Erat bästa gäddfiske 2011? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Erat bästa gäddfiske 2011?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
    Jag hade bra fiske från maj fram till september tror jag sen gick det riktigt trögt.

bäst var det nog runt juli-augusti då jag även tog PB

Bästa tiden att fiska var mellan 18.00-21.00 på

Du får följa med på ett nattpass i sommar :P Då är det ännu bättre..

Kommentera

Ursprungligen postat av snusdennis Visa inlägg
      Du får följa med på ett nattpass i sommar :P Då är det ännu bättre..
      De vet du väntar bara på att isen ska släppa så man kan testa utrustningen:P

Kommentera

Det bäst fiske minnet som jag har är från i sommar när en kompis var på besök ifrån Dubai,Det hade varit skit väder dagen innan med blåst och kallt.Det blev sol och varmt.sedan hade jag lovat han att han skulle få dra upp sin första gädda. Jag hade även lovat att jag skulle få en gädda inom 10 min, jag körde ut båten 500m och krokade en gädda på ca2,5kg på första kastet. sedan vart det 8 till under dagen och Kompisen lyckades att fånga 2st.Han var mist sagt imponerad.Det var inga stora fiskar med så lyckat det var.

Kommentera

Grymmaste fisket på hela året var helt klart 31/7 och 1/8 när jag fiskade ett par halvdagar med min norske vän Thomas i mjösa. Det var stekhett båda dagarna och metergäddorna var som galna hela tiden. Vi fiskade i stort sett bara mitt på dagen i klart vatten så man såg gäddorna många meter från båten när dom kom och sög in betena. Det tuffaste var när jag fick trassel på en big boy och bara kastade ut den några meter från båten för att se att den funkade och tittade bort när den sjönk. När jag kollade tillbaka var det en runt 120 cm gädda som sög in betet i munnen, tyvärr höll jag inte nervarna i styr och gjorde ett för tidigt mothugg. Jag tappade även en gädda o sama storlek vid landningen. Men det gör inte så mycket eftersom jag fick 2 10+ ändå på 121 och 119 cm. Thomas fick också en på 9,7 0ch 117cm. sammanlagt blev det runt 20 gäddor på en meter och strax under. Skönt att det är vår snart igen så man får testa det fisket i mjösa med.
          I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
          Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Kommentera

Helt klart mitten av oktober för mig

Kommentera

Verkar vara fler än mig som tycker att det är bättre fiske på sommaren.. Men varför allt detta snack om att det är otroligt trögfiskat på sommaren? Det fattar jag inte riktigt..

Kommentera

Vad det gällde 2011 iaf.

/M
                Mina Placeringar:
                2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
                2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Kommentera

Hela hösten i stort sett, med de bästa perioderna vid stigande tryck, varma vindar, mulet och en jämn temperatur. Vid de bästa förhållanden blev det flera mellan 7 till 11 kilo exklusive toppfisken på dryga 14.

Kommentera

Bästa gäddpasset får jag nog säga var en dag på försommaren i stekande sol mitt på dagen. Flötestrolling med en kompis i ett nytt vatten. Inte en gädda fick vi men inom ett par timmar 6 andra maffiga rovfiskar med långa antenner på skallen... upp till dryga 12 kg. Inte konstigt att det var gäddtomt, dom var väl bortskrämda eller uppätna..
                    Gammal flugnörd i exil i sydsverige..

Kommentera

Tjärn

Mitt bästa fiske 2011 var från 29/4-22/6, 18 gäddor med en topp på 4,7kg och 93cm, 15 abborrar med en topp på 1kg och 39cm.. medel längden på abborrarna var runt 27cm om jag inte minns fel. Man kunde se stim utav stora abborrar jaga vobblern ibland och det värsta var att en riktigt stor abborre kommer emot min vobbler och sen så ser man hur den blir "omkörd" utav mitt PB till abborre på 1kg (39cm) och den såg liten ut i jämförelse.. alla pass varade cirka 1-3 timmar och all fisk fångades mellan 19:00-00:00

Tre största fiskarna
                      Togs 3/6 63cm, 8/6 93cm, och 11/6 83cm alla tre pass efter varann.

Sen så fiskade jag bara 2 gånger på hösten (Augusti) så kan inte uttrycka mig så mycket där förutom att ett av passen gav en abborre+en gädda på 3 kast, vilket aldrig hänt mig förut.

kort och gott så kan jag inte mäta mig med era fiskar, men man måste börja någonstans och jag är nöjd med förra årets utdelning. Iår ska jag ta större

Tacksam för tips också, äger ingen egen båt och använder haspelspö.
                      KassPåAttHåva

Abborre: 46cm 1,25kg
                      Gös: 77cm 4,56kg
                      Gädda: 109cm 10,41kg

Harr: 590g 40cm
                      Öring: 500g+
                      Röding: 1,03kg 46cm
                      Regnbåge: 2.5kg 53cm
                      Havsöring: 4,07kg 78cm

Kommentera

Foton

Collapse