8 eller 9 fot MP pro? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

8 eller 9 fot MP pro?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kan nån motivera vad som är så mycket bättre med GrimReaper kontra MP pro? Är det för att det står en viss logga på det? Stor skillnad på 900 1799 eller vad nu är GrimReaper kostar.

Kommentera

Kör på 9', längre kast, bättre mothugg

Jag har ett Grim Reaper och är grymt nöjd (tog för övrigt första gäddan på det idag), det är nog värt det.

Kommentera

Jag har för mig att grim reaper har en klinga som söder valt. Alltså inte samma som sg har på sina mp spön

Kommentera

Har inte råd med Grimreaper just nu. Blir nog MP pro i alla fall.

Måhända att så är att dom har en klinga dom har valt. Men är ej berred att betala flera 100 extra bara för att det står söder fiske på det. Minus för MP pro är ju foam. Känns såååå 80 tal.

Kommentera

MR.Djefors, vet du om skillnaden på kasten 8-9 är märkbart?

Kommentera

MP pro:n är grymt mycket spö för pengarna! Körde 8' 150g tills i år. Nu har jag köpt grim reapern det är ett trevligare spö men också dyrare.

Kör mestadels beten i 70-85g klassen men det går att kasta beten i30, 35g klassen med båda spöna även om man kanske kastar bäst med beten från ca 50g.
              http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Jag har Bushwacker ( haspelspöt ) Är MP pron mycket segare än det? Bushwackern är helt klart det snabbaste haspelspöt jag haft. Fick fisk på det i helgen. Grym action. Är MP pro mycket segare? Har hört att det inte är sådär jättesnabbt, eller hur man nu säger.

Kommentera

Alltså, MP Pron är bland de bättre spöna i den prisklassen TYCKer jag personligen, mycket nöjd med dom. Tycker du ska köra med 8 fot spöt !

Kommentera

Det lutar åt 8 fot. Jag har alltid kört 9 fot förut. Jag är kort som en tjej. Så jag tycker det kan vara lite klumpigt i båt när man ska landa fisk. Men jag är oroad att jag bara kommer att få korta muppkast. Och jag vill veta om spöt har snabb aktion. Vill ha mycket rygg.

Kommentera

Du pratade väl i en annan tråd om att just mp pro haspel är segare? Antagligen lika för mp pro trigger.

Bushwacker är ju nästan löjligt snabbt.

Tror tyvärr du lär upp till grimreaper om du vill efterlikna bushwackern. Vet dock om reaper är lika snabbt och har samma aktion som wacker.... Butch light borde ju dock ha liknande.

Men om du kör mp pro så ta 9an 40-100 om du ska spinnfiska. Dock så blir det jobbigt att kasta ålar. Hört att ålar inte gör sig nå vidare på 8ft 150g heller....

Angående kastlängd så är den märkbar med vissa beten medans väldigt marginell med andra beten. Rulle och teknik spelar ju såklart roll dessutom.
                      Senast ändrad av Guest; 2012-03-27, 22:41.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 714 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04