Ursprungligen postat av Träben
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Varför inte ytfiske??
Collapse
X
-
Här är ett grymt "subsurface" bete Wide Glide. Kräver dock sin utrustning. http://youtu.be/1W_BhQbDkdo
Kommentera
-
Ursprungligen postat av muttanbarko Visa inläggJag har tagit två kalas-abborrar i augusti på spook jr. Den ena av dem där det var 6 meter djupt. Kommer att vara mitt fiske nummer ett när sommaren kommer.
Kul är också när man ser ett helt gäng borrar jaga samma byte och mer eller mindre slåss om det.
Kommentera
-
Har bara fått en liten gädda på ytbete än, men jag kan tänka mig att det är riktigt grymt om man får på en större. Däremot så fick jag upp två abborrar på samma kast med en skitter pop, och det var ju så grymt häftigt, och som du säger att de verkligen slåss om betet ibland.
/H
Ursprungligen postat av poppers man Visa inläggGäddhugg på ytbete är svårslaget. Speciellt om fisken kommer uppskjuten som en misil. Svårslaget enligt mig. Det smäller i hela ytan och man blir alltid lite knäsvag varje gång det händer.
Kul är också när man ser ett helt gäng borrar jaga samma byte och mer eller mindre slåss om det.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av muttanbarko Visa inläggHar bara fått en liten gädda på ytbete än, men jag kan tänka mig att det är riktigt grymt om man får på en större. Däremot så fick jag upp två abborrar på samma kast med en skitter pop, och det var ju så grymt häftigt, och som du säger att de verkligen slåss om betet ibland.
/H
Kommentera
-
Tre säsonger sen körde jag för första gången med en Top bandit, en plog kom från snett från vänster, 3kg+ gäddan hoppade upp i luften och tog betet på vägen ner.
Det blev många high-fives i båten!
Kan tipsa om att det går att "poppa" de riktigt gamla flytande Rapala wobblers (dom med raka läppar) om man har såna liggandes, dom går även lite zik-zak.
Bara att hålla spöt högt och låta betet flyta upp med korta ryck/slack.
Riktigt effektivt på stor abborre över stim med betesfisk i strömmande vatten där dom inte rör sig lika mycket som i sjöar.
Dom nya Rapala tycker jag är lite för lätta och läppen är mer böjd, så det funkar inte lika bra med dom.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av EsoxToni Visa inläggTre säsonger sen körde jag för första gången med en Top bandit, en plog kom från snett från vänster, 3kg+ gäddan hoppade upp i luften och tog betet på vägen ner.
Men roligaste tycker jag är när det blåser eller fisken bara kommer från ingenstans. Man hinner liksom inte reagera, på samma sätt som man gör om man ser plogen, då vet man ju att den kommer.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av poppers man Visa inläggSubwalken skall väl bara går precis under ytan? Så går den i alla fall på de klipp jag har sett från Rapala. Jag har den största av dem, men jag fiskar bara med haspel ( än så länge i alla fall ) så med mitt förra svampspö så var det mer eller mindre omöjligt att få till gången på det betet.[FONT=Comic Sans MS][/FONT]www.thesnipmasters.wordpress.com
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
2024-03-02, 17:47 -
-
Svar till "Kinaskit" - Diskussionstrådav Cosmoz 08Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för...7 Foton
-
2024-01-27, 13:04 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 784 visningar
1 gilla