Det finns ju säkert flera trådar om det här, men eftersom jag är ganska ny på fiskesnack så hittar ja inte så bra.
Det är såhär. Jag har alltid fiskat, ända sen ja va liten, men egentligen aldrig så "seriöst". Det har blivit att man har stått o kastat längs med någon å eller vid nån sjö med dom gamla klassiska dragen som abu HI/LO, deras spinnare o kanske nån rappala wobbler. Absolut inget fel på dom dragen. Men idag finns det ju en helt ny värld av drag. Jerk, popper, tails, gäddspinnare och alla möjliga sorters jiggar o allt vad det är.
Jag skulle vilja ha lite tips på "nya" bra beten. vilket drag är bra på storgädda? Abborre? gös?. Jag har inte gett mig in på jerkfisket än utan kör med spinnfiske o "ror drag" från båt.
Tacksam för alla svar!
Det är såhär. Jag har alltid fiskat, ända sen ja va liten, men egentligen aldrig så "seriöst". Det har blivit att man har stått o kastat längs med någon å eller vid nån sjö med dom gamla klassiska dragen som abu HI/LO, deras spinnare o kanske nån rappala wobbler. Absolut inget fel på dom dragen. Men idag finns det ju en helt ny värld av drag. Jerk, popper, tails, gäddspinnare och alla möjliga sorters jiggar o allt vad det är.
Jag skulle vilja ha lite tips på "nya" bra beten. vilket drag är bra på storgädda? Abborre? gös?. Jag har inte gett mig in på jerkfisket än utan kör med spinnfiske o "ror drag" från båt.
Tacksam för alla svar!
Men nu har jag iaf beställt lite av varje. Ett par spinnare: Vibrax, Mira och reflex. Några tails - swartzonker* och zam. Två gäddspinnare. Sen får någon månad sen köpte jag ett par Zalt i olika färger. Swim whizz och lite jigg. Och det är inte ofta jag har med mig alla drag, kommer väl bli så nu när en båt är inhandlad. Annars har jag gjort så att om jag fiska i nån liten å, efter tex öring och abborre. Så tar jag bara med mig små spinnare. O är d gäddfiske så blir d oftast bara ett par wobbler o kanske nån spinnare.
Kommentera