Savagear Woody -250g - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Savagear Woody -250g

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Savagear Woody -250g

Tjena ! funderar lite på ett Woody -250, främst till att fiska gummibeten med, typ alien eel, bull dawgs osvosv.

skulle uppskatta om någon kunde skriva från sina era egna erfarenheter om detta spöt.
    för och nackdelar!

är egentligen inte intresserad av något annat spö just nu, så tips på spö kan undan varas, ifall dom inte ligger under 1000:- då jag får ganska go rabatt på just detta spöt!

Hej där!

Det finns ganska mycket om woody'n i jerkspö trådarna om du söker lite

Orkade inte söka efter dom, men där står det massa intressant om woodyn och SG tyngre påkar

Kommentera

Jag har ett sådant spö även om jag måste erkänna att jag jerk/spinnfiskar väldigt lite. Jag tycker det är ett schysst spö. Det är riktigt styvt vilket gör att med de beten jag fiskat iallaf aldrig känt att spöt flexar för mkt när jag jerkar jerkbaits. Till gummibeten funkar det helt ok att kasta normallånga längder. Med gummibeten menar jag alien eel sjunk samt shallow. Eftersom spöt är 7' känns det lite som en kompromiss just för att man lättare ska kunna slänga beten lite längre.

Dock måste jag säga att jag inte testat att kasta mjukbeten med, säg 8fotspön. Jag tror personligen att det är lättare att kasta längre med ett 8fotspö fast då kan du ju å andra sidan inte direkt jerka med den.

En skön grej med woody 250 är att det väger nästan nada.

Kommentera

Kommer nog kännas för kort för den typen av fiske. Skulle rekomendera ett spö runt 7,6-9fot.
        Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

okejokej, jag tror inte man förlorar så mycket längd med tanke på att det är så stumt och långt bakhandtag! har ett 8fots också, men tar inte riktigt lika mycket.. tänkte jag kör lite mer till "normalt" spinnfiske. fortsätt gärna hiva in kommentarer med, för och nackdelar!

Kommentera

Skitbra spö men inget du vill fiska bullar med.
            Köp ett längre spö istället, jag har ett Hamer just nu och det är mycket bättre till stora gummibeten.
            I april-maj kommer Tackle Industries (ett av USAs populäraste muskiespön) i tvådelad version. Dem lär inte kosta mycket mer än 1000 spänn att ta hem, jag ska nog ha ett i alla fall.
            Om du måste ha tvådelat så finns det inte så många olika val men om du kan tänka dig ett så långt spö i en del så finns det MASSOR med spön i den klassen. Söder Sportfiske får även in Okuma EVX nu nån gång, dem kan nog vara bra dem med.

Kommentera

Ska du ha spöt till både jerk o gummi så kan du ju köpa det till att börja med och sen köpa ett längre spö till gummibeten och du fastnar för det.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
              6 svar
              1 763 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Benjamin S  
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04