Lågprofil - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lågprofil

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kommer en del nytt, Revo Premier, STX och SX uppgraderas i år! Premier får bland annat IVCB broms, ngn av modellerna superhög utväxling som option..typ 8:1 sen är det lite övrigt lulllull som ex kolfibervevar..osv!

Se http://www.thehookuptackle.com/
    Senast ändrad av Hippo; 2012-06-05, 21:17.

Kommentera

Hårdtestade även min Revo s ett år på Gotland.Det jag märkte va att efter idogt dängande fick man göra en fältservice då originallagren började ge ifrån sig konstiga läten...Den rullen har numera ett lugnare liv på ett vertikalspö :-D

Kommentera

Jag har även upplevt en ganska kul grej med några bekantas rulla, (mina har klarat) sig.

Jag fick dom för service eftersom dom tyckte rullarna lät konstigt och inte uppförde sig som dom skulle, när jag pillade sönder dom trodde jag dom hade haft rullen på stranden för den var full med grus,,
        detta återkom på flera rullar och dom garanterade mig att ingen hade lekt med dom på stranden. (jag tvivlade)
        läste sen här på FS att andra haft samma problem, och kollade runt på nätet lite,
        värkar som gruset kommer från X-grafit gavlarna, dom har några metaller inblandade som reagerar på varandra i kontakt med vatten och då smulas den ena metallen sönder och blir till grus.

Någon som råkat ut för detta eller dom kanske har fixat problemet ?

Kanske den nya Orra Inshore är något för TS den borde inte bli allt för dyr och storleken lagom till hans fiske.

Kommentera

Vet inte men,det kanske beror på högre salthalt söderöver i kombination med att man inte spolar av rullen under kranen,tar isär lite och låter torka?

Kommentera

inte spolar av rullen under kranen,tar isär lite och låter torka?
            Dom 2 sista verkar vettiga anledningar, om rullen inte tåler vatten skall man nog försöka skruva isär och torka den, mina bekanta tillhör sorten som inte vågar pilla sönder rullar utan kör till något händer och ger sedan mig dom så får jag ta hand om service och reparationer. (jag har inget emot det)

Kommentera

Ursprungligen postat av henkew Visa inlägg
              folk köper dessa rullar av samma anledning som att merparten av svenska folket åker volvo..
              Sådär, då behöver vi inte fundera på det mer :-p
              rt!...

Kommentera

verkar inte som någon tagit upp det men om du byter till multiplikatorrulle så behöver du ett nytt spö också. Kan vara något att tänka på när du köper nytt

Kommentera

En kompis sa att multirullar har vikter man måste byta hela tiden så fort man byter betesvikt t.ex från en mindre spinnare till skeddrag osv , stämmer detta även för lågprofilsrullar ?

Kommentera

Din kompis menade nog att han tycker att du ska släppa eller spänna mekbromsen när du byter beten. Personligen kör jag samma på 75g som 100g. Ingen överdrivet stor skillnad.

Ja, det stämmer för LP.

Kommentera

En kompis sa att multirullar har vikter man måste byta hela tiden så fort man byter betesvikt t.ex från en mindre spinnare till skeddrag osv , stämmer detta även för lågprofilsrullar ?
                      Finns med magnetbroms 6 pinnars broms och även kombinerade,, det är inte så farligt som del låter, du behöver inte stå och pilla på vikterna så fort du byter drag, det är din kastteknik som avgör inställningen,,, när du börjar lära dig kasta får du ha fler vikter aktiva så du slipper skatbo, när du sedan blir bättre kan du inaktivera fler vikter och kasta längre.
                      Magnetbromsen är samma sak fast den kommer du åt från utsidan medan 6 pinnars sitter under gaveln.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 299 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13