Ambassadeur fråga till proffsen! :) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur fråga till proffsen! :)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeur fråga till proffsen! :)

Jag undrar vilken ni skulle välja till spinnfiske upp till säg 110-120 gr inte jerkbait ni får välja mellan 5601 c4 och Rekord 51.

Jag är inget proffs men jag är nyfiken på varför du väljer mellan just de här två?
    Ska jag ändå tycka till så talar kromat mässingstativ för Recorden men konstruktionen är lite mer "komplex" än på C4.
    Ska tillägga att jag aldrig kastat med en C4 men har en RCN60....som jag i och för sig gett bort till grabben!

Kommentera

Tänk på utväxlingen! Skall du köra med stora spinnare och liknande blir det TRÖGT med 6,3:1...

Kommentera

Det här kommer låta skumt men en polares morbror tror jag det var har kommit över dom och jag får första tjing men får bara välja en av dom.... och jag vet att dom är inte stulna!

Kommentera

Helt klart Recorden, dock har den en nackdel och det är linmängden 125m 0:35, ända fördelen med C4 jämfört med Recorden är just linmängden.

Recorden är en riktigt stark och bra rulle, för visso är C4 också en trevlig rulle men inte till ditt användningsområde.
          Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-04-02, 20:02.

Kommentera

Jag är heller inget proffs, men jag skulle valt en 6601 C4, alltså en 6000 rulle.
            För övrigt så kommer alustativet hålla länge.

Kommentera

Ursprungligen postat av RobRaven Visa inlägg
              Det här kommer låta skumt men en polares morbror tror jag det var har kommit över dom och jag får första tjing men får bara välja en av dom.... och jag vet att dom är inte stulna!
              Aha......ja va fasen båda har ju veven på fel sida så det spelar ju inte så stor roll!
              Recorden är en bra rulle

Kommentera

6.1-1 och 6.3-1 same same but diffrent ... får kanske tänka på att köpa UT reel utväxling till 1 -5:3

Kommentera

Ursprungligen postat av RobRaven Visa inlägg
                  6.1-1 och 6.3-1 same same but diffrent ... får kanske tänka på att köpa UT reel utväxling till 1 -5:3
                  Istället för att börja bygga om, varför inte köpa en rulle till, tex en Rocket?
                  Kromat mässingstativ, 5,3:1 i utväxling, trevligt utseende och lätt att lägga plöja ner massa pengar i om du får för dig att du vill trimma den!

Kommentera

Funderar du på ett komplett UT trim så köp ett med djup-spole och sätt det på Recorden så har du en riktigt kompetent rulle.

Jag har aldrig märkt av något problem med utväxlingen på min 51a vevar in 100-150 gr torskpilkar med mindre motstånd en min 5500 pro rocket.
                    Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-04-02, 21:20.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 712 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04