Förslag på grundgående gäddbeten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förslag på grundgående gäddbeten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Slår också ett slag för 4-play. Brukar ha bra fiske på 4-play 19cm liplure suspending. Gärna i färgen "papegoj" nu när det är kallt i vattnet.
    Andra beten som funkar bra är Bomber 17A, Big bandit shallow, Gargamel Tail m.m

Har några tailjerkar av AG86 här på forumet som jag tror kommer skörda bra när vattentempen stigit lite.
    Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Manns super stretch 1-

My 5c.

Kommentera

Ursprungligen postat av Reitmond Visa inlägg
        Egentligen borde jag sluta tipsa om denna: Men vattafuck, Bomber 17J. Finns på Tradera ibland*.
        Borde finnas i allas fiskelådor.

*Den görs inte längre. Därav mitt tips om Tradera.
        Hej Klas Skoglund;

I PRADCO Saltwater 2012 katalog framför mig på skrivbordet kan jag på sidan 11 läsa om din egen favoritwobbler BOMBER B17J (J=ledad) Saltwater Grade att den i år 2012 tillverkas i färgerna 303, 305, PYRG, XMK, XRT, XSI, XSIO, XSICH, XSIG, XSIL och XSIPK. Det färgutbudet bör väl räcka även för dig?

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av EuroPike Visa inlägg
          Slår också ett slag för 4-play. Brukar ha bra fiske på 4-play 19cm liplure suspending. Gärna i färgen "papegoj" nu när det är kallt i vattnet.
          Andra beten som funkar bra är Bomber 17A, Big bandit shallow, Gargamel Tail m.m

Har några tailjerkar av AG86 här på forumet som jag tror kommer skörda bra när vattentempen stigit lite.
          Slår även jag ett slag för 4-play antingen utan sked eller den med lilla skeden. Vissa dagar är denna helt outstanding - har haft bäst fiske med green silve, dirty silver och roach. Annars är ju spinnerbait trivsamt som grundgående bete.

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
            Hej Tervo Nevala;

Det tvivlar jag inte en sekund på! Tack för tipset! Högst upp på önskelistan har jag nu en "4-play i Jack" som jag ska försöka slå Gös-Ulla antalsmässigt i Gädda med när hon snabbvevar sin äckliga, gröngula Heddon X-2500 -GRA wobbler över nategrynnorna ute på Norra Björken nu i vår.... Gös-Ullas dagsrekord 108 fångade Gäddor på en dag ska jag "krossa" med din tipsade "4-play i Jack" ....

Go for the Big Ones!

Old Firehand
            www.trumman.com
            Fy fan 108 gäddor på en dag! Jävlar i min låda det är ju nästan vad man får på ett år :'(

Kommentera

Hej Klas Skoglund;

I PRADCO Saltwater 2012 katalog framför mig på skrivbordet kan jag på sidan 11 läsa om din egen favoritwobbler BOMBER B17J (J=ledad) Saltwater Grade att den i år 2012 tillverkas i färgerna 303, 305, PYRG, XMK, XRT, XSI, XSIO, XSICH, XSIG, XSIL och XSIPK. Det färgutbudet bör väl räcka även för dig?

Go for the Big Ones!

Old Firehand
              www.trumman.com
              Då tycker jag du ska ta hem dem till försäljning Leif!
              Jag kommer handla och jag tror nog reitmond kommer handla också! + en hel del andra förmodligen. ;-)

Kommentera

Hej Tervo Nevala;

Det tvivlar jag inte en sekund på! Tack för tipset! Högst upp på önskelistan har jag nu en "4-play i Jack" som jag ska försöka slå Gös-Ulla antalsmässigt i Gädda med när hon snabbvevar sin äckliga, gröngula Heddon X-2500 -GRA wobbler över nategrynnorna ute på Norra Björken nu i vår.... Gös-Ullas dagsrekord 108 fångade Gäddor på en dag ska jag "krossa" med din tipsade "4-play i Jack" ....

Go for the Big Ones!

Old Firehand
                www.trumman.com
                Jävlar vad grinig du vart

På din tid funkade det mesta, på tiden att du inser att det var bättre förr, speciellt vid kusten.

Vill se dig dra lika mycket och framför allt stor gädda nu som förr.

Man blir lite trött på dina historier som framhäver hur duktig DU var eller dina Bomber/Cisco kid/Swim whizz.

Det är alltid kul att höra historier, men när det oftast relaterar till att du kunde dina uddar och vikar samt vindriktningar och drag så blir det ynkligt.

Det var dina miljarder fisketimmar på bra vatten och din passion som landat dina gäddor, dags att vakna, gubbe

Kommentera

Hej Klas Skoglund;

Go for the Big Ones!

Old Firehand
                  www.trumman.com
                  Kära Old Firehand: Det här var det bästa jag läst sedan könsdebatten belyste orättvisorna med att pengar kallas kontanter och numer ist ska kallas kontgubbar.. ...nog om det.
                  XSICH drog jag årets första gädda med i lördags. XSIL är en annan personlig favvo. Detta var glada nyheter Leif. Stort tack!

Precis som HenkeW skrev, är det rimligt att 17J åter kommer i ditt utbud?

Allt gott!
                  http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

Ursprungligen postat av Reitmond Visa inlägg
                    Kära Old Firehand: Det här var det bästa jag läst sedan könsdebatten belyste orättvisorna med att pengar kallas kontanter och numer ist ska kallas kontgubbar.. ...nog om det.
                    XSICH drog jag årets första gädda med i lördags. XSIL är en annan personlig favvo. Detta var glada nyheter Leif. Stort tack!

Precis som HenkeW skrev, är det rimligt att 17J åter kommer i ditt utbud?

Allt gott!
                    Ställer mig bakom uppropet "Vi som vill se 17J hos Trumman 2012"

Kommentera

Lägg ner ditt skitsnack Denzar.
                      OF får mer än gärna berätta om sina fisketurer. Lyssna och lär istället för att snacka skit!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 711 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04