Beställa delar till Ambassadeur? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Beställa delar till Ambassadeur?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Beställa delar till Ambassadeur?

Kan någon hjälpa mig med att hitta var jag beställer reservdelar till mina ambassadeur rullar?
    Gärna en direkt länk.

Tack på förhand!
    I näst kast så .....

Närmsta ÅF ringer å tar hem, brukar ta 24-48h så har dom delarna i butik. (I ditt fall Görans, har tagit hem delar själv igenom dom.). Annars kontaktar du abu själv, säkert nån annan som sitter med kontakt information åt dig på den biten.
    Fiske äventyr på:

http://brotherhoodofpikes.wordpress.com/

Kommentera

Finns det ingen hemsida eller katalog man kan bläddra i på nätet? Jag är själv på jakt efter en ny vev till min 5601 jb.

Kommentera

Jag har haft mail-adressen direkt till ABU där man kan beställs reservdelar men tyvärr så är den borta.
        Det finns säkert någon som har den?
        I näst kast så .....

Kommentera

Ring serviceavd. så får du det du behöver.
          Kika på min blogg, enjoy!

Kommentera

hssvensson@se.purefishing.com så kommer du direkt till håkan svensson på servicen.
            bara maila han om du vet vad det är för grejer du ska ha. nr kan du få genom sprängskiss från http://www.mikesreelrepair.com/schem...s.php?album=27

vet du inte eller vill ha special grejor så bara fråga han. han vet oftast vad man yrrar om:P

Kommentera

Tusen tack Krokodiljägaren!
              I näst kast så .....

Kommentera

Eller så ringer du och beställer, nummer finns på gula sidorna http://gulasidorna.eniro.se/f/abu-ga...shing:14986846 oftast behöver du inte veta så exakt vad grejen har för nummer, dom är rätt säkra på det dom säljer och oftast räcker det att beskriva vad du behöver är det osäkert så ställer dom frågor. Beundransvärd service för en producent i dagens samhälle som jag kommer fortsätta att stötta genom att köpa deras prylar.
                Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Är det någon som kan rekommendera en enkelvev till en 5601 jb? Gillar inte riktigt dubbelvev, lär ändå byta då min är slut. Såg några fina vevar på UT reels men 600,- för en vev finns inte på kartan...

Kommentera

Ursprungligen postat av Mabo Visa inlägg
                    Är det någon som kan rekommendera en enkelvev till en 5601 jb? Gillar inte riktigt dubbelvev, lär ändå byta då min är slut. Såg några fina vevar på UT reels men 600,- för en vev finns inte på kartan...
                    Ut's vevar är värda pengarna ^^ Garanterat mer fisk pga veven

Nej men, abu har sina korta enkel vevar som sitter på 2500 orginal, har för mig att de passar 5000-6000 serien även. Dock plast knopp som är väldigt liten.

Det bästa är väl att köpa på sig t.ex. en förlängd "jerk" vev från abu å kapa den själv. Är flera som har gjort denna procedur.
                    Alternativ 2 är väl att köpa sig en revo toro/inshore power handle då du redan har klumpen (motvikten) på veven. bara att byta knoppen mot den som redan sitter på JB'n eller liknande.

Finns säkert någon sida som har vevar, men har inte hittat när jag letat.

Tycker dock Ut's vevar är fina!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 736 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S