Varför ( och hur funkar det? ) med alla dessa nya spön som gjorda för att kasta ett speciellt bete? Ibland så gör säljare reklam för ett spö som har kastvikt upp till 120 gram som exempel som ska vara gjort för gummibeten och spinnerbaits ( komiskt med kastvikten då gummibeten oftast väger mer ) men är dessa spön bara försäljningsteknik? Funkar dom verkligen inte att spinna in en wobbler med? Eller blir det sämre känsla då dessa spön visst enbart ska vara gjorda för spinnerbaits, gummibeten osv.
Mitt förra spö var ett sketet ABU spö med kastvikt 20-60, funkade o kasta de flesta beten med det. Samma sak med mitt ny SG spö. Skillnaden är väl den att mitt nya spö passar mitt fiske bättre, då det förra var ganska så svampigt.
Jag räknar inte in jerkspön, vertikalspön. då det är ganska så klart att dom är som dom är. Men speciella spön för gummibeten, spinnfluga, spinnerbaits osv. Är det verkligen inte bara försäljningstekink?
Mitt förra spö var ett sketet ABU spö med kastvikt 20-60, funkade o kasta de flesta beten med det. Samma sak med mitt ny SG spö. Skillnaden är väl den att mitt nya spö passar mitt fiske bättre, då det förra var ganska så svampigt.
Jag räknar inte in jerkspön, vertikalspön. då det är ganska så klart att dom är som dom är. Men speciella spön för gummibeten, spinnfluga, spinnerbaits osv. Är det verkligen inte bara försäljningstekink?
Kommentera