Ambassadeur fråga till proffsen! :) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur fråga till proffsen! :)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    jag har bara koll på dom 3 senaste Pro-Raketerna, tror CL Rocket fanns när jag köpte mina Champagne-färgade och kostade runt 800kr dom är utan centrerings ratten.

Rocket rullar är en riktig djungel, jag gjorde av med mina Pro varianter för jag tyckte bättre om 6500 CS rocket, tänkte först samla lite men kom snabbt på att det skulle bli dyrt så jag stoppade vid 6 st och sålde bort en som bara var en dålig kopia på en jag redan köpt.

Jag tror dig absolut när det gäller 5600/01 finns ju massor av special-varianter och ändå fler om dom bara heter C Rocket, den varianten har ju även centrerings ratten precis som Pro-Raketerna.....

Jag vill bara varna TS för att köpa CL modellerna och tro det är en CS, det är någon billighets sak som bara lånat namnet.
    ja raket rullarna är en hel vetenskap.
    men vad är skillnaden på pro rocketen och cs raketen?

edit: ps: trådskaparen nu är det två rullnördar som är igång. bli nu inte avskräkt från raketerna. har själv en pro rocket. riktigt bra rulle
    Senast ändrad av Krokodiljägaren; 2012-04-08, 18:05.

Kommentera

CL rocket:rund gavel CS rocket:platt gavel med skruv.Osäker på vad som är "pro"delen,har nog stått i någon tråd här.Kanske kan vara knarren?

Kommentera

Det är den här jag funderar på just nu!

Kommentera

skillnaden på pro rocketen och cs raketen
          Dom 2 som säljs i Sverige är identiska förutom stativet på den utan krom, och vikten på krom varianten, jag tycker kvalitén känns bättre på delarna jämfört med pro varianterna men det kan va ren inbillning, dock har jag fått 2 pro raketer med för tjocka spolaxlar vilket aldrig hänt på en CS Rocket.

Börjar du sedan gå på tex, den som heter Gunnar och säljs på Lundgrens har den rostfria HPCR lager, lagrat mellanhjul, lagrad linspridare HS utväxling och är helt i mässing med bredare gavlar.
          Denna variant finns med andra gavlar och i grönt fast då utan namnet Gunnar som står för Gunmetal.

Sedan har du den kromade med gummihandtag som finns i några varianter, den jag har är med 3 kromade kullager, dom har pillat ut bussningen på icke vevsida och slängt in ett lager.

Finns massor av andra varianter därför jag gav upp när det gällde att samla på mig, har en standard grå/blå, en kromad för japan-marknaden, en Gunnar och en grön också med HS och HPCR sedan en C variant i silver/guld med lite extra finesser.

En gång i tiden trodde jag det fanns 2 6500 CS Rocket samt Pro-Rocket men tyvärr är det inte riktigt så enkelt
          Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-04-08, 19:14.

Kommentera

Med frakt skatter m.m. blir det nog billigare att köpa den här, kolla nätet lite så hittar du säkert en felvevad för under 1500kr.

Kommentera

Ursprungligen postat av RobRaven Visa inlägg

http://www.ebay.com/itm/ABU-GARCIA-A...item4842224608
              det är en sådan jag har. det är en vanlig pro rocket i förra färguppsättningen. för 160 dollar plus tull och moms blir det billigare att köpa den här hemma.
              det är samma rulle som denne http://www.dogger.se/ambassadeur-550...696-c-593.aspx dock har denne knarr.. det har inte den jag har.

kolla om någon webshop har den gamle färgen kvar om du inte gillar lila

Kommentera

den kanske skulle varit något? då har du tumtangenten med. men hur mycke rocket det är får någon annan svara på. men den har centreringsskruven

annars är här en sån som du hittade på ebay http://www.sundbybergssportfiske.se/...action=enskild

Kommentera

pro"delen,
                  Pro är bara att Premium Dealers har ensamrätt på den så den kunde lika gärna hetat PD Rocket men det låter väl inte så fräckt

Jag kollade sprängskissen på CL rullen och det påminner om en C3 med tumtangent fast tidiga modeller kommer med 2 pinnars,,, vet inte hur gammal den är men skulle tippa på den fick 6 pinnars när Raketerna var Champagne färgade vilket är någonstans runt 2001/02,om inte mitt teflon minne sviker...

Jag hittade denna http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk...t-5501-CS.html lägg på 20% för växelkursen och 50kr i frakt.

Skiljer dock bara på några 100 lappar mot här så känns lite meningslöst med import.
                  Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-04-08, 20:08.

Kommentera

Hmmm ..... 1460:- tror jag om jag räknat rätt sen vet jag ej om fraktkostnaden!

Kommentera

1460:- tror jag om jag räknat rätt sen vet jag ej om fraktkostnaden!
                      Brukar ligga runt 50kr så totalpris betydligt billigare en från USA....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 299 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13