liten recension på Shimano Yasei dropshot 8fot - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

liten recension på Shimano Yasei dropshot 8fot

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• liten recension på Shimano Yasei dropshot 8fot

Recension shimano yasei Dropshot 8 fot.

I våras köpte jag detta spö och ska nu skriva mitt omdömme. Vi börjar med fan va snyggt spöt är. Det e långt grepp vilket gynnar mig då jag i vanliga fall får ont i axel vid långa fisketurer men med detta har jag så bra stöd att det inte blir något problem
    Första turen blev det sked och spinn fiske efter regnbåge. Märkte direkt att den där öglan där man sätter tafs/krok etc var jäkligt felplacerad vid utkast kunde linan hoppa in där så den fick klippas av efter det hände andra gången. (hört att de ska ha flyttat öglan på de ny tillverkade)
    Vilket känsla man kände varenda litet nafs på betet. Första bågen var en 1½ kilos som var pigg. VIlken feeling kände direkt att detta spöt kommer jag vara nöjd med. Det kastade 10g spinnare långt. Mina 14g lill ziggy åkte utav helvete långt.
    Jigga var sjukt skönt vilket känsla och vad lätt det var att dra på mothugget då man har grymt fin kontakt med betet.

Nu efter ca 4 månaders fiske då jag fått allt ifrån små abbore till 1.4kgs abbore regnbåge på 3.6 och gädda på 7kg på detta spö
    kastat grodor spinnare poppers jiggar allt funkar kalas måste jag säga att jag ångrar fan inte att jag köpte detta spö. Dropshot spö ja det e säkert bra där också men funkar fint för mitt varierande fiske funderar du på ett nytt 8 fotsspö så kläm och känn på detta.

Kan bara hålla med. Spöt är sjukt skönt. Fast har tyvärr inte fångat några större fiskar på mitt än.
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Det låter bra, jag köpte ett sånt på tradera för ett tag sen som jag inte har fiskat med än. Det ska bli roligt och få prova det .

Kommentera

Antar att recensionen gäller det vita spöet?
        Besök gärna min blogg, Fiskebröder i söder

http://www.fishbrain.com/Carlsson
        http://www.ichtys.se

Kommentera

Ursprungligen postat av C4rlsson Visa inlägg
          Antar att recensionen gäller det vita spöet?
          Gäller det de vita spöt så kan dom bortse från min kommentar. Köpte det röda för kunde inte motivera prisskillnaden då dom kändes tämligen lika.
          Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
            Gäller det de vita spöt så kan dom bortse från min kommentar. Köpte det röda för kunde inte motivera prisskillnaden då dom kändes tämligen lika.
            Ok, för jag har också köpt det röda precis Men inte använt det ännu
            Besök gärna min blogg, Fiskebröder i söder

http://www.fishbrain.com/Carlsson
            http://www.ichtys.se

Kommentera

Det är det vita jag har.

Kommentera

Har också det vita Yasei Dropshot. Sjukt skönt spö att fiska med och som sagt otroligt känsligt, man har grym kontakt med betet med detta spö.

Kommentera

Funderar skarpt på detta fast det röda... Undrar bara om det. går lika bra att jigga med 9 fotaren som med 8 fotaren... Annars älskar jag den
                  na typ av spö, kan dra upp det mesta på spöt...

Tack för tipset du gav mig...

Kommentera

Alla ni som äger det vita yasei dropshot, hur funkar det att kasta tyngre drag? Jag tänker 25g, 30g eller kanske till och med 35g. Spöt är ju klassat till 28g, är det över- eller underklassat, eller spot on?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 717 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04