Ambassadeur fråga till proffsen! :) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur fråga till proffsen! :)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hmmm om jag nu slänger in en rulle till då ..5501 Inshore??

Kommentera

Då slänger jag in 5501 prorocket :-D

Kommentera

Ursprungligen postat av RobRaven Visa inlägg
        Hmmm om jag nu slänger in en rulle till då ..5501 Inshore??
        Inshoren är ju en tålig rulle, den har lite annan design än de andra amborna (bortsett från predatorn) så den är utan diverse del utbytning otrimbara.

Beroende på pris så kanske inshoren är intressant, till vanligt spinnfiske är den låga utväxlingen bra. Själv hade jag inte valt inshoren, såvida du inte har pris på ca 1000kr..

Får du välja fritt av c4,record och inshore oberoende av pris så hade jag nog valt recorden av just de rullarna.

Edit: köpte ju en inshore för ett tag sen här på FS till bra pris och bra säljare. Men rullen har mest fått sitta med på reserv spöt än så länge, den imponerar inte speciellt om man jämfört med andra rullar.
        Senast ändrad av Guest; 2012-04-02, 21:53.

Kommentera

Som flera andra säger, en raket 5501 är grym och skulle plånboken i framtiden tillåta kan du alltid stoppa i ett ut reelperformance så får du en trotjänare som du ALDRIG vill göra dig av med!

Kommentera

c4,record och inshore oberoende av pris så hade jag nog valt recorden
            Håller helt med dig, det ända som jag sa tidigare är lite sorgligt på Recorden är linmängden annars är jag nöjd med dom.
            Min 61 HC har tagit Rocketens plats som favorit rulle vid torskfiske i Öresund, får mer kraft med den vid invevning och den känns stabilare,,,

Till beten från 100 gr och uppåt hade jag enligt mina erfarenheter köpt en Record HC i stället för en Pro-Rocket, dock finns en del riktigt roliga CS Rocket som kan va likvärdiga med Recorden ex. 6500 CS Gunnar.
            Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-04-03, 20:18.

Kommentera

Updatering .... Tackade nej till rullarna och tittar nu på rocket rullar på en amerikansk auktions sida ... finns det inga 5601 cs rullar eller vänstervevade Rocket CL rullar?

Kommentera

Rocket CL har inget med rocketrullarna vi pratar om i Sverige att göra och skall inte förväxlas, Tror bara det är Pro-Rocket som finns i 5501 modell , Pro-Rocket är Nordic brand och säljs inte i USA, Är inte säker men jag har aldrig hört talas om en Pro-Rocket med tum-tangent antagligen därför du inte hittar 5601 varianter.

Kommentera

Ursprungligen postat av RobRaven Visa inlägg
                  Updatering .... Tackade nej till rullarna och tittar nu på rocket rullar på en amerikansk auktions sida ... finns det inga 5601 cs rullar eller vänstervevade Rocket CL rullar?
                  Det finns en röd pro rocket med fasade gavlar i 5600, jag tror jag har sett den i 5601 men det är inget jag kan svära på

Kommentera

Årets Pro Rocket http://www.dogger.se/ambassadeur-550...696-c-593.aspx

Kommentera

pro rocket med fasade gavlar i 5600
                      jag har bara koll på dom 3 senaste Pro-Raketerna, tror CL Rocket fanns när jag köpte mina Champagne-färgade och kostade runt 800kr dom är utan centrerings ratten.

Rocket rullar är en riktig djungel, jag gjorde av med mina Pro varianter för jag tyckte bättre om 6500 CS rocket, tänkte först samla lite men kom snabbt på att det skulle bli dyrt så jag stoppade vid 6 st och sålde bort en som bara var en dålig kopia på en jag redan köpt.

Jag tror dig absolut när det gäller 5600/01 finns ju massor av special-varianter och ändå fler om dom bara heter C Rocket, den varianten har ju även centrerings ratten precis som Pro-Raketerna.....

Jag vill bara varna TS för att köpa CL modellerna och tro det är en CS, det är någon billighets sak som bara lånat namnet.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 299 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13