Linderfix - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Linderfix

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Stitzo: En 440 fishing är förvisso större, men skrovet på sportsman är annorlunda utformat och anpassat till högre fart.
    Dvs: Planande vs. icke planande.

440 Fishing är en roddbåt som man kan motorisera
    400 sportsman är en motorbåt som man kan ro

Någon som har erfarenhet om Buster XS, den har vunnit ett gäng småbåtstester och verkar lite mer 'båt' än Linder.

Kommentera

Vi fiskade en hel del från en 400 Sportsman med pulpet och 15 hk, Yama 4-takt tidigare. Är man ensam så tuffar den på bra. Två pers utan så mycket packning går hyfsat bra. Men två pers med all utrustning för en dag i Furan gick inte så fort direkt.

Båten har en väldigt platt botten, vilket gör att man behöver njurbälte om man sitter i fören och det är lite vågor. Fjärdar kan därför bli minst sagt stötigt... Och blött!

Den båten är numera utbytt mot en större styrpulpetare som passar vårt fiske bättre, men det är också en helt annan prisklass på den båten.

Om man däremot vill ha en båt för insjöar eller i skärgården utan att ge sig ut på lite större vatten med för mycket packning, så är den både billig och bra.

Angående sjösäkerheten så är det inget fel på den, den klarar ordentlig sjö, även om det blir stötigt och blött.

/D

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokko
        Ska montera spöhållare (Normark) samt spö-transporthållare (berkley) i min Linder 400. Funderar över hur jag ska fästa prylarna, vill ju gärna inte perforera skrovet med bultar om jag inte behöver. 2 av spöhållarnas fästpunkter kan jag fästa i relingskanten, dom två nedre måste gå igenom skrovet, eller?? Alla förslag emottages tacksamt. Att endast fästa med 2 bultar känns lite väl vekt.
        Hej!! Jag gjorde en spöhållarigg själv funkar kanon faktiskt.så att jag kan ha 5 st spö efter båten på en uttern 4,20...ska se om jag har en bild ,,om du vill se?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
        23 svar
        3 786 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg Peter B
        av Peter B