Förslag på grundgående gäddbeten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förslag på grundgående gäddbeten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
    Lägg ner ditt skitsnack Denzar.
    OF får mer än gärna berätta om sina fisketurer. Lyssna och lär istället för att snacka skit!
    Håller med Henke, LÄGG AV!

Kommentera

Ursprungligen postat av Denzar Visa inlägg
      Jävlar vad grinig du vart

På din tid funkade det mesta, på tiden att du inser att det var bättre förr, speciellt vid kusten.

Vill se dig dra lika mycket och framför allt stor gädda nu som förr.

Man blir lite trött på dina historier som framhäver hur duktig DU var eller dina Bomber/Cisco kid/Swim whizz.

Det är alltid kul att höra historier, men när det oftast relaterar till att du kunde dina uddar och vikar samt vindriktningar och drag så blir det ynkligt.

Det var dina miljarder fisketimmar på bra vatten och din passion som landat dina gäddor, dags att vakna, gubbe
      Anar en ENORM bitterhet och AVUNDSJUKA i ditt inlägg. Vill du inte läsa mer av de tips och råd m.m som OF delar med sig av så kan du ju alltid välja att ignorera dom genom att gå in på hans profil och välja "Lägg till i din ignoreralista" så slipper du se mer av hans inlägg. Personligen så värdesätter jag de OF har att dela med sig av till oss andra och det gör garanterat fler med mig.

OF FOR PRESIDENT!!!

Kommentera

Säger bara en grej:

Läs lite på den sidan!
        Man skall ha stor respekt för äldre erfarna herrar!
        De ska ha cred för allt de har uträttat och särskilt om de som i Leifs fall gärna förklarar för oss ungdomar (nåväl, några av oss) hur läget ligger !

Fredrik Sjöblom och Johan Broman hade lite sådana tshirts i sin monter på mässan så det var en given investering!
        Dyra, men f-n så coola !

Kommentera

Jag fiskade massor i skärgården på 70 och 80 talet och så jävla lätt var det inte att dra 15 kilos gäddor kan jag tala om! Sen om man nu irriterar sig så jävla mycket på of:s inlägg, ge fan i och läs dom då! Jag tycker det är intressant och lärorikt!

Kommentera

Jag diggar OF som fan!

Fortsätt att sprida kunskap din gamle fiskeguru! =))

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
              Då tycker jag du ska ta hem dem till försäljning Leif!
              Jag kommer handla och jag tror nog reitmond kommer handla också! + en hel del andra förmodligen. ;-)
              Hej Henrik Wikström;

De åren är förbi, när jag kunde köpa wobbler direkt från PRADCO i USA. Generalagent för BOMBER här i Sverige är Wiggler AB i Stora Höga. Några PRADCO-kataloger får jag inte från Wiggler trots att jag köper för flera hundra tusen kronor av dem varje år sedan år 2005 när jag hjälpte Wiggler att få generalagenturen. PRADCO´s kataloger får jag däremot från en gammal vän i Chicago...

Nothing is forever!

Old Firehand
              www.trumman.com - http://www.trumman.com/bomber/bomber.htm
              Senast ändrad av Old Firehand; 2012-04-03, 17:40.

Kommentera

Ursprungligen postat av Denzar Visa inlägg
                Jävlar vad grinig du vart

På din tid funkade det mesta, på tiden att du inser att det var bättre förr, speciellt vid kusten.

Vill se dig dra lika mycket och framför allt stor gädda nu som förr.

Man blir lite trött på dina historier som framhäver hur duktig DU var eller dina Bomber/Cisco kid/Swim whizz.

Det är alltid kul att höra historier, men när det oftast relaterar till att du kunde dina uddar och vikar samt vindriktningar och drag så blir det ynkligt.

Det var dina miljarder fisketimmar på bra vatten och din passion som landat dina gäddor, dags att vakna, gubbe

Hej Denzar;

Grinig är jag bara när jag är riktigt trött och hungrig! Vaken är jag för det mesta 18-19 timmar/dygn. Min absolut bästa tid är nu! Trots att jag inte är speciellt sugen på att fiska Gädda lika ofta och lika många dagar/år längre brukar det varje år av gammal vana bli några Gäddor över 10 kilos vikt, Gäddor som behagar sätta tänderna i mina Bomber, Cisco Kid, Creek Chub, Rebel eller Swim Whizz wobbler samt mina Suick Thriller och Bomber "Herky Jerky" jerkbaits.

