Ambassadeur Predator - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur Predator

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

dem hade fastnat i ett läge och det var då anledningen till att man vevade men inte fick hem någon lina,
    Borde va totalt omöjligt, antingen är hela det hjulet dom sitter på loss/av eller så har pinjongdrevet hängt sig så det inte kommer åt att greppa men inget av det har med plastplopparna i sig att göra....

Skicka in den på service, blir bäst så om du inte kan pilla med den själv.

Kommentera

Jag har precis samma problem med min Predator-rulle förutom att jag inte får några skatbon. Tråkigt när jag annars gillar rullen. Drygast är när den låser sig och inte börjar ta hem lina efter utkastet trots att man vevar och vevar. Händer inte jämt men lite då och då. Muppigt värre, och då jag inte har nån teknikhjärna har jag inte vetat ett dugg vad felet kan ha varit. Har även märkt en underlig grej att den låter (knarrar ganska högt) ibland vid utkastet om den under tiden vinklas åt sidan? Vinklar jag tillbaks slutar det omedelbart. Mystiska prylar.
      Min hemsida för Nettel-Laken!
      http://nettelbaits.se/

Min fiskeblogg!
      http://nettelbaits.nettelbaits.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Bjoz Visa inlägg
        Har även märkt en underlig grej att den låter (knarrar ganska högt) ibland vid utkastet om den under tiden vinklas åt sidan? Vinklar jag tillbaks slutar det omedelbart. Mystiska prylar.
        Det låter ju som att den inte kopplar ur ordentligt...

Kommentera

Ursprungligen postat av Bjoz Visa inlägg
          Jag har precis samma problem med min Predator-rulle förutom att jag inte får några skatbon. Tråkigt när jag annars gillar rullen. Drygast är när den låser sig och inte börjar ta hem lina efter utkastet trots att man vevar och vevar. Händer inte jämt men lite då och då. Muppigt värre, och då jag inte har nån teknikhjärna har jag inte vetat ett dugg vad felet kan ha varit. Har även märkt en underlig grej att den låter (knarrar ganska högt) ibland vid utkastet om den under tiden vinklas åt sidan? Vinklar jag tillbaks slutar det omedelbart. Mystiska prylar.
          Lite gammal seg tjockt fett runt frikopplingen som gör det hela segt därav att den inte slår till riktigt när du börjar veva gissar jag. Delarna under vevkåpan rör sig mot stora glidytor, och där har du frikopplingen för kast, går denna segt så kan du få nämnda problem. Öppna vevsidan gör rent och på med tunt lager fett, kan använda olja ochså men kräver tätare öppningar och smörjintervall.
          Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Har samma rassel/skrovlande ljud med min predator som ligger i slådan som reserv rulle med nu.
            Allt började när "bromsskivorna" gav upp å låg i tusen bitar i rullen. Så bytte dom å rengjorde hela skiten å den har aldrig velat funka som den ska sen dess. Rasslar å skränar

Har mycket rullmecks erfarnhet å har tagit isär å rengjort/bytt delar på mina 5001c´s å JB´s, C4:or mm utan större problem. Men Predatorn är fan skum.
            Är ungefär som stativet fått sig för mycket påfrestning å givit uppskov till div missljud i rullen, för inget är fel eller nått i den.
            Så av att ägt 2 Predatorer, 3st JB´s, 2st C4:or och 2 5001:or så är det den ena Predatorn som gett upp först. Dock är det första generationen Predator och hörde fler för ett par år sen som hade nån sorts broms strul med dom.
            Men jag gjorde det enda rätta å sålde alla nu å har istället införskaffat mig 3st Revo Toros 51HS:ar till div olika huvud spön man använder, finns inget skönare för all sorts gäddfiske.
            Fiske äventyr på:

http://brotherhoodofpikes.wordpress.com/

Kommentera

Det var väldigt konstigt... men har ett knepig missljud ibland jag med, inte på predatorn utan på Inshoren. Den låter skumt när jag har den på jerkspöt, den tjuter när jag kastar.. placerar jag däremot rullen på Hamer spöt så låter den inte helt plötsligt. Tror det har med accelerationen att göra?... plockar jag dock över alla lager/drev mm och trycker in dom i predatorn så låter den inte på jerkspöt längre.

Det enda som inte flyttats över är då:

Stativet
              Gavlarna & Innergaveln.
              frikopplingen

Jag har haft problem att kastvikts armen har legat emot bromsbanan för mycket så att c-vikterna skrapar emot vilket skapar miss ljud.

Predatorn har funkat riktigt bra för mig annars. Men att vissa upplever problem med den efter ett tag får en ju att fundera om den ska säljas bort den med..
              Senast ändrad av Guest; 2012-07-24, 09:08.

Kommentera

Jag har haft problem att kastvikts armen har legat emot bromsbanan för mycket så att c-vikterna skrapar emot vilket skapar miss ljud.
                Du har inte vänt stjärnhjulet på fel håll efter någon service ???

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                  Du har inte vänt stjärnhjulet på fel håll efter någon service ???
                  Hur ska man lyckas vända stjärnhjulet åt fel håll!?

Det är ju format så att den passar över själva hålet i gaveln...

Kommentera

Det är ju format så att den passar över själva hålet i gaveln...
                    Ja men man kan ju vända det med olika sidor upp och ner, även 6 pinnars hjulen går ju att göra så med. en sida är rätt och en fel men ett litet helsike att bli klok på om man inte kollar när man plockar av det.

Kommentera

Hej Bjos !

Har lekt lite med min Predator nu efter en grundlig demontering rengöring och smörjning, Om den va en dröm innan så är den ännu bättre nu.

Drygast är när den låser sig och inte börjar ta hem lina efter utkastet trots att man vevar och vevar. Händer inte jämt men lite då och då. Muppigt värre, och då jag inte har nån teknikhjärna har jag inte vetat ett dugg vad felet kan ha varit.
                      Detta är jag säker på beror på gammalt fett och avlagringar/salt/smuts mm som gör att frikopplingen inte går tillbaka riktigt (kärvar) så att pinjongen inte kuggar i spolaxel-pinnen. Åtgärdas med lite rengöring och olja / fett.

Har även märkt en underlig grej att den låter (knarrar ganska högt) ibland vid utkastet om den under tiden vinklas åt sidan? Vinklar jag tillbaks slutar det omedelbart. Mystiska prylar.
                      Detta är jag också säker på att det beror på att du har mekaniska bromskoppen för långt utskruvad, då kan hela spolen och spolaxeln glida i sidled och då tar spolaxelns drivpinne i mot pinjongdrevet. Jag testade och fick precis det fenomenet när jag lutade rullen mot vevsidan ner lät den och åt andra hållet tystnade den. Pinjongdrev och dess ikoppling är på vevsidan.

TILLÄGG:
                      Läs denna eminenta tråd om olja och fett:

Annan tråd om oljud och over-runs
                      Senast ändrad av Exxet; 2012-07-24, 20:10.
                      Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 713 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04