4e Blankningen på raken vad är det som inte funkar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

4e Blankningen på raken vad är det som inte funkar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tjena män kvinnor?? Det är såhär att jag bara blankar nu. Hade ett häng av en mini Gädda idag. Inget funkar?? Inte mjukbeten/wobbler/jerkar. Spinnare har jag inga kvar alls. Dom ligger alla på botten i Vänern.

Det konstiga är att det är ytaktivitet precis som en varm sommarkväll där jag fiskar varje jävla gång jag fiskar där. Detta börjar runt 2-3 och håller på en timme ungefär. Småfisken mer eller mindre sprutar i ytan. Men inte en enda fisk nappar på ytgående?? Vad beror det på? På sommaren räcker det ju mer eller mindre att man lägger poppern där det vakar så hugger det. Nu händer det inte ett skit.

Och det syns ju att det är större fisk som jagar smått. Mycket frusterande. Hoppas nån av er har nån teori. Nu måsta jag krubba magen lite.

Skitfiske på er alla!

Kommentera

• Jadu, har varit med om samma sak, och då vill fisken inte hugga alls vad du än byter till. tror möjligen en precis imitation av betesfisken skulle kunna funka, även så ligger gädda ofta någon meter under betesfisken å gör utfall, så testa att fiska lite djupare, dock bara teorier.

avslutade mitt sista fiskepass i öppet vatten för i år med att ta en gädda på 12kg och 118cm .... eller inte.. blanka på sista passet:P

Så blev lite besviken, men det vet helt dött idag å gissar att fisken gått mot den djupa delen av sjön så blir att rigga grejorna för ismete å polera jerkarna tills våren

Skitfiske på er andra som fortsätter så länge som möjligt

Kommentera

• Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
        Skitfiske på er andra som fortsätter så länge som möjligt
        Det blir nog slut för mig snart med. Kan liksom inte fiska mer än cirka 2 timmar. Sen är känslen borta i fingrarna. Och jag tror snön är på g. Man får väll hoppas att det blir is så man får is meta lite.

Jag testade med 4play jiggar i dag. Ingen resultat alls. Det som stör är att jag vet att det finns ganska så bra med fisk där. Men, men. Får se om jag kan dra en tur på Lördag.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
        3 svar
        2 855 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Swangsta  
        Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57