bombarda till gädd och abbor fisket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

bombarda till gädd och abbor fisket

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• bombarda till gädd och abbor fisket

Tjenixen, någon som har erfarenhet av att fiska borrre o gädda med bombarda??? Till borren borde de vara klockrent med en liten jigg på. Någon som provat. Har förr mig jag läst om något liknande i napp o nytt för något år sen.

Har också funderat på det nåt sånt. Jag tänkte mer att jigga med ett flöte och sen köra över tex gräspartier med riktigt lätt skalle. Blir lite som att meta men att man fiskar in aktivt hela tiden... vertikaljiggmete. När man vevar till stiger jiggen, löjan eller vad man kör med och när man släpper sjunker den ner till inställt fiskdjup.

Har tyvär inte fått arslet ur än och testat. Ska bli intressant att höra om någon prövat och hur resultatet blivigt.
    Senast ändrad av Roddan; 2012-01-11, 19:09.

Kommentera

Hej, det funkar bra. För gädda eller Asp tar jag Streamer o för abborre liten wobbler eller liten spinnare eller liten skeddrag. Funkar ocksa med sma Wobbler men tar ingen Deepdiver. Du kunna kasta myckett längre med Sbirolino eller Bombarda. Tar ett svävande eller langsamt sjunkande. Naturliga beten jag har inte provat. OBS, fixa ett liten gummipärla mellan Bombarda o virvel (swivel). Bombarda eller Sbiro kunna göra knut trasig. Hoppas ni förstar vad jag skriva, jag är fran Tyskland.
      Stefan

Kommentera

Det fungerar skit bra ! Ta bara ett tyngre bombardaflöte, sen så kör med gummipärla mot knuten. Detta för att skydda både linan och flötet. Sen är det bara rocka på!

testade nämligen detta förra året. Då körde jag med mina gäddflugor och det fungerade kalas bra. Men suget att dänga flugorna med ett flugspö börjar göra sig påmind så det blir nog att införskaffa ett flugspö igen. FÖr det är så jävla ballt att dra en gädda på flugspöt!
        Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Ursprungligen postat av Roddan Visa inlägg
          Har också funderat på det nåt sånt. Jag tänkte mer att jigga med ett flöte och sen köra över tex gräspartier med riktigt lätt skalle. Blir lite som att meta men att man fiskar in aktivt hela tiden... vertikaljiggmete. När man vevar till stiger jiggen, löjan eller vad man kör med och när man släpper sjunker den ner till inställt fiskdjup.

Har tyvär inte fått arslet ur än och testat. Ska bli intressant att höra om någon prövat och hur resultatet blivigt.
          Detta skulle fungera om man gjorde en spinnflugevariant på jiggen. Dvs att man binder in lite marabuo och zonkerstrips.
          Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
          23 svar
          3 790 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg Peter B