jerkbait 6,6" XXH 40-130g

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Edge 3776 Jerkbait 6,6" XXH 40-130g

Ville bara slå ett slag för detta spö för alla jerkfantaster där ute som letar efter en ny jerkpåk!
    Bra ryggrad utan att alls vara påkig, mycket skön att drilla med och väldigt lätt! Den skumma utformningen på skaftet är faktiskt jäkligt skönt även fast jag var skeptisk från början. Helt enkelt en suveränt bra fiskekompis.
    Kastar otroligt bra beten upp till det angivna vikten och beten som är tyngre går att kasta med lite försiktighet.
    5 smultron av 5 möjliga från mig!

Yay! Jag trodde nästan att jag var den enda på fiskesnack som är ägare till ett Edge 3776 Jerk

Click image for larger version

Name:	produktID_9956.jpg
Views:	2
Size:	32,3 KB
ID:	1764575

Jag har 7,3 fotaren, odelat (spöet finns bara i odelat format). Att säga att jag älskar spöet vore en underdrift...

Vi snackar verkligen maximal råstyrka perfekt ackompanjerat med otrolig finkänslighet (för att vara ett jerkspö då!). Jag får vilket bete somhelst att gå precis som jag vill på mer eller mindre första kastet, även helt nya beten jag testar får jag att gå riktigt bra efter max tre kast. Kastar oerhört långt utan att behöva ta i allt för mycket.

Yxhandtaget tyckte jag först var en löjlig detalj, snygg som fan, men onödig... Men det är faktiskt riktigt skönt att kasta med just pga det "yx-handtaget". Väger ingenting jämfört med andra spön som kastar upp till 140-150g (jobbar i sportfiskebutik och har känt på det mesta. Kan tillägga att vi inte säljer detta spöet i butiken, säger bara var jag tycker helt enkelt!).

Att jerka beten på 40 gram går bra, även Buster Jerk II som ligger på 36g (tror jag, det är under 40g i alla fall) går att jerka (har trimmad JB, vet ej om det är bökigt att kasta med otrimmad rulle / Predatorn etc.). Klarar utan problem beten upp till ca 150g!

Tillochmed snipor på dryga kilot får spötoppen att jobba lite, något jag har saknat på alla andra jerkspön jag har testat hittills

Det enda minuset jag kan komma på är prislappen, men jag fick en bra deal...

Spöet är LÄTT värt 2400kr eller vad det nu kostar på attitudebaits. Har du pengar över och vill köpa ett nytt jerkspö och kan hantera ett odelat sådant så ska du slå till direkt tycker jag! Just nu kan jag inte komma på en enda vettig anledning trots mitt prylnörderi att köpa ett nytt jerkspö de närmsta fem åren
    Senast ändrad av joakim_glantz; 2012-09-08, 09:07.

Kommentera

Man blir ju inte alls sugen.....
      Men med den prislappen........FAN!!!!!

Kommentera

Hej!
        Vad använder du för rulle? Har själv just skaffat ett Edge spinn, samma klassning, men känslan i dessa verkar grym

Kommentera

Ursprungligen postat av Rhino69 Visa inlägg
          Hej!
          Vad använder du för rulle? Har själv just skaffat ett Edge spinn, samma klassning, men känslan i dessa verkar grym
          Ambassadeur 5601JB

Kommentera

Tack för svar!

Kommentera

Tack för svar!
              Det var så lite så! Men du ska få ett fullständigt svar istället hehe. Orkade först inte nämna alla UT-prylar jag har mekat in i min JB, men hittade ett citat från mig själv så jag slipper skriva det igen.

Denna rullen fiskar jag med till just det spöet (Edge 3776 Jerkbait 7,3 fot):

Ambassadeur 5601 JB
              UT Pike Performance
              UT Power Star Drag
              Lättviktslinspridare
              Keramisk knivbult
              Kullagrad enkelvev 45mm blå
              Dubbelupphängd backspärr
              Originalutväxlingen på 5:3:1 är utbytt mot en 6:3:1 istället
              Hårdnitat och riktat stativ (skickade in originalstativet för att få det hårdnitat och riktat

Till detta kör jag drygt 100m Power Pro S8S 0,32 mm (brun färg).

Fantastisk kombo för mig som är prylbög och pedant men mina grejjer, det hela är så ultimat och felfritt att jag kan koncentrera mig på fisket 100% av tiden jag är ute (inga trassel, trasiga spöringar, "dåliga" holkdelningar etc.

Tog mitt PB på denna kombon, en gädda på 111cm och 9,1kg på en Buster Jerk Sinking i färgen "08:an". Efter att ha fiskat riktigt intensivt med lite olika kombos avhelt okej prylar (dvs inget Fladen, men heller inga dyrgripar) första halvan av året så kunde jag med gott samvete och utan tvivel känna själv att det faktiskt är lite mer speciellt att få (speciellt stor) fisk på sina nördprylar. Jag blev med mitt PB övertygad om att det inte bara beror på den psykiska faktorn att sakerna har kostat, dom levererar precis det där lilla extra känslorna när man kastar, jerkar, drillar etc. för en sådan prylbög som jag.

Nej, nog med tjöt, nu kom tösabiten på besök

Kommentera

Wow...
                De va en del extra i den rullen...
                Undrar hur länge jag klarar mig från det, att uppgradera vill säga.
                Väntar på ett Yasei jerkspö 30-70 som grabben ska ha i första hand, vi behöver nog ett "tuffare" spö så småningom...

Kommentera

Wow...
                  De va en del extra i den rullen...
                  Undrar hur länge jag klarar mig från det, att uppgradera vill säga.
                  Väntar på ett Yasei jerkspö 30-70 som grabben ska ha i första hand, vi behöver nog ett "tuffare" spö så småningom...
                  Jag jobbar i en redskapsbutik och Yasei-spöet du nämner är ett riktigt fint jerkspö, det får helt klart mer än godkänt i mina pryltoks-ögon

Angående rullen, jag har tryckt i precis allt som UT har att erbjuda, det finns inget mer haha. Om du har frågor om uppgraderingar så är det bara att skicka ett PM så hjälper jag gärna dig

Skitfiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av joakim_glantz Visa inlägg
                    Jag jobbar i en redskapsbutik och Yasei-spöet du nämner är ett riktigt fint jerkspö, det får helt klart mer än godkänt i mina pryltoks-ögon

Angående rullen, jag har tryckt i precis allt som UT har att erbjuda, det finns inget mer haha. Om du har frågor om uppgraderingar så är det bara att skicka ett PM så hjälper jag gärna dig
                    Skitfiske!
                    Tack & tack!
                    Är det ngn idé att uppgradera en Predator, den verkar stabilt byggd, men har ju inte (tillnärmelsevis) känslan man får med en Calcutta eller Revo MGX. Nu ska vi i och för sig ha en Shimano Cardiff 300 på Jerkspöt (fick inte tag på en Calcutta 200B eller liknande (Luna eller PLuton är för mycke just nu...))!

Skitfiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 701 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S