abborrtrolling med små vobblers. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

abborrtrolling med små vobblers.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Push-Up, konstigt har inte drabbat mig en enda gång att småfislk fastnat. Kanske varit trötta fiskar i dom vattnen du fiskat i. Som inte orkat simma undan. Alla är vi saliga i vår tro. Men som sagt alla vatten funkar ju inte för trollig. Och det gäller ju allt trolligfiske. Och sen måste det ju anpassas efter årstid. Är ju bäst på sensommaren och hösten. Precis som med jerkfiske med poppers efter abborre. Och det går heller inte att använda vilka vobblers som helst att trolla efter borre. Har bara fått koll på att ett par olika modeller funkar. För grundgående går inte nåt bra. Det är möjligt mer när abborren är i närheten av ytan. Och det sker ju inte så ofta. För djupt är heller inte bra i vatten där löjan finns mest. Där typ siklöja, nors eller andra mer djupgående fiskarter finns blir det svårare. Men det kanske blir nästa utmaning för nån annan fisketok. MVH Gunnar J.
    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

push-up är du sponsrad? hur blev du det?

Kommentera

Hannes, menar du att det står sponsor: JA under min bild? I så fall beror det på att jag pröjsade in pengar när Bergman behövde stålar för webhotellet där Fiskesnack ligger.
        I övrigt är jag inte sponsrad
        Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
        Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
        Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Elanen, har alltid haft en vobbler hängandes efter båten när jag rott mellan mina platser i min hemmasjö. Men jag har ärligt aldrig fått en borre över 3hg på det. Inte min apolare heller. Men kasta med en vobbler kan vara skitbra.......ingne logisk förklaring alls!

Kommentera

Push-Up, min största i år är på 1475 gr på abborrtrolling. Fast som sagt rätt vobbler och på rätt plats. Hade ingen kamera med vid tillfället. Fast jag låter grabbarna anmäla lite först. Sen kommer jag sakta bakifrån i listan he he. Har inte testat precis alla sjöar än på abborrtrolling. Finns många kvar att utforska. MVH Gunnar J.
            Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Kanonfirre ju, riktigt sjysst!
              Ja du, vi få som fiskar abborre få gå på eget letande, inte mkt av andra att gå på, vi är trots allt rätt ensamma, i jämförelse med gädd och gösfiskaran

Kommentera

Jag har trollat lite efter abborre, lätta grejjer o så brukar jag köra rapala wobblers i små storlekar, countdown, original m.fl. Testa att köra lite olika hastigheter, 2-3 knop och ytterkurva hindrar inte abborren för att hugga, brukar ge bra resultat i höga hastigheter.
                Största i år ligger på 1,6 kg men under förra året bärgades några stycken runt 1,8 kg också av ett par kompisar. Riktigt roligt fiske i alla fall!

Kommentera

off topic ditt PM funka inte elanen? eller gunnar :P elanen de går inte PMa till dig tyvärr jag måste bara få veta alla ställen i uttran jag har köpt båt och motor och allt pga av dig och den dagen i va ute o fiska. vart e alla ställen. jag har kollat på sjön jättenoga efter dig men nej. har sett din båt där inne i bushen.
                  //Me

Kommentera

Jag har trollat lite efter aborre med mini wobblers i skärgården då och då. Det har gått förvånandsvärt bra men någon rikitgt stor aborre har jag inte hunnit lura på det viset än.
                    Jag har använt pyttesmå knallröda wobblers med ivrig gång (dock okänt märke)
                    / Kämpar på.

Kommentera

Fick mycket grova bonusborrar på Mann´s 20+ o Rebel Spoonbill vid göstrolling förr när jag höll på med sådant.
                      Har emellanåt kört en del med inriktning just på borre. (Mer förr än nu)
                      Har använt många olika från minsta Wally Diver till Bomber 2A.
                      Favvisar är gul-vit WD, Bomber 13A och Bomber Flat A, samt en hemlis såklart.. :o)

Ren UL-trolling är svinkul, annars..Grymma påslag, liksom..Handhållet spö ett måste, annars är liksom vitsen borta.. :o)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 812 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B