Att du tycker att jag och mina fiskehistorier och fisketips är ynkliga bevisar bara att du är många gånger bättre Gäddfiskare än vad jag någonsin har varit eller kan bli....

Några miljarder fisketimmar har jag inte lagt ner på mitt fiske efter Abborre, Gädda, Gös, Harr, Havsöring, Lax, Röding, Öring och några saltvattensarter , max. 1.500 timmar per år under 50 år och det blir inte mer än 75.000 timmar totalt hur man än räknar...

Det var inte bättre förr på den tiden vi fick söka och söka med gammalmodiga ekolod, omodern fiskeutrustning samt nöta och nöta efter Gädda och andra fiskar på de vatten som vi kunde köpa kort på eller gå ihop i en klubb och arrendera.

Det verkliga språnget framåt inom sportfisket kom 1985 när det blev fritt handredskapsfiske utefter Östersjökusten och i våra större, svenska insjöar. Här är vi svenskar definitivt lyckligt lottade om vi jämför oss med exempelvis finska sportfiskare.

På 1950- och 1960-talet använde så gott som alla vi Gäddfiskare vanlig nylonlina med 15-20 % töjbarhet. Någon gång på slutet av 1960-talet började vi använda dacronlina med 2-4 % töjbarhet och det blev mycket lättare att kroka de stora, hårdkäftade Gäddorna. På 1980- och 1990-talen kom dyneema- och spectralinorna med under 0,5 % töjbarhet och då tappade vi Gäddfiskare allt mindre antal Gäddor. Ett snabbt, hårt knyck med handleden och Drömgäddan var krokad, kunde drillas in till båten, fotas och vägas.

Nästa jättekliv framåt för oss sportfiskare kom år 1992 när GPS-navigatorn med kartplotter introducerades i USA och redan samma år kunde dessa superutrustnngar köpas av många svenska sportfiskare...

Alla mina gamla uddar, vikar, grynnor, djupbranter och vindriktningar samt de drag, jerkbaits, spinnare och wobbler jag använde förr finns kvar för just dig att besöka idag och testa för att du ska kunna fånga de riktigt Stora Gäddorna. Med hjälp av supermoderna ekolod, GPS-navigator och kartplotter i färg kan du hitta tillbaka till alla "mina" gamla, säkra "Hot Spots" och själv på ett skickligare sätt presentera dina beten för alla dagens Monstergäddor. I bagaget har du mina "34 tips som gör dig till en bättre Gäddfiskare!" samt dagens moderna proffsfiskeutrustningar och alla elektroniska hjälpmedel...

Go for the Big Ones!

Old Firehand
                Senast ändrad av Old Firehand; 2012-04-06, 11:01.

Kommentera

Tjena!
                  Jag drog en beställning från dogger för ett tag sen. Där jag köpte mig en SG Deviator 19cm Slowfloat. Provade den direkt när den kom till brevlådan. Den går extremt grunt, eftersom den är floating så går den precis under ytan och touchar då och då på ytan! Riktigt hett! Men jag har ingen aning om den finns i slowfloat/ i mindre modeller. 19centimetaren väger ju 100gram...

Click image for larger version

Name:	IMG_1556[1].jpg
Views:	1
Size:	431,2 KB
ID:	1762302

Finns film på den också: http://www.youtube.com/watch?feature...=eyDzid6ggiU#!

Den finns billigt på dogger för 79kr. Eller ett 3pack på miekofishing för 250kr (REA)

SKETFISKE
                  Kolla in bloggen vettja!! http://teamgalgrepp.wordpress.com/

Kommentera

På grunt vatten en sommar/höst dag är ytbete svårslaget. Huggen är GRYMMA. Adrenalin. Roligast är det när det blåser och fisken bara attackerar från igenstans. Svårslaget.

Inte det bästa på STOR Gädda, men sååååå kul.

Kommentera

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg

Inte det bästa på STOR Gädda, men sååååå kul.
                      http://www.youtube.com/watch?v=7gO6mMAvC_8
                      http://www.youtube.com/watch?v=0n58U...eature=related

Inte?
                      Kolla in bloggen vettja!! http://teamgalgrepp.wordpress.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 716 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04