Jerkspö till Ambassadeur Record C6 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkspö till Ambassadeur Record C6

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Är det Record C6 Conversion set som du menar? Samma som krävs för att trimma dem? Finns på Lundgrens fortfarande
    Alldeles rätt, det borde väl gå att konvertera den till vanliga spolar också ? om så är fallet borde det bli en riktigt bra och långkastande rulle av det, tröghetsmomentet jag upplever på mina är ju spolupphängningen, det där med att den snurrar på gavellagren vid kast.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
      Alldeles rätt, det borde väl gå att konvertera den till vanliga spolar också ? om så är fallet borde det bli en riktigt bra och långkastande rulle av det, tröghetsmomentet jag upplever på mina är ju spolupphängningen, det där med att den snurrar på gavellagren vid kast.
      Som jag förstått det så är konverterings satsen till för att "ta bort" det unika med recorden så att den blir som en vanlig ultra cast rulle. Spolaxeln byts så att nållagret försvinner osv osv...

Så det bör gå att klämma dit en vanlig spole sen.

Kommentera

Så det bör gå att klämma dit en vanlig spole sen.
        Då får man väl testa det på 51an, jag tycker om rullen i sig men vill ha ganska många meter till i kastlängd.

Vad jag kan se när jag kollar på lundgrens är det spolaxel och gavellager som skall bytas eller vad tror ni ?
        Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-07-11, 18:23.

Kommentera

Jag har sneglat lite på att UT-trimma med en Record som bas såjag hörde mig för lite med killarna på Sportfiskeboden och de rekommenderade INTE att trimma på en Record trots ombyggnadssatsen. Enligt dem är det alltid bäst att trimma på en rocket. Jag hade dock lite svårt att uppfatta varför så det vore ju kul om någon visste vad som skulle bli sämre.
          I min mening är nog Record den snyggaste ambassadeuren så jag skulle inte gråta över att ha en UT-trimmad liten rackare.

Kommentera

Enligt dem är det alltid bäst att trimma på en rocket.
            Rocketen kastar bäst i original så självklart kastar den bäst med UT trim också, Recorden blir som en trimmad C4.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
            6 svar
            1 716 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Benjamin S  
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04