Val av jerkdrag "höst" - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Val av jerkdrag "höst"

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Val av jerkdrag "höst"

Tja

Tänkte göra en ny beställning utav drag då jag körde över de flesta utav mina jerkdrag med bilen ...

De jag har kvar är

Burster jerk

- Firebird ( ihop limmad ) :P
    - Tånglake

Exos Lucius

- papegoj x2

Vad kör ni med nu såhär när temperaturen börjar sjunka hastigt. Jag har hört att "Pig" ska vara bra på höst, men även jerkdrag med tail, svans. Vilka föredrar ni, färger mm.

Ska även försöka laga mina andra jerks då jag behöver nya krokar eftersom de fastnade i däcket på bilen, vart kan man få tag i starka krokar som är anpassade för jerkdrag?

tack på förhand

Svartnisse

Drag: Svartzonker mctail plast.. kör den med en såkallad "paddel" eller modifiera orginal svansen: finns info här om hur du gör

Du får typ 3st beten i ett bete som är grymt effektiv oxå!
    Den kan jag rekomendera. Färg beroende på vart du fiskar, du hittar säkert en favorit!

Krokar jag själv kör på alla mina jerkbait är blandat Owner 2/0 och Gamakatsu 2/0 funkat fint för mig.

Lycka till & Skitfiske!

Kommentera

Jag som är inbiten Strikepro/cwc nörd får väl offra sig å köpa en zonker nästa år då:P

Jag kommer ge piggen den tid som finns kvar av hösten, det enda problemet är att jag ofta missar på piggen då jag ger den för mycket slack när jag fiskar den långsamt.

Piggen är nog ett bra alternativ nu mot hösten, men som tidigare nämnts så zonker mctail och andra tail beten en riktig killer när man måste fiske lååååångsamt, dock så tänker jag inte rekommendera Bandit tail, har levererat i år men inte i närheten av Big bandit, vilken jag tyvärr ratar nu när det blir kallare,

Kommentera

Hellhound, Pig, Mctail, Big Bandit Suspending Tailar från Svartzonker och Gargamel.

Zalt, Westins jätte och 4-play är riktigt bra beten på hösten också. Även mjukbeten som Relax och bulldawg.
        Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Jag har fått mest nu på hösten med en customlackad klargul Manta.
          http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

Pig, Zalt, Westins jätte (föredrar 170mm-versionen) samt Zam-tail och SZ-tail är höstbeten som levererat bra för mig

Kommentera

Körde ett 3-dagarspass i helgen lör-mån i Trosa där det var väldigt högt vatten som var undansjunkande.
              Jerk levererade sämst. Fick några mindre fisk på jerk, då främst McTail i färgen gäddan samt ett skuff knaster i abborre.

Mer eller mindre samtliga övriga fiskar tog på westins jätte 17cm i både nya och gamla färger, mestadels naturtrogna med undantag för Zam Z tail (stora slowsink).

Gällande westins jätte 17cm har jag monterat bort bakre kroken på samtliga wobblers då gäddorna inhalerar betet väldigt kraftigt och kroken har en tendens att hamna långt ner i gapet...

Sätt istället gärna en extra fjäderring i mittersta kroken istället så försvinner problemet nästan helt!

De ratade allt från fina customjerks, piggar, rapalawobblers, swimwhizz och zalt.

De ratade allt annat i våra arsenaler med beten....
              Senast ändrad av torsk; 2011-10-26, 19:34.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
              3 svar
              2 860 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Swangsta  
              Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57