liten recension på Shimano Yasei dropshot 8fot - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

liten recension på Shimano Yasei dropshot 8fot

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ett av mina drömspön då jag nästan bara kör jigg, tackar för recensionen!. Dock utanför min budget så tänkte slå till på ett Yasei red dropshot eller perch. Någon som testat Yasei perch?
    Instagram: Zenfisherman

Kommentera

Är på g att köpa det vita yasei dropshot 7fot, är det så skönt som det verkar, eller kan jag lika gärna köra på det röda för en betydligt billigare peng? Dock finns inte det i 7fot utan då blir det 8fot.
      Alla fiskar är drömfiskar

Kommentera

Har testat båda o kunde inte märka någon jätteskillnad. Största skillnaden verka vara priset.
        Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Ursprungligen postat av Nuzebel Visa inlägg
          Dropshot spö ja det e säkert bra där också men funkar fint för mitt varierande fiske funderar du på ett nytt 8 fotsspö så kläm och känn på detta.
          Det är faktiskt irriterande att tillverkarna/säljarna envisas ned att marknadsföra spön som "vertical", "dropshot" eller vad som nu råkar vara den senaste flugan. När ska vi få en saklig och korrekt varudeklaration av spön (gärna åtföljd av rekommendationer om till vad spöet är särskilt lämpligt och helst då begripligt motiverade)?

Kommentera

Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
            Har testat båda o kunde inte märka någon jätteskillnad. Största skillnaden verka vara priset.
            Kanon, precis det jag ville höra! Kan inte motivera att köpa ett spö som är mer än dubbelt så dyrt för att jag hellre vill ha 7fot ist för 8fot heller när dom verkar va lika i övrigt. Tack för svaret!
            Alla fiskar är drömfiskar

Kommentera

Jag kör Yasei Perch. Använder det uteslutande till jiggfiske efter borre. Måse säga att det faktiskt är den bästa investeringen i ett spö jag gjort, framförallt har det en grym känslighet i toppen. Hittils har jag inte lyckats hitta något som jag varit sugen på att byta till. Dock har man väll suktat lite efter Yasei Dropshot till just DS-fisket, just för att jag är så nöjd med det jag har. Kan även meddela att det funkar att drilla 5-kilosgädda med. Tar dock en väldig tid, och stackars gäddan blir rätt trött. Men det går

Kommentera

Ursprungligen postat av McPehrson Visa inlägg
                Är på g att köpa det vita yasei dropshot 7fot, är det så skönt som det verkar, eller kan jag lika gärna köra på det röda för en betydligt billigare peng? Dock finns inte det i 7fot utan då blir det 8fot.
                Hummm... Är det inte tvärt om? Det vita är 8 fot och det röda 7 fot? Det fanns iaf inte vit 7-fotare när jag köpte mitt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Ruffhäxa Visa inlägg
                  Hummm... Är det inte tvärt om? Det vita är 8 fot och det röda 7 fot? Det fanns iaf inte vit 7-fotare när jag köpte mitt.
                  Det är ny upplaga i år Finns 7 och 8 fot dropshot och perch i vita sortimentet och några andra godbitar.
                  Instagram: Zenfisherman

Kommentera

Ursprungligen postat av Motorgoat Visa inlägg
                    Det är ny upplaga i år Finns 7 och 8 fot dropshot och perch i vita sortimentet och några andra godbitar.
                    Aha. Sweet. Det ska jag kolla upp. Ruskigt nöjd med mitt vita 8-fots nämligen.

Kommentera

Har ett 8fots Yasei DS (det vita) och det är ett superfint spö dock
                      så kunde bakhandtaget varit lite kortare men förövrigt så finns
                      det inte mycket att klaga på helt klart ett av dom bättre jiggspöna
                      för dom pengarna men det skiljer ändå ganska mycket om man
                      jämför med det röda Yasei spöt som känns betydligt enklare och
                      inte alls förmedlar lika mycket information genom klingan.
                      Dock så är det röda Yasei spöt ett riktigt bra spö det med och
                      särskillt med tanke på priset.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 755 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S