Höst Jerkfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Höst Jerkfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Höst Jerkfiske

Tjena!

va ute och fiska för någon helg sedan (Jerk) helt utan resultat, sjön jag fiskar i brukar leverera mer på sommaren och jag undrar om någon har några tips på vart man hittar gäddorna nu på senhösten och hur man ska fiska jerkbait på hösten med bra resultat? :/

Mvh Pontus

Kör inte så mycket vikar. Har funkat bäst för mig vid uddar, öar, friliggande grynnor och grund, gräsbevuxna flader och undervattensåsar och utkanten till vikar. Brukar vara bra vid in- och utlopp också. Gärna platser där det är nära till öppet och djupt vatten.
    Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Hej Pontus!

Har upplevt precis samma sak blankade rejält innan gäddan till slut satt, det är antagligen precis som Mattias aka EuroPike säger. vi har upplevt bästa fisket i våran sjö mellan 2 öar där djupet snabbt går ner till 7-8meter massor med betes fisk och gäddorna håller sig en bit ner alternativt i branten.

Så ut och nöt för det ska jag göra

Kommentera

Sägs att dom större gäddorna flyttar till medelhavet över vintern.
        Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

För mig har gäddorna nu i okt tagits på 4-5m djup. Jag har fått dessa på stora jiggar och tail beten. Ett bete som funkat mkt bra är Esox Lucius Tail(skitmört).
          Det var samma sak då jag bodde i norra Sverige på senhösten så stod gäddorna gärna på lite djupare vatten el på branter där botten sluttar ganska så brant.
          Står gäddorna på det djupet el djupare i ditt vatten så är nog ett måste att bly ned ditt jerkbait om du nu skall fiska så djup. Eller ett byta fiskemetod.

LYCKA TILL!
          I näst kast så .....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57
          25 svar
          3 337 visningar
          0 gillar