Fisketips, jerk/spinnfiske i strömmande å efter gäddmamman/pappan. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fisketips, jerk/spinnfiske i strömmande å efter gäddmamman/pappan.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
    Helt rätt där xD hellre 1 snipa än inget alls:P
    Ja, faktiskt. För jag hatar att vara ute i flera timmar och nöta Gädda och inte få ett skit. Då har jag alltid några ställen där det brukar stå nån liten snipa som inte bangar att gå upp i ytan. Sommartid är bättre för då är ju vikarna fulla av snipor. Alltid ett bra avslut på ett långt pass att få nån liten jävla Gädda.

Igår missade jag en Gädda som jag uppskattade vikten till 3-4 kilo av siluetten. ( kan lika gärna vart en kilos Gädda) Det kom från ingenstans upp och missade den jävla poppern. Sen kom den tillbaka och högg sådär slappt. Känns som om att den bara var uppe och markerade revir. Känns som om att mitt Gäddfiske lider mot sitt slut, tyvärr.

Kommentera

Ja du kan ju använda BJ som ett swimbait xD blya ner skiten som fan å spinn hem den:P

Jag har en Top Bandit som ska upp till bevis i sommar:P längtar redan:P Annars så kör jag sällan ytbeten:P

Jo visst fan är det skönt med att få en liten rackare iaf, tänk att du får på popper fortfarande, tycker det är helt värdelöst fiske överhuvudtaget just nu.

Rekommenderar att du testar Jerk fiske Poppers man, då kan den "lilla" 3-4kg gäddan kännas som madame fet mormor 18 kg när den hugger, är väldigt svårt att veta storlek på fisken ibland xD vet att min 8,1 kg, märk väl 8,1 kg 0,1kg gör stor skillnad:P xD kändes som att fastna i en sten när den högg då det är så stumt, sen drog den utav bara helvete.

Men men, Ytbete på jerkspö lär ju bli något i den stilen

Kommentera

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
        Ja du kan ju använda BJ som ett swimbait xD blya ner skiten som fan å spinn hem den:P

Jag har en Top Bandit som ska upp till bevis i sommar:P längtar redan:P Annars så kör jag sällan ytbeten:P

Jo visst fan är det skönt med att få en liten rackare iaf, tänk att du får på popper fortfarande, tycker det är helt värdelöst fiske överhuvudtaget just nu.

Rekommenderar att du testar Jerk fiske Poppers man, då kan den "lilla" 3-4kg gäddan kännas som madame fet mormor 18 kg när den hugger, är väldigt svårt att veta storlek på fisken ibland xD vet att min 8,1 kg, märk väl 8,1 kg 0,1kg gör stor skillnad:P xD kändes som att fastna i en sten när den högg då det är så stumt, sen drog den utav bara helvete.

Men men, Ytbete på jerkspö lär ju bli något i den stilen
        Det blir sämre och sämre för varje dag med ytbeten. Utan tvekan. Abborrfisket dog helt och hållet för mig i slutet av September.

Jag har faktiskt inte råd just nu att köpa jerkspö och multirulle. Jag måste köpa ny haspelrulle och spö. Jag hara bara ett 9 fots svamspö. Det funkar fan inte längre. De andra spöna jag har är för klena. Jag har beställt några buster 2 som ska kunnas fiskas med haspel. Jag brukar fiska ibland med gubbar som kör jerk, dom får varken mer eller större än mig.

Sen är det så med ytfiske att har man varit med om att se Gäddor på ett par kilo komma från ingenstans, så är det svårt ( tror jag ) att ersätta den kicken. Finns enligt mig ingen bättre adrenalinkick att få en Gädda på det sättet. Speciellt när man inte är berred. Man står där och kollar betet, men ser man inte fisken komma så är man aldrig riktigt berred. Blir alltid som nån liten hjärtattack. Ett problem med Gäddfiske med popper är att huggen nästan alltid kommer på slacklina.

I slutet av September så fick jag Gäddan som jag har som avatar. Jag skulle ro in till land och bestämde fick för att testa några kast i viken, det var mörkt såg i stort sett inget. Och från ingenstans så kommer den flygandes upp i luften som en jävla misil. Två gånger hoppade den över ytan. Trodde fan jag skulle trilla av pinn. Tyvärr hade den svalt betet med hull och hår. Det mer eller mindfre forsade blod från den. Var tvungen att klubba den och sen operera ut poppern på den.

Men jag ska testa lättare jerk beten på haspel och spinnfluga och spinnerbaits så snart det blir vår.

Kan inte hjälpa det, men jag är ytberonde. Kanske ska skita i jerk? Är det så bra som det säga så lär jag väll fastna som fan på det med..

Kommentera

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
          Det blir sämre och sämre för varje dag med ytbeten. Utan tvekan. Abborrfisket dog helt och hållet för mig i slutet av September.

Jag har faktiskt inte råd just nu att köpa jerkspö och multirulle. Jag måste köpa ny haspelrulle och spö. Jag hara bara ett 9 fots svamspö. Det funkar fan inte längre. De andra spöna jag har är för klena. Jag har beställt några buster 2 som ska kunnas fiskas med haspel. Jag brukar fiska ibland med gubbar som kör jerk, dom får varken mer eller större än mig.

Sen är det så med ytfiske att har man varit med om att se Gäddor på ett par kilo komma från ingenstans, så är det svårt ( tror jag ) att ersätta den kicken. Finns enligt mig ingen bättre adrenalinkick att få en Gädda på det sättet. Speciellt när man inte är berred. Man står där och kollar betet, men ser man inte fisken komma så är man aldrig riktigt berred. Blir alltid som nån liten hjärtattack. Ett problem med Gäddfiske med popper är att huggen nästan alltid kommer på slacklina.

I slutet av September så fick jag Gäddan som jag har som avatar. Jag skulle ro in till land och bestämde fick för att testa några kast i viken, det var mörkt såg i stort sett inget. Och från ingenstans så kommer den flygandes upp i luften som en jävla misil. Två gånger hoppade den över ytan. Trodde fan jag skulle trilla av pinn. Tyvärr hade den svalt betet med hull och hår. Det mer eller mindfre forsade blod från den. Var tvungen att klubba den och sen operera ut poppern på den.

Men jag ska testa lättare jerk beten på haspel och spinnfluga och spinnerbaits så snart det blir vår.

Kan inte hjälpa det, men jag är ytberonde. Kanske ska skita i jerk? Är det så bra som det säga så lär jag väll fastna som fan på det med..
          Jag kan förstå det det är väl en speciell känsla, ska testa lite popper nästa år möjligen har en fet jävla kinetic popper någonstans, den störtdyker dock, något måndags ex kanske,

Ja jerk har ju samm funktion, du känner hur det tar tvär stopp/ hur jerken försvinner, gör ett sten hårt mothugg å sen får du kämpa för att hålla dig i båten om gäddan är stor:P (antagande att du sätter bromsen hårt som fan xD)

Jerk är kul, beroende framkallande och svindyrt i längden.

Kommentera

Jag går o lägger mig lite bara.. har ni lust o skriva om lite drag för strömmande å-drag sen så känn inte att ngt stoppar er.
            Hehe..
            http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

sorry att vi går offtopic xD kanske en spinnfluga?:O diverse jiggar och swimbaits:O

X-buster kanske skulle fungera, beror på hur strömt det egentligen är.

Jag skulle testa en bulldawg alternativt en Alien Eel med dubbla stinger och av-monterade buk krokar

Annars så spinnfluga med haspel

Men är man Jerkmaniac så stå å nöt med diverse jerk beten

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
              1 689 svar
              369 151 visningar
              0 gillar