Trasigt spöfäste på ambassadeur. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trasigt spöfäste på ambassadeur.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Trasigt spöfäste på ambassadeur.

Hej där. Jag har letat igenom hela forumet utan att hitta något, så därför tänker jag använda mig av forumet som det är tänkt!

Under en fisketur igår gick min amba tgc5001C sönder, då den råkade bli trampad på i båten. Det som hände var att spöfästet gick sönder, alltså den delen som du skruvar fast spöt på. Den lossnade helt.

Har det hänt någon annan här, och har ni några tips på vad jag kan göra? Det ser ganska mycket ut som att den varit limmad tidigare, och den lossnade helt utan några skador.

Mvh Albin!

är rullfoten av så får du köpa nytt stativ

Kommentera

Rullfot hette det ja! Okej, så det finns alltså ingen lösning för att kunna få fast den jag har? Vad skulle ett nytt stativ kosta på ett ungefär?

Kommentera

allt går att laga om man verkligen vill. men har för mig att det är alu stativ i rullen. så känner du någon som kan svetsa alu kanske ni kan få ihopa det.
        inte köpt något själv men hört talas om 300-400 kr för ett stativ.

Kommentera

Jag tror jag betala 350:- för två år sen för ett kromat mässingsstativ.

Kommentera

Vart får man tag på det? Är det till att ringa abu som gäller då, eller finns det någon affär att kolla in? För så vitt jag vet har inte de vanliga butikerna i stockholm särskilt mycket till reservdelar?

Kommentera

Var det du eller någon annan som trampade sönder rullen? Om det var du, så rekommenderar jag dig att vända dig till en handlare, de kan säkert förmedla detta till reparation. Var det någon annan som inte hade koll på sin kropp, så samma rekomendation som tidigare, dock med förbehållet att fakturan hamnar hos den som trampat sönder rullen.

Kommentera

Vänd dig till Sportfiskeboden som tagit över försäljningen av UTreel trimmen, de kan hjälpa dig, om de inte har rätt delar hemma så tar de hem dem åt dig.

Be dem jämförö priset på ett kromat mässingsstativ och ett AL stativ, skiljer de inte allt för mycket, välj de kromade, då de är mycket stabilare.

Personligen skulle jag aldrig kräva en kamrat på pengar för ett misstag, olyckor händer. Men om de är uppenbar oaktsamhet så kan man fundera.
                Men man kan ju vända på frågeställningen, var jag oaktsam som la spöet och rullen där...

Kommentera

Rullfoten sitter ju fäst i tvärstagen som är av kromad mässing, även på de sk alu-stativen.
                  Vill du sneaka kan du testa att svetsa (eller möjligen hårdlöda) eller på nån annan göra det.

Om du byter stativ skulle jag rekommendera att du ber din handlare ta hem, borde bli billigare än att du ska pröjsa frakt från Svängsta, handlaren borde kunna ta det tillsammans med lite annat.
                  När (om) du ändå byter stativ så passa på att ta ett i kromad mässing, antingen från UT (sportfiskeboden) eller ett ABU-stativ från en 5501 CS Pro Rocket
                  Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
                  En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Det var ett misstag som skedde i en båt, och jag personligen var faktiskt inte inblandad denna gång Men jag tänker inte kräva någon på pengar, jag har själv gjort ett par missar och vet hur det känns.
                    Tack för tipsen! Ska kolla sedan när jag kommer hem. Så får vi se vad som händer Skönt att höra att det finns hjälp att få ialafall!
                    skitfiske

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 741 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S