amb d5+ spö beställt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

amb d5+ spö beställt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• amb d5+ spö beställt

då vare klart.. dom kommer väl på måndag eller nåt.. 1275 kr med

ambassadeur d5 6600 och ett 10 fot conolon
    Fish On!

jo.. det var grymt billigt.. conolon går typ på 800 och spöts katalogpris ligger på 1499 så..
    Fish On!

Kommentera

Hej

Du kommer nog att bli nöjd. Det är jag sedan jag köpte min rulle med spö från Olssons fiske till sammma pris för någon månad sedan.
      Ät inte gul snö!

Kommentera

Det händer ibland att jag, kanske helt i onödan, känner en viss tveksamhet inför liknande paketerbjudanden. Jag undrar om jag verkligen får allt som jag tror jag ska få.

Vissa tillverkare och säljare har faktiskt en del lite småfula trick för sig. Det handlar inte om att lura på kunden skit men kanske ändå inte ge honom det den tror utan mera att dra fördel av en välkänd modells goda rykte för att sälja något som inte riktigt motsvarar det ryktet fullt ut.

För att inte hänga ut någon, så låt oss uppfina den marknadsledande producenten, BeBest Spön&Rullar. De har det utmärkta spöet CommonSense Proof på sitt program. För vart år uppdateras det till att ligga i utvecklingens framkant utan att vara det absoluta spetsspöet men även sådana finns i spöprogrammet. I vissa utvalda butiker finns även någon eller några av modellerna CommonSense Classic, Proof, OverAverage, BetterOff + några ytterligare butiksspecialare.
        Classic är den absoluta snikmodellen med som bäst förra årets klinga och förförra årets rullfäste samt ringar från stora den tillverkarens absolut enklaste billighetsserie. Handtaget är delvis i korkimitation.
        BetterOff är en mycket påkostad och individuellt numrerad version. För de som har råd finns möjlighet till att specialbeställa två överdådiga skrytmodeller vid namn WellToDo och Pride. Det är för övrigt de man oftast använder i reklam och produktplaceringar. De övriga ligger däremellan med inslag av såväl billiga äldre som supernya dyra detaljer. Bortsett från en för den vanliga kunden svårtydd bokstavskod och den individuella numreringen på lyxpöet står det endast CommonSense på alla dessa spön.

Bland CommonSense-rullarna finns en liknande förbistring. En storsäljande populär och tillförlitlig modell, Proof, och många specialare med eller utan en samling mer eller mindre välfungerande beprövade finesser och högteknologiska nymodigheter.

Det finns nu möjlighet att sälja kombinationer ur detta sortiment till fina lockpriser. Förförra årets Classic gick inget vidare i grannlandet. Butiken ”Huvet på skaft” noterade detta och köpte hela restlagret för att kombinera dessa spön med sin egna svårsålda specialrulle i årets trenddesign men förra årets variant av äldre teknik.

Vill kunden ha ett spö och en rulle av hyfsad klass gör han ett gott köp. Tror han sig få årets bästa CommonSense rulle och spö så är han grundlurad.

Jag vill inte tro att du drabbats av något liknade men som sagt ibland är jag misstänksam mot en del grossisters och butikers specialpaket.

Hoppas du kommer att trivas med ditt nya spö!
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

tror det inte är nån fara.. d5 är ju ny för i år så oc verkar vara en fin rulle + att jag har ett conolon sen förut ett haspel som är det skönaste spöt jag hållt i.. det är 10 fot 12-30 g.. ingen direkt kraft i spöt att fajta upp storlaxar eller annat men det har varit bra hittills till mitt fiske efter öring och gädda mm men nu eftersom.. dels att det var bra pris och att jag var behov av ett spinnspö så slog jag till.. har varit nyfiken på d5:an enda sen jag kollade i katalogen första gången.. är nöjd med min classic 6000 också... det är en riktigt slitvarg..

förövrigt så lånade polarn den och mitt spö igår.. jag ställde åt kastbromsen rejält( han hade inte kastat multi förut)
          på andra kastet när han provade att kasta själv så fick han en gädda på 1.5-1-7 kg.. jag hade innan stått och kastat av den exakta platsen i ca 35 minuter.. sen på 2 kast så tar han en gädda.. glädjen var total och eftersom så släppte jag på kastbromsen åt han lite i taget så snart kan han kasta "som en hel karl"
          Fish On!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
          3 svar
          2 869 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Swangsta