Heddon lucky13?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Heddon lucky13??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Heddon lucky13??

Nån av er som har fiskat med den? Jag råkade mista den för en popper ( ser ju ut som en ) men det visade sig vara en wobbler. Jag beställde den och några ålar idag, så är det nån som vet om den är nåt att ha??

Click image for larger version

Name:	4-Lucky13.jpg
Views:	1
Size:	247,2 KB
ID:	1808137

EDIT: Verkar som om det är nån korsning av wobbler/popper??
    Senast ändrad av poppers man; 2011-11-08, 17:50.

Jag gillar den, fångat mycket gädda och en del aborrar under sommarfisket, använder den över nate och vid vassar.

Kommentera

Kollar du på trummans sida så tror jag det står tips om hur man kan fiska den.
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
        Nån av er som har fiskat med den? Jag råkade mista den för en popper ( ser ju ut som en ) men det visade sig vara en wobbler. Jag beställde den och några ålar idag, så är det nån som vet om den är nåt att ha??

[ATTACH=CONFIG]35420[/ATTACH]

Lucky 13 är en mycket bra wobbler. Du behöver bara kasta ut den och veva hem utan att jerka eller göra någonting speciellt överhuvudtaget. Jag har tagit många gäddor på den och den är en av mina favorit wobblers. Den är så bra att gäddfiskare har den som mall när dem gör hemmasnickrade pluggar.

Kommentera

Ursprungligen postat av jompastompa Visa inlägg
          Lucky 13 är en mycket bra wobbler. Du behöver bara kasta ut den och veva hem utan att jerka eller göra någonting speciellt överhuvudtaget. Jag har tagit många gäddor på den och den är en av mina favorit wobblers. Den är så bra att gäddfiskare har den som mall när dem gör hemmasnickrade pluggar.
          Tack för svar! Men är det verkligen en "riktig" wobbler, eller är det en popper/walk the dog/wobbler?? Jag kollade ett klipp med en snubbe som säger att man kan använda den som popper/crankbait osv??

Kommentera

Man kan ju använda den lite som en suick thriller.

Kommentera

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg

[ATTACH=CONFIG]35420[/ATTACH]

Hej Filip Hansson;

Wobblerna Heddon X2400 Baby Lucky 13 och X2500 Lucky 13 och hur du fiskar med dem kan du läsa här http://www.trumman.com/heddon/lucky13.htm. Årligen brukar det fångas Gäddor upp till drygt 13 kilos vikt på Heddon Lucky 13...men jag har inte hört någon Gädda över 15 kilo fångad på Heddon Lucky 13 än. Därför har den första 15 kilo+ Gäddan som fångas på Heddon Lucky 13 reserverats speciellt för dig.

Go for the Big Ones!

Old Firehand
              Senast ändrad av Old Firehand; 2011-11-08, 23:15.

Kommentera

Tack trumman. Det känns som att den kan bli en hit till våren/sommaren. Får en känsla av at man kan fiska den lite som man vill. Låter bra. Ska inhandla en hög spooks, du vet redan vart jag kommer att köpa dem. Finns ett annat bete som så vitt jag vet endast finns där, kommer med all sannolikhet köpa det med.

Kan du ge mig nån info om det?? Är nämligen ytfiske beronde. Tyvärr så suger det ju denna årstid. Betet jag menar är detta. Creek Chub. Den på 13 cm är MYCKET intressant för min del. ALLA ytbeten är det, mer eller mindre.

Kommentera

Jag planerar en beställning i vinter på heddon lucky 13,zara spook,suick thriller o ev nån cisco kid. Dom har bra utbud på heddon på trumman.

Kommentera

Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
                    Jag planerar en beställning i vinter på heddon lucky 13,zara spook,suick thriller o ev nån cisco kid. Dom har bra utbud på heddon på trumman.
                    Spook och cisco kid. Inte för att jag vet ett skit om cisco, men jag känner på mig att jag kommer att få fisk på den.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                    3 svar
                    2 855 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Swangsta  
                    Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57