Jerk fiska med amb pro max? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerk fiska med amb pro max?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerk fiska med amb pro max?

Hej!, Jag har tänkt börja jerkfiska och undrar om jag kan använda min ambassadeur pro max utan att det pajar efter ett halvår? jag har tänkt använda beten på 50-75gram.

/skitfiske på er!

Du kan säkert använda den ett år... men sen sjunger den nog på sista tråden, Vill du ha kvar rullen längre så rekommenderar jag inte att jerka med den alls.

Den duger om du vill testa på jerk t.ex. 3-4 pass. Men sen är det dags att köpa en riktig jerkrulle t.ex. Ambassadeur 5601C JB.

Både Silvermax och blackmax håller ca 1-2 säsonger för jerk, sen börjar dom låta konstigt och sen blir dom skrot.. Pro maxen med sina extra lager har fler grejer som kan skita sig så.....

Kommentera

Hej!, Jag har tänkt börja jerkfiska och undrar om jag kan använda min ambassadeur pro max utan att det pajar efter ett halvår? jag har tänkt använda beten på 50-75gram
      Den är klassad för lätt spinn blir väl max 30 gr men tror inte den rasar för 50 gr beten om du är snäll mot den, kör lite grann med lättare beten och känn om du vill fiska jerk, om så så köp en starkare rulle .....

Kommentera

Kom ihåg också att när du jerkar så piskar du inte en slav, utan du ska få ett litet bete att röra sig. Ta det lugnt, och jerka inte för hårt!

Kommentera

problemet med rullen (bortsett från att för mycke är plast) är att slirbromsen är för svag. tar du hem tex en buster jerk eller bigbandit hårt orkar inte slirbromsen hålla spolen utan släpper ut lina och det är sådär.

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
            problemet med rullen (bortsett från att för mycke är plast) är att slirbromsen är för svag. tar du hem tex en buster jerk eller bigbandit hårt orkar inte slirbromsen hålla spolen utan släpper ut lina och det är sådär.
            Det var konstigt :O Var inte så på black maxen jag hade förut..

Kommentera

Det var konstigt :O Var inte så på black maxen jag hade förut..
              varför slutade du använda din till JB och köpte C3 och hur var Black max jämfört med den nya lilla rullen du fick för ett tag sedan? den är ju lite billigare en black max/pro max fast av ett annat märke...
              Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-07-27, 11:25.

Kommentera

Varför chansa när mkt pekar på att du kommer bli besviken ?

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                  varför slutade du använda din till JB och köpte C3 och hur var Black max jämfört med den nya lilla rullen du fick för ett tag sedan? den är ju lite billigare en black max/pro max fast av ett annat märke...
                  Gjorde ju rent lamellerna på min black max och efter det lät den riktigt illa.. Rullen jag fick av dig kastar ganska lika men slirbromsen är bättre på tokushiman + att den rymmer mera lina..

Kommentera

Gjorde ju rent lamellerna på min black max och efter det lät den riktigt illa.. Rullen jag fick av dig kastar ganska lika men slirbromsen är bättre på tokushiman + att den rymmer mera lina..
                    Hur känns den kvalitetsmässigt jämfört med black max ??? bara kul att veta eftersom jag ganska snabbt kastade sönder 2 revo S medan denna faktiskt överlevde trots ett ruggigare spö

Vill bara få lite feedback på billigare Abu Rullar i Max serien kontra mina gamla revo...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 716 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04