Varför inte ytfiske?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varför inte ytfiske??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
    Såg ut som en buzzer men ytbete iaf... Fy F*N vilket hugg iaf.... tror inte jag sett desslike förut:P
    Då tycker jag att du så fort det blir varmt ska tackla på en Buzzer, Popper, Spook och har du tur så kommer du att få din livs adrenalinkick. Det fick jag i alla fall när Gäddan som jag postade bild på här ( den jag var tvungen att klubba ) aldrig vart med om nåt liknande i mitt liv. Två gånger flög den upp ur vattnet, ursinning. ADRENALIN.

Kommentera

Jag har testat lite med Heddon Magnum Zara Spook men det enda som händer är att alla fiskmåsar i närheten blir väldigt intresserade. Men jag ska nog ge den en chans till i vår.

Kommentera

Ursprungligen postat av LinusF Visa inlägg
        Jag har testat lite med Heddon Magnum Zara Spook men det enda som händer är att alla fiskmåsar i närheten blir väldigt intresserade. Men jag ska nog ge den en chans till i vår.
        Ja, det är ett stort problem. Men i Augusti September brukar måsarna vara borta. Men dom är jävligt jobbiga.

Kommentera

Ursprungligen postat av jumjum Visa inlägg
          Flikar in här med en fråga. Har aldrig provat på ytfisket men tänkte ge mig på det i år, verkar ruskigt roligt. Kan någon informera om hur betena ska fiskas? Har köpt på mig några regelrätta poppers och en Zara Spook. Ska betena jerkas hem i snabbt tempo eller hur ska man göra?

Tack på förhand!
          Hej Johan Wiklund;

Om du hade läst mitt inlägg direkt före ditt eget inlägg hade du fått svar på dina frågor:

Fisketeknik med Heddon Zara Spook och Super Spook
          Från Heddons världsberömda familjen Zara, som introducerades 1939, var Zara Spook det första betet som såldes i över en million exemplar. Om Zara Spook´s legendariska ”walk-the-dog” inspinningsteknik med buktande sicksackgång i vattnet har det skrivits mer om än om något annat bete i världen. Att fiska med Zara Spook kräver lite träning! Det är bäst att starta långsamt och försiktigt. När du tränat in den rytmiska ryck – slack – ryck - slack, sicksackgången kan du gradvis öka tempot med spö och rulle. Tekniken är grymt effektiv i varmt vatten för ytjagande storabborre sommartid och vid Gäddfiske när Gäddan står grunt eller nära land. Zara Spook och storasystern Super Spook har enormt rykte om att locka till sig rejäla Abborrar och Gäddor från stora avstånd. Huggen är ofta hårda och våldsamma. Testa själv och du kommer att uppleva ett roligare och mer spännande ytfiske än du någonsin vågat drömma om.

Bland medlemmarna i Bro Sportfiskeklubb (www.brofiske.net) har Heddon Super Spook ett grundmurat rykte om att kunna fånga riktigt Stora Abborrar vid ytligt jerkfiske sommartid. Inom fiskeklubben brukar det anordnas årliga ”ytfisketräffar” i Lejondalssjön där Abborre i superformat är det eftertraktade bytet för de medlemmar som behärskar Zara Spook´s legendariska ”walk-the-dog” inspinningsteknik. Här har eldsjälar och legendarer inom Bro Sportfiskeklubb som Andreas Dybedahl och Jan Ohlsson gång på gång och år efter år visat vilket superbete efter Stor Abborre Heddon Super Spook är.

Heddons Spook-serie finns i 35 olika färger och modellerna spänner från den minsta Super Spook Jr som är 92 mm lång och väger 14 gram till den största modellen Super Spook som är 125 mm lång och väger 25 gram.

Go for the Big Ones!

Old Firehand
          www.trumman.com - http://www.trumman.com/heddon/spooks.htm

Kommentera

Inga problem med måsar här.http://youtu.be/yfPRQ-mgvqs

Kommentera

Nog blir man lite avis ,,,
              Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
                Sant.

Utveckla gärna.
                Det jag menade är att fisken börjar att gå ner mot djupet, och är inte lika villig att stiga upp mot ytan. Men när fisken gått nära land eller ligger i vegetationen på botten där vattnet inte är mycket djupare än någon meter är det inte helt omöjligt att dom kliver upp för att nypa.

På hösten kan man också få ett bra ytfiske, men tyvärr så är inte alla fiskar lika pigga under hösten då vattnet börjar krypa ner i graderna.
                Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Har oxå några ytbeten men gillar hellre de som går 0,5 m under utan som simpzen sa
                  Favorit betet till detta fisket är en rappala x-rap subwalk
                  Skitfiske
                  Mvh Gustav
                  [FONT=Comic Sans MS][/FONT]www.thesnipmasters.wordpress.com

Kommentera

Ursprungligen postat av gnetvedis Visa inlägg
                    Har oxå några ytbeten men gillar hellre de som går 0,5 m under utan som simpzen sa
                    Favorit betet till detta fisket är en rappala x-rap subwalk
                    Skitfiske
                    Mvh Gustav
                    Subwalken skall väl bara går precis under ytan? Så går den i alla fall på de klipp jag har sett från Rapala. Jag har den största av dem, men jag fiskar bara med haspel ( än så länge i alla fall ) så med mitt förra svampspö så var det mer eller mindre omöjligt att få till gången på det betet.

Kommentera

Subsurface beten (ca 0,5 m) har varit riktigt effektiva, har fått mina största gröningar på dessa beten. Kan varmt rekommenderas.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                      3 svar
                      2 872 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Swangsta  
                      Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57