Varför inte ytfiske?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varför inte ytfiske??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
    Mads Grossell eller liknande fiskeprofil kört en marknadsföringsturné för detta fiske, så hade hela Fiskesnack varit översållat med trådar i ämnet snabbare än du hinner säga "walk the dog". .
    Savagear har faktist ( om jag inte har fel ) gjort ett walk the dog bete nu. En liten sån var det också om jag inte missminner. Man kan ju tycka att ett företag som Svendsen sport aka Savagear skulle gjort en liten större modell av den.

Kommentera

Här är ett grymt "subsurface" bete Wide Glide. Kräver dock sin utrustning. http://youtu.be/1W_BhQbDkdo

Kommentera

Jag har tagit två kalas-abborrar i augusti på spook jr. Den ena av dem där det var 6 meter djupt. Kommer att vara mitt fiske nummer ett när sommaren kommer.

Kommentera

Ursprungligen postat av muttanbarko Visa inlägg
          Jag har tagit två kalas-abborrar i augusti på spook jr. Den ena av dem där det var 6 meter djupt. Kommer att vara mitt fiske nummer ett när sommaren kommer.
          Gäddhugg på ytbete är svårslaget. Speciellt om fisken kommer uppskjuten som en misil. Svårslaget enligt mig. Det smäller i hela ytan och man blir alltid lite knäsvag varje gång det händer.

Kul är också när man ser ett helt gäng borrar jaga samma byte och mer eller mindre slåss om det.

Kommentera

Har bara fått en liten gädda på ytbete än, men jag kan tänka mig att det är riktigt grymt om man får på en större. Däremot så fick jag upp två abborrar på samma kast med en skitter pop, och det var ju så grymt häftigt, och som du säger att de verkligen slåss om betet ibland.

/H

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
            Gäddhugg på ytbete är svårslaget. Speciellt om fisken kommer uppskjuten som en misil. Svårslaget enligt mig. Det smäller i hela ytan och man blir alltid lite knäsvag varje gång det händer.

Kul är också när man ser ett helt gäng borrar jaga samma byte och mer eller mindre slåss om det.

Kommentera

Ursprungligen postat av muttanbarko Visa inlägg
              Har bara fått en liten gädda på ytbete än, men jag kan tänka mig att det är riktigt grymt om man får på en större. Däremot så fick jag upp två abborrar på samma kast med en skitter pop, och det var ju så grymt häftigt, och som du säger att de verkligen slåss om betet ibland.

/H
              Det är svårt att få "riktigt" stora gäddor på ytbete då dom oftast går så djupt när det blir varmt. Jag har i alla fall fått över 5, men det hugget var inget speciellt. Och kom ihåg att inte göra mothugg direkt om fisken kommer flygande upp i luften. Ofta den inte sitter. Men det är kul som bara den.

Kommentera

Tre säsonger sen körde jag för första gången med en Top bandit, en plog kom från snett från vänster, 3kg+ gäddan hoppade upp i luften och tog betet på vägen ner.
                Det blev många high-fives i båten!

Kan tipsa om att det går att "poppa" de riktigt gamla flytande Rapala wobblers (dom med raka läppar) om man har såna liggandes, dom går även lite zik-zak.
                Bara att hålla spöt högt och låta betet flyta upp med korta ryck/slack.
                Riktigt effektivt på stor abborre över stim med betesfisk i strömmande vatten där dom inte rör sig lika mycket som i sjöar.
                Dom nya Rapala tycker jag är lite för lätta och läppen är mer böjd, så det funkar inte lika bra med dom.

Kommentera

Ursprungligen postat av EsoxToni Visa inlägg
                  Tre säsonger sen körde jag för första gången med en Top bandit, en plog kom från snett från vänster, 3kg+ gäddan hoppade upp i luften och tog betet på vägen ner.
                  Kul som fan!

Men roligaste tycker jag är när det blåser eller fisken bara kommer från ingenstans. Man hinner liksom inte reagera, på samma sätt som man gör om man ser plogen, då vet man ju att den kommer.

Kommentera

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
                    Subwalken skall väl bara går precis under ytan? Så går den i alla fall på de klipp jag har sett från Rapala. Jag har den största av dem, men jag fiskar bara med haspel ( än så länge i alla fall ) så med mitt förra svampspö så var det mer eller mindre omöjligt att få till gången på det betet.
                    Jag brukar sätta ett litet Katrin sänker fram i tafsen för att betet ska få ännu längre glid och då går den liiite djupare
                    [FONT=Comic Sans MS][/FONT]www.thesnipmasters.wordpress.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 784 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B