Fiskeset som passar både plånbok och fiske!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeset som passar både plånbok och fiske!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskeset som passar både plånbok och fiske!!

Hejsan!

Har fått presentkort på Olssons fiske på dryga tusenlappen. Fisket jag tänkt utöva är främst att jigga efter aborre, fiska gös från åkanten och sedan dra lite drag (läs jigg och små vobblers).
    Jag är nybörjare och prioriterar hållbara saker istället för finesser då barnen gärna är med och "hjälper till".

Vad ska jag satsa på??

Tack på förhand.

Då tycker jag att du till att börja med införskaffar ett exemplar av napp och nytt!
    Där har de "kit" som de satt ihop ur originalsortimentet......dessutom i alla prisklasser och "viktklasser"!
    Man ser dessutom hur mycket man sparar mot att köpa lösa delar......och det är ganska mycket pengar!
    Jag vill minnas att Olssons fiske är premium dealer för ABU GARCIA så de tillhandahåller då dessa prylar till de priserna.

Vad du sedan ska köpa.....ja som nybörjare ska du köpa ett haspelset, ingen multirulle.
    Om du väljer att köpa något av de "kit" jag nämnt så hjälper de dig säkert på Olssons med det specifika valet av spö och rulle.
    ...annars får du säkert snart fler råd här på FS!

Kommentera

Det tråkiga är ju att just PD setten är billiga men enligt mig håller lite lägre nivå om man inte vill köpa ett set för ca 2000kr då...

Köpte ett Abu Excellence set förra sommaren, bytte rulle i september och spöt byttes ut i oktober... så var inget som klarade lite stryk...

Dock gillar jag spöt, därför jag köpte ännu ett set.

Men om jag fick välja på olssons. till ja jigg och mindre wobbler hade jag valt detta:

Eller samma modell i 8 fot

Rullen: Okuma trio är kanon, har en själv i storlek 40, tål en hel del och många verkar ge den bra kritik, jag är då nöjd med min!