FKP-GEAR Draugen, någon som hunnit testa dessa spön? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FKP-GEAR Draugen, någon som hunnit testa dessa spön?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• FKP-GEAR Draugen, någon som hunnit testa dessa spön?

Ja som sagt, någon som hunnit testa Lubbes spö än? Är på jakt efter ett nytt spö att köra mest dropshot med, men blir väl lite lättare ytbeten osv som kommer kastas också. Tänkte jag ska försöka komma billigt undan för en gång skull så om ni föreslår andra spön håll det under 1000kr. Kommer sitta en Shimano Rarenium 1000 på spöt, beställd från Tyskland såklart :P

Draugen D4
    Team Skatbo - Följ gärna vårat (oftast misslyckade) fiske på vår blogg!

Har ett sånt men D3:an till multi. Snyggt spö känns okej att jigga med mtp. priset, men har för lite erf. för att säga något mer. D3:an tycker jag inte vill spela med min ABU lågprofil, klingans aktion och lätta vikter gör det snärtigt och jag får mycket skatbon.

Kolla spöringar mm när du köper. I affären va spöt jag tittade på fint men det han hämtade i fodral kollade jag inte så noga och ringarna sitter inte rakt på en linje. Mest en estetisk frågan kanske.
    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

OK, kanske man skulle köpa och testa. Inga fler som har detta alltså?
      Har i nuläget ett SG Bushwhacker 10-30g som jag är ganska nöjd med men tycker det är lite styvt och har fått intrycket av att Draugen ska vara bättre på den fronten även fast betesvikterna är samma.
      Team Skatbo - Följ gärna vårat (oftast misslyckade) fiske på vår blogg!

Kommentera

Nu är man sugen på ut och testa. Gillade D3:an att jigga med så det fick bli ett D4 oxå till å lura lite borrar med. Köpte det på Piscari precis innan dom gick i konkan R.I.P så det har legat på hyllan ett tag. Fick hem rullen idag jag tänkte ha till det fick bli en Shimano Aernos 1000FA. Det blev ju en grann konstellation för en dryg tusing må jag säga men frågan är om det är så bra som det känns? Någon som har hunnit hårdköra spöet? Nyfiken nu....
        Click image for larger version

Name:	2013_03110009.jpg
Views:	1
Size:	421,8 KB
ID:	1766926Click image for larger version

Name:	2013_03110010.jpg
Views:	1
Size:	562,2 KB
ID:	1766927

Kommentera

Jag köpte haspelvarianten av lubbe på mässan förra året. Skönt litet spö för dom pengarna. Klingan tycker jag är riktigt skön, däremot kan jag tycka att rullfästet kan släppa lite efter ett tags fiske. Jag har använt en penn sargus 2000 till spöt och den kändes lite för tung. Kan hända att fästet lirar bättre ihop med en annan rulle.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pegu78 Visa inlägg
            Jag köpte haspelvarianten av lubbe på mässan förra året. Skönt litet spö för dom pengarna. Klingan tycker jag är riktigt skön, däremot kan jag tycka att rullfästet kan släppa lite efter ett tags fiske. Jag har använt en penn sargus 2000 till spöt och den kändes lite för tung. Kan hända att fästet lirar bättre ihop med en annan rulle.
            Lustigt Pegu, det första jag skruvade på var en Sargus 2000 och tyckte precis som du att den var för tung Känns betydligt bättre med den här lilla Aernosen så någon 1000-rulle är nog att föredra. Vi får väl se hur det blir med rullfästet då. Spöet är ju rätt styvt för att vara ett 6fotare så det skall bli spännande å se hur det funkar med finliret. Is väck.........

Kommentera

Lubbe spön

Hej. Jag har kört med haspelvarianten en hel del till borrefisket, jag måste säga det att jag är väldigt förtjust i detta spö och tycker nog att det är väl så bra som dyrare spön.

Kommentera

Någon som kan svara på när dessa kommer in i lager?
                Bara ett kast till..

Kommentera

Fiskkonservator Lubbe borde kunna svara på det..

Kommentera

Finns 2st D3 på beten.nu

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 701 visningar
                    0 gillar