Ambassadör 6600 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadör 6600

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det lutar åt en C3 5501 (vänstervevad?) från attitudebaits. 799:- tycker jag är ett riktigt bra pris på en multi.
    Någon med bra/dåliga synpunkter på attitudebaits?

Originally posted by P A
    Tittar vi på 5000 storlek för allround-bruk, så skulle det bli en Pro-Rocket. Inte så dyr och kastar bra.
    Hittar du hos din lokala Premium Dealer.

Kommentera

Originally posted by Blip
      Ja nedanstående låter intressant, men jag vet ingenting om rullen. Är den vänstervevad? Hur mycket begär du för den?
      Ambassadeurer har som standard en etta i slutet om de är vänstervevade(t.ex. 4601) eller en nolla i slutet om de är högervevade(t.ex. 5500).

Du skulle kunna få min rulle med lina för 1000:- inkl frakt. Den var ju lite dyrare än motsvarande C3 modeller. Den har fler kullager etc.

Låter det intressant? Du kan maila mig på robert@rubbaderobert.se om du vill diskutera mer.
      Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Glöm inte 5601 JB, en suverän rulle för tyngre fiske alltså inte bara jerkbait. Jag har själv en sån vilket gör mig en aningprtisk kanske. Själv använder jag den till "normalt" gäddfiske med tunga vobbler, den kastar långt och är mycket säker. Pro Rocket finns ej i vänster.

Kommentera

Okay nu kryper det fram mer och mer vilken total nolla man är på fiske med multi. Men det bjuder jag så gärna på.

Alltså, jag kastar ju normalt med höger hand, eller ja båda händerna egentligen men jag vevar alltid med vänster hand. Då ska jag väl rimligen ha en vänstervevad rulle även när jag fiskar multi?

#Da_moose går det att hitta några bilder på den någonstans? Jag hittar inget om den. Hur mycket mindre blir den än t.ex. 5501?

Kommentera

Jag hittade en 6501 på Cabelas för 520spänn?!?!

Senast ändrad av Flugspöviftaren; 2004-07-01, 12:44.
            [FONT=Verdana]//Flugspöviftaren[/FONT]

Kommentera

Jag hittade några bilder som dock inte var så bra, om du vill kan jag maila en bättre imorgon.

Rullen är iaf. blåeloxerad på sidogavlarna.
              Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Läs min fiskeblogg:

Kommentera

Den är lite smalare också tror jag men det är inte mycket. kanske 2-4 mm eller så. Vikten blir ju nästan samma p.g.a att det är gavlarna som väger mest, och de är ju likadana.

Läs min fiskeblogg:

Kommentera

blip köper du en rulle ifrån cabelas får du räkna med ganska bra fraktkostnad samt lång väntan vid reklamation och tullavgift i Sverige. Bättre att köpa i sverige då man snabbt kan få felen åtgärdade.. Jag hade en AB innan var aldrig nöjd med den sålde den o köpte en mörrum. Men nu har köpt en c3'a det funkar ju bra.. MEn jag hatar tryckknapp.... Det ska vara FC.. C4 e fin har ju FC iaf...
                  Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Vill du nu ha en upphetsande och långkastande rulle är det en Mörrum du bör kolla in. Den är inte billig men väl ett tekniskt mästerverk, som även finns i vänsterutförande. Den är dessutom händig i storlek och snygg som få att se på.
                    Jag vet inte om den håller för ett intensivt jerkfiske men till vanligt spinnfiske är den svårslagen. Kullagringen av spolen är nämligen jerkrullarnas akilleshäl. De specialbyggda jerkrullarna har extra kraftiga lager. Det innebär att de tål jerkbetenas tyngd i utkastet och knyckarna när man fiskar hem dem men samtidigt förlorar man lite av spolens snurrförmåga.
                    Vill du fiska med mycket lätta beten är en jerkrulle inte rätt val men håller betena vikter över 10 - 15 g så går det bra.
                    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 845 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B