Ersätta en 5601 JB med en Toro? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ersätta en 5601 JB med en Toro?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av JONNIE ROCKER Visa inlägg
    Tycker det verkar lite konstigt,,, Om nu toron är en så bra rulle,? Varför tar då Abu bort den från marknaden,.?
    Hur vet du det, att den ska tas bort?

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiskesmurfen Visa inlägg
      Hur vet du det, att den ska tas bort?
      Som jag skrev, den säljer inte bra i USA. Så nu reas rullen ut här i sverige

Kommentera

Nya Revo-modellerna (ej Toro) för USA-marknaden, vilka som kommer hit återstår att se. Mansson, här har du nya Revo Inshore.. http://www.tackletour.com/previewabugarciarevo2012.html

Kommentera

Mansson, här har du nya Revo Inshore.. http://www.tackletour.com/previewabugarciarevo2012.html
          Kul att se vad som kommer hit, om jag läser priset kommer dom att bita sig igen, nuvarande serie blev ingen försäljningsframgång så om priset ligger kvar på samma nivå kommer nog inte denna heller att bli det...

Dom påminner om Max serien till utseendet så kanske även dessa kommer tillverkas i Afrika ?

Har inget emot att man ändrar på dom lite, 8 av 10 multirullar som reklameras i Malmös 2 största butiker är Abu lågprofil så tvivlar på det blir värre
          Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-06-12, 18:51.

Kommentera

Jag är inte så positiv heller, men vi får väl se hur dessa nya revo presterar. Innan jag bildar mig en uppfattning om dom, då vill jag se om det finns några förbättringar på insidan oxå.
            Det känns som att tillverka lättare multirullar är väldigt viktigt för ABU just nu. En lätt rulle bygg med grafit gavlar är inte bättre och stadigare än en rulle som är byggd i aluminium. Detta jag har upplev själv, framför allt som man ska fiska med lite större beten och fånga stridbara fiskar.

Häls /T
            Senast ändrad av tonyex; 2012-06-12, 20:57.

Kommentera

Hela trenden pekar väl mot lättare rullar. Alla tillverkare har sina nya "mirakelmaterial" för att minska vikt. Shimano kör med c14 och Daiwa kör väl med oxå med ngn kolifibertjofräs. Det är väl gavlarna som görs i dessa material medan stativen är i alu. Håller med dig Tony att det borde vara mer "metall" i de nya Revosarna men jag tvivlar på det..

Jörgen, kollade på kartongen till nya Promaxen och det står "Made in China"

Kommentera

En lätt rulle bygg med grafit gavlar är inte bättre och stadigare än en rulle som är byggd i aluminium.
                Undrar om dom fixat så Xgrafiten tåler vatten eller om den kommer få rullen att korka igen precis som nuvarande modell

Kommentera

Jörgen, kollade på kartongen till nya Promaxen och det står "Made in China"
                  Och om du kollar i Kina står det American Samoa på dom, någon skattegrej som vanligt ???
                  Verkar som dom även har Revo S från American Samoa.

ex.http://lkyingzhan.en.alibaba.com/pro...ting_Reel.html
                  Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-06-12, 20:22.

Kommentera

Om det inte står made in-china,korea,taiwan osv så får vi nog alla som fiskar vänja oss vid priser upp till några tusenlappar mer än vad de kostar nu.

Kommentera

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
                      Om det inte står made in-china,korea,taiwan osv så får vi nog alla som fiskar vänja oss vid priser upp till några tusenlappar mer än vad de kostar nu.
                      Frågan om priset och tillverkningslandet är inte lätt att ha koll på, för att man har ingen aning om kvaliten är densamma.
                      Det gäller att plocka russinen och det är nämligen så att det väldigt lätt är att man betalar för en billig pryl som går sönder hela tiden.
                      Häls /T

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 736 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S