Varför inte ytfiske?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varför inte ytfiske??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
    Om något år när VJ-, jerk- och dropshot metoden har sålt färdigt så kommer marknaden behöva lansera en ny fiskemetod, då kan denna metod komma bra till hands. traditionellt spinnfiske kan även nylanseras med alla de klassiska betena. Allt beror som sagt på marknadsföring.
    Jerkfisket dalar för varje dag som går. Det nådde sin peak för några år sedan, nu är det på nedgång. Och läser man här och kollar på klipp som postas så verkar det bara vara tail beten och stora gummi beten som gäller nu.

Utan att nämna några specifika företag, men jag vet att det inte går allt för jävla bra för dom som bara nichsade på jerktrenden. Dom börjar nu söka sig till andra marknader. Det ser man bara på att deras utbud av icke jerk produkter ökar hela tiden.

Kommentera

Ursprungligen postat av OF Visa inlägg
      Skitfiske på er!
      Skitfiske på dig du!

Din film är en av de coolaste som finns här. 12 kilo Gädda sommartid på en 14 gram(??) Buzzer. Det är svårslaget.

Vet en kille som fick Gädda i din storlek på 9 cm skitterpop sommartid.

Kommentera

På tal om stora gäddor på små beten (dock inte ytbete) , Gäddan jag har som profilbild tog jag på en 6cm jigg en sommarmorgon i Juli
        Blivit tagen två gånger tidigare, då på 10.1 och 9.92 om jag inte minns fel. Finns bild på fs.

Kommentera

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
          Varför har inte ytfiske blivit speciellt stort i Sverige?? Tittar man på klipp från USA och Canada när dom fiskar efter Bass, Gädda och Musky så är det ju jättemånga som fiskar med Buzzers, Walk The Dog och Poppers, men det verkar som nästan ingen i hela Sverige fiskar ytfiske. Vad beror det på?
          Hej Poppers Man;

Andreas Dybedahl hos Bro Sportfiskeklubb http://www.brofiske.net/ var en av de verkliga eldsjälarna för ett tiotal år sedan när det gällde att försöka göra ytfisket med Heddons Zara Spook och Super Spook http://www.trumman.com/heddon/spooks.htm efter Stor Abborre och Gädda populärt här i Sverige.

Svenska sportfiskare är normalt mycket misstänksamma mot alla nyheter! Därför kan det ta upp till femton år innan populära fiskemetoder och beten i USA och Canada börjar få fotfäste här i Sverige. Ännu värre är det i England...världens största museum! Det är först när äldre tiders beprövade metoder och fångstsäkra beten sviker som sportfiskare i gemen börjar lyssna, läsa och vågar prova på vad sportfiskets pionjärer predikar...

One step ahead...

Old Firehand

Kommentera

Flikar in här med en fråga. Har aldrig provat på ytfisket men tänkte ge mig på det i år, verkar ruskigt roligt. Kan någon informera om hur betena ska fiskas? Har köpt på mig några regelrätta poppers och en Zara Spook. Ska betena jerkas hem i snabbt tempo eller hur ska man göra?

Tack på förhand!

Kommentera

Här är några trevlig ytbeten från fiskegurun Larry Dahlberg.
              Whopper plopper, (titta lite in i filmen så ser ni sjunkbomben som exploderar).

Dahlberg Diver Frog

Kommentera

Ursprungligen postat av jumjum Visa inlägg
                Flikar in här med en fråga. Har aldrig provat på ytfisket men tänkte ge mig på det i år, verkar ruskigt roligt. Kan någon informera om hur betena ska fiskas? Har köpt på mig några regelrätta poppers och en Zara Spook. Ska betena jerkas hem i snabbt tempo eller hur ska man göra?

Tack på förhand!

Är en som fiskar med popper.

Pga användar namnet på youtube så är det möjligen Linkan här på FS:P

Kommentera

Ursprungligen postat av jumjum Visa inlägg

Tack på förhand!
                  Ska du fiska Gädda så ska man visst göra ganska så många vevstopp när man kör med popper. Personligen så har jag inte märkt nån skillnad om jag "poppar" hårt så att skriva jämfört med lungt. Blir fisken arg så kommer den att jaga ikapp betet och klippa det.

Ska du fiska med spook så är ett styvt spö att föredra då det kan vara svårt att få in gången med ett svajigt spö. Spookar med haspel ( som jag fiskar med ) kan va lite knepigt i början, men jävligt kul är ytfiske i alla fall.

Kommentera

Ursprungligen postat av vattenfors Visa inlägg
                    Här är några trevlig ytbeten från fiskegurun Larry Dahlberg.
                    Whopper plopper, (titta lite in i filmen så ser ni sjunkbomben som exploderar).

Dahlberg Diver Frog
                    http://youtu.be/vrGL7-UUGE4
                    Det betet dóm kallar whopper plopper är väl en Buzzer? Ingen popper som han säger.

Kommentera

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
                      Det betet dóm kallar whopper plopper är väl en Buzzer? Ingen popper som han säger.
                      Såg ut som en buzzer men ytbete iaf... Fy F*N vilket hugg iaf.... tror inte jag sett desslike förut:P

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                      3 svar
                      2 860 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Swangsta  
                      Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57