Problem med ett Strike Pro Contest 6.6 spö. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med ett Strike Pro Contest 6.6 spö.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Problem med ett Strike Pro Contest 6.6 spö.

Jag har problem med att jag inte får isär mitt Strike Pro Contest spö i två delar. Det står på informationen om spöet att det är isärtagbart, men av någon anledning får jag inte isär det.

Ursprungligen postat av isakau Visa inlägg
    Jag har problem med att jag inte får isär mitt Strike Pro Contest spö i två delar. Det står på informationen om spöet att det är isärtagbart, men av någon anledning får jag inte isär det.
    Hej Isak Kautto;

Antagligen är ditt spö ett kolfiberspö eller ett glas/kolfiberspö. Du får absolut inte vrida isär spöt, för då vrider du sönder fibrerna och spöt går av vid ett framtida kast, mothugg eller bottennapp.

Bästa sättet att få isär spöt är att dra isär det! Orkar du inte dra isär spöt enbart med händerna kan du placera spöt bakom dig i knävecken och gå ner på huk. Sedan för du båda händerna utifrån och in bakom knäna och fattar spöt med båda händerna på varsin sida om skarven och så nära varandra som möjligt. Sedan pressar du knäna utåt och får på så sätt tredubblad kraft i händerna och..plopp..spöt åker isär i holken utan att spöt skadas.

Go for the Big Ones!

Old Firehand
    www.trumman.com - http://www.trumman.com/chub/pikie.htm

Kommentera

Hade samma problem med ett Berkley-spö härom veckan. Löste sig genom att binda fast en påse med isbitar runt holken några minuter och sedan dra.

Kommentera

Med risk att låta helt dum, Jag hoppas du hittar skarven och inte bara läser informationen, det vore inte första gången informationen är fel. Mitt strike pro 6.6 är inte delbart.
        Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

gamla modellen har väl ett spö som är odelbart 180g? Om spöt är blått ska det vara delbart, om det är grönt så kolla om du verkligen har en holk delning som Anders säger.

Kommentera

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
            gamla modellen har väl ett spö som är odelbart 180g? Om spöt är blått ska det vara delbart, om det är grönt så kolla om du verkligen har en holk delning som Anders säger.
            Sant, mitt är grönt och några år gammalt. Jag har ett gammalt 7.3 strike pro med holk som inte heller är delbart, sitter som limmat sen några år, som tur är behöver det inte delas...
            Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
            3 svar
            2 855 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Swangsta