varför bet dyrt för beg Wolfcreek? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

varför bet dyrt för beg Wolfcreek?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• varför bet dyrt för beg Wolfcreek?

Som rubriken lyder så varför betala nästan nypris för beg Wolfcreek då jag kan köpa nya Wolfcreek hos t ex Lundgrens för istort sett samma peng!
    Finns annonser där man vill ha t ex300:- för beg wolfar och nya är endast någon tia dyrare hos Lundgrens(20-50:-)och då följer krokarna med!
    I näst kast så .....

Inte alltid fallet, men vissa färger och modeller finns inte att få tag på eller svåra att hitta. Men det finns en hel del fantasipriser också.

Kommentera

För att tex Lundgrens som i mitt fall har bara gamla 3 kroks versionen av sina Big Bads som ingen vill ha och vill ha 349:- + 90:- i frakt för dom = 439:- för 1 bete..Så då är 300:- inkl frakt för testkastade beten ingenting för nått som knappt finns i butik och är dessutom dom finaste beterna från den bästa snidaren i Sverige. Dom går ju för uppåt 320:-+ 30:- i frakt på tradera och är värda varenda öre dessutom. Har en Wolf Abbore jag fått mängder gädda på å inte ett slitage förutom små repor som mattar lacken lite. Det är kvalité vi snackar om.

Varför Ge 200k för en gamal 65 ss camaro kan man ju oxå fråga sig? Men nu snackar vi ju inte bilar där dom nya droppar 50% i pris så fort den lämnat butik. Kanske om det varit en Buster Jerk som tappar finnishen så fort man tar ut den från lådan hade det varit det. Men Wolfcreek beten går åt i butikerna och dom grymma färgerna försvinner som löpeld så fort dom kommer in i lager.

Men gillar man inte Wolfcreek så kan man ju se sig om andra tillverkare å bara låta hela grejjen med han passera.
      Fiske äventyr på:

http://brotherhoodofpikes.wordpress.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av jerk apan Visa inlägg
        För att tex Lundgrens som i mitt fall har bara gamla 3 kroks versionen av sina Big Bads som ingen vill ha och vill ha 349:- + 90:- i frakt för dom = 439:- för 1 bete..Så då är 300:- inkl frakt för testkastade beten ingenting för nått som knappt finns i butik och är dessutom dom finaste beterna från den bästa snidaren i Sverige. Dom går ju för uppåt 320:-+ 30:- i frakt på tradera och är värda varenda öre dessutom. Har en Wolf Abbore jag fått mängder gädda på å inte ett slitage förutom små repor som mattar lacken lite. Det är kvalité vi snackar om.

Varför Ge 200k för en gamal 65 ss camaro kan man ju oxå fråga sig? Men nu snackar vi ju inte bilar där dom nya droppar 50% i pris så fort den lämnat butik. Kanske om det varit en Buster Jerk som tappar finnishen så fort man tar ut den från lådan hade det varit det. Men Wolfcreek beten går åt i butikerna och dom grymma färgerna försvinner som löpeld så fort dom kommer in i lager.

Men gillar man inte Wolfcreek så kan man ju se sig om andra tillverkare å bara låta hela grejjen med han passera.
        90kr frakt från Lundgrens? Tror jag då inte på..

Kommentera

Jag måste säga att jag betalar hellre 300 spänn för en beg Wolfcreek, än betalar 199 spänn för Svartzonkers beten i plast!
          Det skiljer ju bara en hundring mellan ett snidat träbete av högsta kvalité och ett kinatillverkat plastbete där färgen lossnar...

Kommentera

Frakten kostar 25kr för en Big Bad Wolf från Lundgrens...
            Vilka jag förövrigt varmt rekommenderar att handla från.
            Ursprungligen postat av jerk apan Visa inlägg

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
              Jag måste säga att jag betalar hellre 300 spänn för en beg Wolfcreek, än betalar 199 spänn för Svartzonkers beten i plast!
              Det skiljer ju bara en hundring mellan ett snidat träbete av högsta kvalité och ett kinatillverkat plastbete där färgen lossnar...
              Visst, hantverk kostar ju. Men 300 spänn för ett bete är rätt mycket ändå, i mitt tycke. För en tredjedel av priset får man t.ex. ett Salmo Slider eller Fatso som faktiskt håller färgen riktigt bra, och nog ofta fångar precis lika fina gäddor.

Kommentera

Tank pa hur lang tid det tar att tillverka ett jerkbait av tra och sedan mala och lacka... Det blir inte mycket i timlon precis...
                Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Jag är inte ute efter att priserna är för höga. Jag vet hur länge och vilket arb det ligger bakom ett handgjort träbete av klass.
                  Jag bara ifrågasätter priserna beg o nytt av wolfcreek. Som jag skrev så är det förvånande att man kan ta t ex 300:- för ett beg och ett nytt kostar 329:- i ovannämnda butik där frakten INTE är 90:-
                  För mig är valet enkelt då det är en så obetydlig skillnad på nytt/beg, jag köper nytt.
                  I näst kast så .....

Kommentera

Gör du så, men tyvärr har som sagt Lundgrens inga 2 krokade Big Bads. Och dessutom kostar dom 349-. Och deras the wolf är oxå gamla modellerna (Har ett par sådanna liggandes ) och är inte samma stil och finnish som kommigt dom 2 senaste åren typ. Mr Wolf himself tar 349:- + frakt när man beställer The wolf privat av han med.
                    Men som sagt, är man inte ute efter hans senare års super finnish och beten så kan man ju köpa dom "billigare" gamla.

Inget ont om Lundgrens dock, handlar massa materiell därifrån och är en super bra butik.
                    Ingen säger heller att man får mer fisk på ett nyare dyrare bete heller, men vill man ha ett sorts bete är det bara betala för det. Vi jagade tex Wolfcreeks från Tyskland förut för modellerna var helt slut i Sverige.

Är ungefär som att vara ute efter att köpa en Wolf borre, men den är dyrare än ett neon rosa Wolf bete i samma butik. Så då tar man det neon rosa för det är ju samma tillverkare men billigare, så är ju ingen skillnad på det man är ute efter då eller?
                    Denna ständiga ekonomi och avundsjuksfråga har upprepande ggr dykt upp hos dig på div medior under åren. "tror folk dom är coolare för dom har massa dyra jerk baits", "tror folk dom är coola å bättre för dom har ny båt" osv osv... Bara varit massa gnäll sen du flyttade ner till Södermanland efter du klubbat din 15kg´s gädda å flyttade ner ifrån Norrland. Marknaden kommer inte sänka priserna bara för att du jämnför Lada kvalitet med BMW.

Vill du som sagt inte betala gör det inte bara, eller har du inte råd så fortsätt med buster jerk, dom funkar dom med.
                    Men vi är en stor Wolfcreek älskande skara i sverige som gärna betalar för beterna. För annat vore att håna han om man sålde hans sjukt fina beten för underpris. Att köpa en Wolfcreek gör man inte bara för fisket, utan en Wolfcreek äger man för att få frid i själen.
                    Fiske äventyr på:

http://brotherhoodofpikes.wordpress.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 728 visningar
                    0 gillar