dra bulldawg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

dra bulldawg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• dra bulldawg

hej är det någon som kan ge något tips om hur man får bulldawgen att röra sig på något sätt. jag köpte en häromdan, och den är som en stel klump med fladdrande svans. skall den vara så? reklamen säger att den skall simma med kroppen oxå ju!! Hur görman ? Hjälp!
    Jag har tacklat om den o satt krokarna på ryggen, kan detta ha något med saken att göra?

med bästa hälsningar

Kroppen simmar, nja. Den vickar lite fram och tillbaka. Det är väl det dom menar med att kroppen simmar.
    För mig har den funkat ypperligt.

Kommentera

Re: Re: dra bulldawg

Originally posted by ALQ
      kolla in denna länk:

här talar "jenk" om hur man fiskar med bulldawg. det finns hur mycket som helst om du går in på sökfunktionen och söker på orden "jerkfiske" eller "jerkbait". men här, som annars, så finns det lika många sanningar om hur, när och var. lycka till!!!
      Kolla din länk litet, nåt knas blev det.
      The requested URL /~wmanbem/f...light=Bull+Dawg was not found on this server.

ops.

Prova igen,

Kommentera

Bull Doggy Dog går bäst om man jerkar eller jiggar hem den. Nu när vattentemperaturen är varm ska du ta hem den fort.
        Senast ändrad av Zonker; 2004-08-18, 10:17.

Kommentera

Bull Dawgwn har väl inte mycket rörelse inbyggt i sig förutom den fladdrande svansen men det räcker o blir över.Var oxå lite skeptisk till betet innan jag fick klämm på hur det skulle fiskas.BD:n kommer bäst till sin rätt om man kör det med jerkspöt , tas hem med vanlig spinnteknik o vevstopp.Har själv fått ett gäng firrar på BD i år mellan 7-12,2kg , så det är ett riktigt bra bete för grov gädda !!

Kommentera

Re: Re: Re: dra bulldawg

Originally posted by esobus
            Kolla din länk litet, nåt knas blev det.
            The requested URL /~wmanbem/f...light=Bull+Dawg was not found on this server.

ops.

Prova igen,
            http://www.fiskesnack.com/forum/show...ight=Bull+Dawg

du har så rätt! länken fungerade innan, men nu verkar den knasat till sig. men din länk fungerar, så om någon är nyfiken så är det esobus länk som gäller.
            achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
            \m/

Kommentera

alq, om du fixar din länk kan jag ta bort min post. Det var du som visste var man skulle titta, bra text btw.

Jag hade kul med två nya fina BD i helgen!

Det var segt fiske men jag fick iallafall en liten fisk på tillslut. Vad är en lämplig tafs till dessa bull dawg bestar? Jag körde med en alltför lång och stel, men den var iallafall stark nog. Dock lyckades jag sätta den på tvären ett par gånger. Det märks direkt i linan.

Men man kan ju fiska djupt ganska lätt, det var trevligt. Fast det blir ganska stora plask..

Kommentera

Originally posted by esobus
                alq, om du fixar din länk kan jag ta bort min post. Det var du som visste var man skulle titta, bra text btw.

Jag hade kul med två nya fina BD i helgen!

Det var segt fiske men jag fick iallafall en liten fisk på tillslut. Vad är en lämplig tafs till dessa bull dawg bestar? Jag körde med en alltför lång och stel, men den var iallafall stark nog. Dock lyckades jag sätta den på tvären ett par gånger. Det märks direkt i linan.

Men man kan ju fiska djupt ganska lätt, det var trevligt. Fast det blir ganska stora plask..

inga prestigeproblem här inte! tog bort min felaktiga istället, så är allt i sin ordning. skönt att du lyckades lura upp en lite rackare tillslut. ska till åland i helgen, får väl se vad som döljs i dom åländska skärgårdsdjupen. det har varit riktigt trist fiske där i år (för min del i alla fall), så jag hoppas på höstfisket. köpte en ganska hyfsad jerkpåk som ska testas i helgen.
                achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
                \m/

Kommentera

synd bara att dom rä så stela nuförtiden. jag kommer aldrig köpa bd igen, bara gamla lagret
                  my precious....

Kommentera

havsoring

Det är ju bara att lägga svansen mellan ett bakplåtspapper och stryka försiktg så får du till och med bättre rörelse än den gammal varianten. Har själv inte märkt någon skillnad på den nya och gammla modelen

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 785 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B