Ersätta en 5601 JB med en Toro? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ersätta en 5601 JB med en Toro?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Du har antagligen rätt,

undrar vad som kommer efter Torron? Inshoren har ersatts av en Orra Inshore...

Men spelar inte så stor roll för mig, jag litar mer på Shimano en Abu när det gäller LP rullar...
    Orra Inshore har inte ersatt Revo Inshore..det är en helt annan rulle i ett annat segment.

Kommentera

Orra Inshore har inte ersatt Revo Inshore..det är en helt annan rulle i ett annat segment.
      Samma linmängd och saltvattentålig precis som Revon var men annan serie så visst tusan har dom ersatt Inshoren med den !

Explore Abu Garcia’s wide range of high-quality rods, reels, and tackle designed for anglers of all levels. Elevate your fishing experience with innovation and reliability from Abu Garcia. Free Standard Shipping On Orders Over $50.
      Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-06-11, 13:13.

Kommentera

..hmm men som du ser så finns båda med under aktuella modeller på ABU´s .com webb...tyder inte det på att de samexisterar = )

Kommentera

Jo jag siktar på Sverige,, Orran kommer hit och inshoren försvinner ...

Förstår inte varför dom håller på och tar bort saker här är vi så ointressanta som marknad ??
          Även Nordmark kommer rensa en del detta året.
          Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-06-11, 13:45.

Kommentera

Här är "ryktet" om de nya varianterna av Toro..saxat från Muskiefirst.com

I was told from a ABU rep that ABU will come out with a Inshore Toro at ICAST and it would be more beefy then the freshwater Toro and come in all 3 gears, 4, 5, and 6, that is all I know about the Inshore Toro.

Kommentera

Ja tycker du ska köpa toron, skaffade mig en i våras och är super nöjd. Har även jb rullar men dom är numera reserver

Kommentera

Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
                Här är "ryktet" om de nya varianterna av Toro..saxat från Muskiefirst.com

I was told from a ABU rep that ABU will come out with a Inshore Toro at ICAST and it would be more beefy then the freshwater Toro and come in all 3 gears, 4, 5, and 6, that is all I know about the Inshore Toro.
                Vad skulle man ha den till då? Toro räcker som den är.
                Problemet , har jag hört, är att den säljer under förväntan i USA och då är det inte lönsamt att tillverka just den nuvarande modell. Man får inte glömma att vi är en liten liten marknad om vi jämför oss med USA eller Asien.
                Det enda ABU behöver göra är att byta ut alla plastbitar (jag tycker att den rulle har alldeles för många) och förbättra materialet på vissa delar som slits lite för fort.
                Ja, det ryktas att toro ska vara ännu mer kraftfull , men då blir inte så mkt intressant för oss gäddfiskare. Det ABU egentligen vill är att expandera i den mer lukrativa muskie marknad.

Häls /T

Kommentera

Sålt alla mina predatorer, jb's mm för att istället inhandlat 3st toro 51hs. Skönaste rullen någonsin å snacka om direktkontakt med spolen vid mothugg. Köp medans dom finns i lager, då det är få ställen som har den kvar.

Edit:// ska även inflikas att jag har korta "korv"fingrar å är inte alls jobbig att hålla i pgr av bredden.
                  Fiske äventyr på:

http://brotherhoodofpikes.wordpress.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                    Vad skulle man ha den till då? Toro räcker som den är.
                    Problemet , har jag hört, är att den säljer under förväntan i USA och då är det inte lönsamt att tillverka just den nuvarande modell. Man får inte glömma att vi är en liten liten marknad om vi jämför oss med USA eller Asien.
                    Det enda ABU behöver göra är att byta ut alla plastbitar (jag tycker att den rulle har alldeles för många) och förbättra materialet på vissa delar som slits lite för fort.
                    Ja, det ryktas att toro ska vara ännu mer kraftfull , men då blir inte så mkt intressant för oss gäddfiskare. Det ABU egentligen vill är att expandera i den mer lukrativa muskie marknad.

Häls /T
                    Modeller kommer och modeller försvinner. I USA säljs fortfarande Toro men inte i alla utväxlingar och konfiggar. De som inte överlevt är garanterat inte lönsamma...hårt men sant! Ett annat sätt är som Shimano gjorde, dvs tog Curado E-serien och bytte färg och kallade den för Chronarch istället...med en förhöjd prislapp. Ett annat sätt att försöka få lönsamhet..

Kommentera

Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
                      Curado E-serien och bytte färg och kallade den för Chronarch istället...med en förhöjd prislapp. Ett annat sätt att försöka få lönsamhet..
                      Det där är en tråkigt historia, såklart. Och dessutom tog shimano bort den riktiga chronarch , pga för låga försäljningssiffror igen... Som tur calcutta te finns kvar ...

Daiwa har en hel annan strategi, dom har gjort 100 olika varianter av sin storsäljare Zillion.
                      Det är nämligen så att man kan få en grön Zillion med potatismos om man vill. Det är klart att denna strategi hjälper till att hålla utvecklingskostnader nere och då kan Daiwa satsa pengar på att utveckla lite mer innovativa lösningar som t. ex: t-wing, Magforce 3D, osv.

Häls /T

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 726 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S