Storlek på Soft 4play Lip Scull? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Storlek på Soft 4play Lip Scull?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Storlek på Soft 4play Lip Scull?

Hej! Jag är väldigt sugen på att beställa hem lite Soft 4play jiggar och jag är dessutom sugen på att ta hem deras Lip Scull för att kunna använda med betesfisk, mestadels blir det strömming, och jag undrar vilken storlek som kan tänkas vara lämplig att montera på strömming eftersom jag inte känner för att beställa alla storlekar. Alltså, ska jag köpa S, M eller L för att kunna montera på strömming?

Beror ju på storleken på fisken... small är lika liten som deras minsta jigg 9,5 cm som är kanske 1 cm hög. Medium är som deras mellan variant 13 cm och kanske ca 3 cm hög´. Large är som deras 19 cm som är runt 5-6 hög

Är din strömming 13 cm så passar nog 13 cm huvudet. osv osv. Gissar på att det är Large du skall ha såvida du inte har små fisk som agn.

Kommentera

Ja så mycket hade jag listat ut, men eftersom jag inte har hållit i en Soft 4play jigg så är det svårt att bedöma om de har samma form som en strömming och därmed ifall de passar på samma Lip Scull även om längden på jiggen och strömmingen är densamma.

I övrigt består givetvis årets strömmingfångst av blandade storlekar. Finns några som är lite mindre, några är lite större. Men gissningsvis får jag beställa hem både S och M om jag vill ha Lip Sculls som passar alla mina strömmingar.

Kommentera

Ja alltså... jag har huvuden till alla utom den minsta... kan ta en bild om det skulle vara intressant att se?

Kommentera

Hmm... Jag tror i så fall att jag köper några Soft 4play jiggar i storlek 9,5 cm och kör med deras egna krokar, alltså utan Lip Scull, eftersom jag fiskar en del abborre. Jag köper nog även ett par Lip Sculls i storlek M eftersom de lär passa till strömming så använder jag Lip Sculls just för att använda med betesfisk!

Kommentera

Den minsta jiggen rör sig väldigt lite... vet inte varför men den verkar vara för stel?

kör du abborre så är det nog medium och möjligen small som gäller ja. Trodde det var gädda du skulle ut å fiska ^^

Lycka till

Kommentera

Hade jag köpt huvuden till de sillar jag metar med så hade jag använt storlek XL.

Kommentera

lip scull i storlek L är till deras 19 cms soft
                och XL är till deras 25 cms.
                mindre än l hade jag inte köpt.

någon som är ännu hetare är att ta o krossa i lite sill i skallen och sen stoppa i en foreplay. får du sill doften. men 4playn rör sig bättre än en död sill.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                6 svar
                1 713 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Benjamin S  
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04